بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
کد خبر : ۱۲۸۵۹۱

به گزارش خبرگزاری مهر، "کمال قلیچدار اوغلو" در گفتگو با روزنامه لبنانی الاخبار اعلام کرد: اردوغان یک بازی دو وجهی را دنبال می کند؛ از طرفی بر سر اسرائیل در موضوع غزه فریاد می کشد و در پشت پرده در تلاش برای تقویت روابط آنکارا با تل آویو است.

وی در تایید اظهارات خود تاکید کرد: شما توجه داشته باشید که روابط تجاری و نظامی ترکیه و اسرائیل در دوران نخست وزیری اردوغان افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

قلیچدار اوغلو افزود: من مدتی پیش از اردوغان خواستم که با تعطیل کردن پایگاه نظامی و راداری کورجک که همه اطلاعات مورد نیاز امنیتی را به اسرائیل می دهد، واقعیت مواضع خود علیه اسرائیل را نشان دهد. حالا هم از وی می خواهم اگر در مواضع خود صداقت دارد، روابط تجاری و سیاسی را با اسرائیل قطع کند.

رئیس حزب جمهوریخواه خلق ترکیه

وی تاکید کرد: وی روی دو زمین بازی می کند؛ از طرفی فریاد می کشد و در پشت پرده روابط خود را با اسرائیل ادامه می دهد.

انتقادات شدید قلیچداراوغلو از روابط پشت پرده ترکیه و رژیم صهیونیستی در دوران حکومت اردوغان در حالی است که نخست وزیر ترکیه اخیرا مواضع تندی علیه رژیم صهیونیستی به علت آغاز جنگ علیه حماس اتخاذ کرده بود. وی حتی "عبدالفتاح السیسی" رئیس جمهور مصر را به علت عدم تلاش برای برقراری آتش بس، دیکتاتور خطاب کرده بود که این مسئله واکنش منفی قاهره را در پی داشت.

افشاگری درباره روابط سرکرده داعش با دولت ترکیه

در تحولی دیگر در رابطه با روابط پشت پرده دولت اردوغان، منابع موثق در ترکیه از سفر "ابوبکر البغدادی" سرکرده داعش در سال 2008 به ترکیه، قبل از تاسیس گروه تروریستی داعش خبر دادند.

بنابراین گزارش، البغدادی با استفاده از هویت جعلی یک خبرنگار به صورت قانونی وارد ترکیه شده اما مقامات آنکارا از هویت واقعی و ورود وی باخبر بوده اند.

گفته می شود در آن زمان یک سرمایه دار مشهور ترک کمک مالی هنگفتی به البغدادی داشته است.

این منابع موثق همچنین از ادامه روابط حزب عدالت و توسعه ترکیه به صورت محرمانه در سوریه و پشتیبانی آنها از اقدامات گروه تروریستی داعش پرده برداشته اند.

بر این اساس، پشتیبانی های حزب تحت ریاست اردوغان از داعش تا زمان آغاز ناآرامیهای اخیر در عراق و سیطره داعش بر برخی بخشهای شمال غربی عراق ادامه داشته است.

مقامات ترکیه با توجه به روابط خود با داعش، هیچ محدودیتی برای تحرکات آنها در نقاط مرزی سوریه و ترکیه ایجاد نکرده اند تا این گروه تروریستی در اجرای عملیاتهای خود در مرز سوریه آسوده خاطر باشد.

حتی اخیرا پس از ربوده شدن چندین تبعه ترک در موصل، حزب اردوغان دستور فراهم کردن تمامی امکانات برای تروریستها را صادر کرده بود. چندی بعد نیز تمامی اتباع ترک در موصل با رایزنی های پشت پرده و احتمالا عذرخواهی سرکرده داعش آزاد و وارد ترکیه شدند.

منابع موثق تاکید دارند: مقامات ترکیه به خوبی از تحرکات تروریستهای خارجی در فرودگاههای استانبول، غازی انتب و هاتای  اطلاع دارند اما تاکنون هیچ اقدامی در راستای بازداشت آنها انجام نداده اند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
lمحمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
خاطرا ت جمع باشید ترکیه درپی زنده کردن امپراطوری عثماتی است وداعش نیز یکی از وسایل انهاست مطمنم هستم اگر به هدفشان برسند وداعش قدرتی بگیرن ازاسراییل بدترند وخون تمام شیعیان مباح است