بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
در پی لغو محدودیت صادرات محصولات پتروشیمی:

عمده محصولات پتروشیمی ها صادر خواهد شد

با توجه به لغو محدودیت صادرات شرکت های اعلام شده انتظار می رود به دلیل عدم تقاضا در برخی از محصولات شرکت های پتروشیمی عمده محصولات این شرکت ها به صورت صادرات انجام شوند.
کد خبر : ۱۲۸۶۱۲
نویسنده :
محمدآموخته
در چند روز اخیر خبری مبنی بر لغو محدودیت صادرات محصولات پتروشیمی از سوی مدیر کل صادرات محصولات پتروشیمی اعلام گردید و طبق پیگیری های خبرنگار بورس نیوز، خبر اعلام شده از سوی دبیر انجمن صنعت پتروشیمی تأیید گردید.

براساس این گزارش با توجه به لغو محدویت ها و اینکه محصولات آزاد شده با چه ساز و کاری در بورس کالا عرضه می گردند در همین راستا معامله گر بورس کالای کارگزاری سهم آشنا در گفتگو با خبرنگار بورس اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی از محصولات شرکت های پتروشیمی در داخل کشور با تقاضای زیادی مواجه نبودند با تدابیر انجام شده دستوری اخذ گردید که از این پس محصولات شرکت های پتروشیمی که در داخل تقاضای قابل توجهی ندارند با لغو محدودیت صادراتی بتوانند محصولات پتروشیمی خود را به کشورهای خارجی صادر نمایند.

هدایت زاده در خصوص نحوه محاسبه نرخ ارز صادراتی محصولات شرکت های پتروشیمی گفت: محصولات صادراتی با احتساب 95 درصد فوب خلیج فارس و با نرخ ارز آزاد محاسبه خواهند شد.

شایان ذکر است از این پس تمامی شرکت های پتروشیمی می توانند محصولات شرکت خود را بدون هیچگونه محدودیتی به کشورهای خارجی صادر نمایند.

وی در پایان گفت: با توجه به لغو محدودیت صادرات شرکت های اعلام شده انتظار می رود به دلیل عدم تقاضا در برخی از محصولات شرکت های پتروشیمی عمده محصولات این شرکت ها به صورت صادرات انجام شوند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر