بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
طی جلسه این هفته مجلس شورای اسلامی با رییس و اعضای شورای رقابت اسناد و مدارکی در خصوص خودروسازان ارایه شد که با بررسی آنها شورای رقابت مجاب گردید که باید فرمول قیمت گذاری خودرو بازنگری شده و مجدد مورد بررسی قرار گیرد.
کد خبر : ۱۲۸۵۴۶
نویسنده :
کیوان فر
خبر توافق مجلس و شورای رقابت برای بازنگری در فرمول قیمت گذاری خودرو در حالی اعلام شد که کاهش 15 درصدی قیمت ها نسبت به قیمت های قبلی مصوب شورای رقابت صحت ندارد.

حمیدرضا فولادگر با اعلام این خبر در گفتگو با بورس نیوز اظهار داشت: طی جلسه این هفته مجلس شورای اسلامی با رییس و اعضای شورای رقابت اسناد و مدارکی در خصوص خودروسازان ارایه شد که با بررسی آنها شورای رقابت مجاب گردید که باید فرمول قیمت گذاری خودرو بازنگری شده و مجدد مورد بررسی قرار گیرد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: احتمال کاهش قیمت ها وجود دارد، اما درصد آن قطعی نیست و میزان 10 تا 15 درصدی عنوان شده توسط برخی سایت های خبری صحت ندارد.

وی مشکل اساسی در فرمول شورای رقابت را در تعیین سال پایه عنوان کرد و گفت: بایستی بررسی شود که آیا نوسانات نرخ ارز بایستی در فرمول لحاظ شود یا خیر و فرمول شورای مذکور بر چه اساسی تعیین گردیده است.

وی افزود: به اعتقاد کمیسیون صنایع و معادن مجلس، پایه قیمت گذاری خودرو در این فرمول اشتباه تعیین شده و لازم است قیمت ها مجدد تعدیل شود. چراکه قیمت های اخیر مصوب توسط شورای رقابت هم راستا با اصل 44 قانون اساسی نیست و جا دارد که تعدیل گردد.

وی از تشکیل کارگروهی جهت بررسی قیمت ها و بازنگری در فرمول تعیین شده خبر داد و افزود: این کارگروه متشکل از کمیسیون صنایع مجلس و اعضای شورای رقابت است و برای تعیین میزان کاهش احتمالی قیمت ها بایستی تا جلسات بعدی و نهایی شدن تصمیمات منتظر ماند.

وی در پاسخ به اینکه آیا در صورت کاهش قیمت خودرو سیاست حمایت از تولید نقض نخواهد شد، گفت: سیاست حمایت از تولید تنها افزایش قیمت نیست، بلکه در این راستا بایستی کیفیت محصولات افزایش یابد و بحث رقابت پذیری نیز در میان بازنگری در فرمول قیمت گذاری خودرو، تغییر خواهد کرد. این در حالی است که تا زمان تعیین تکلیف این موضوع، مشخص نیست قیمت فروش خودروسازان برچه مبنایی انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
خزامیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
خزامیا را دریابید
mehdi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
خدا خیرتون بده
رحیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷
سلام عرض شود که هزینههای عدم کارآیی و ضرفیت بلا استفاده نباید در قیمت تمام شده و در قیمت فروش خودرو محاسبه شود چون این هزینه در آینده نزدیک قابل حذف شدن هستند
حامد خسروی بابادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۷
سلام اقا قیمت گذاری اینقدر سخت نیس باید قیمت تک تک قطعات هر اتومبیل حساب بشه مثلا سمند قیمت موتر بدنه وسایر موارد با هم جمع بشه وهزینه ها هم جمع بشه وروی هر خودرو تقسیم بشه قیمت به دست میاد منه بیسواد اینجوری حساب میکنم