بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
مدیر عامل کارگزاری بانک مسکن عنوان کرد:

بازار سرمایه چشم انتظار حمایت دولت از صنایع

تمدید مذاکرات هسته ای به مدت 4 ماه دیگر موجب شد که فاصله زمانی ایجاد گردد و وزن تأثیر مذاکرات هسته ای در کوتاه مدت بر وضعیت بازار سرمایه کاهش یابد بطوریکه این قضیه منجر شد که تمرکز بر بخش داخلی اقتصاد منظور گردد.
کد خبر : ۱۲۸۶۲۰
نویسنده :
اعتماد
به عنوان یکی از ابزارهای خروج از رکود می توان به کاهش نرخ سپرده بانکی اشاره کرد. چشم انداز بازار سرمایه با توجه به سیاست های خروج از رکود دولت، چنانچه نرخ سپرده بانکی کاهش یابد با افق روشنی همراه خواهد شد.

در همین راستا، کفاش، مدیر عامل کارگزاری بانک مسکن با اشاره به مطالب بالا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: تمدید مذاکرات هسته ای به مدت 4 ماه دیگر موجب شد که فاصله زمانی ایجاد گردد و وزن تأثیر مذاکرات هسته ای در کوتاه مدت بر وضعیت بازار سرمایه کاهش یابد بطوریکه این قضیه منجر شد که تمرکز بر بخش داخلی اقتصاد منظور گردد.

کفاش تصریح کرد: روند بازار سرمایه در شرایط کنونی بسته به حمایت واقعی دولت و نماینده های مجلس در خصوص وضعیت بازار سرمایه دارد بطوریکه بازار در انتظار این حمایت در صنایع مختلف از جمله خوراک پتروشیمی ها و همچنین پالایشگاه ها است.

وی عنوان کرد: بطور کلی یکی از معضلات موجود در کلان اقتصادی و همچنین بازار سرمایه، عدم توان در تصمیم گیری است زیرا اطلاعات دائماً در حال تغییر می باشد. این در حالی است که سهامداران تصمیم گیری های خود را بر مبنای اطلاعات باید انجام دهند اما متأسفانه این اطلاعات دائماً در حال تغییر است و بنابراین قدرت تصمیم گیری از سرمایه گذار سلب می شود.

مدیر عامل کارگزاری بانک مسکن عنوان کرد: به اعتقاد بنده سیاست های انقباضی دولت و بالا رفتن نرخ سپرده بانکی منجر شد که بازده مورد انتظار بالا رود و در نتیجه تمایل برای سرمایه گذاری در بورس کاهش یابد در نتیجه در نهایت این قضیه تأثیر منفی بر بازار سرمایه گذاشت.

کفاش اظهار کرد: چشم انداز بازار سرمایه با توجه به سیاست خروج از رکود، پیشروی مثبت در مذاکرات هسته ای و کاهش سود بانکی مثبت ارزیابی می گردد. همچنین رفع ابهامات در صنایع مختلف تأثیر مثبتی بر روند بورس خواهد گذاشت.

وی در خاتمه افزود: توصیه بنده به سهامداران این است که سهامی با پی بر ای پایین خریداری کنند همچنین در صورتیکه تخصص کافی در حوزه بازار سرمایه ندارند، جهت مشاوره به صندوق های سرمایه گذاری مراجعه کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر