بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴
خبرگزاری تسنیم: مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا با تشریح عدم عقلانیت برخوردای ایران از بمب هسته‌ای گفت که ادعای تهدید هسته‌ای ایران یک مسأله ساختگی و جعلی است.
کد خبر : ۱۲۸۶۳۵

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، زبیگنو برژینسکی، مشاور امنیت ملی جیمی کارتر، رئیس‌جمهور آمریکا، در بخشی از مصاحبه با فارن‌پالیسی و در پاسخ به سؤالی درباره ایران گفت: "من ایران را به عنوان یک دولت-ملت اصیل می‌بینم. و این هویت اصیل به آن استحکامی می‌بخشد که بسیاری از کشورها خاورمیانه فاقد آن هستند. در این معنا این کشور یک دولت مستحکم‌تر از برای مثال مصر است که به ایران شبیه است اما هنوز به یک استحکام اصیل و واقعی دست نیافته است."

وی در ادامه گفت: "مشکلی که با رژیم ایران داریم تأثیر ناخوشایند آن بر روی سنی‌ها، بالاخص عربستان سعودی، و دوم، تهدید بالقوه آن علیه اسرائیل است."

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا افزود: "سؤال این است که این مسائل را چگونه حل کنیم؟ من یقینا این عقیده را که بهترین راه‌حل باقی ماندن تمام گزینه‌ها بر روی میز است را نمی‌پذیرم. این عقیده مؤدبانه‌ترین راه برای گفتن این است که اگر مسأله هسته‌ای به سرعت حل نشود وارد جنگ خواهیم شد."

برژینسکی در ادامه با اشاره به برخورداری رژیم صهیوینستی از یک زرادخانه هسته‌ای گفت: "از این مطمئن هستیم که اگر ایران به یک بمب هسته‌ای دست یابد دست به یک مأموریت انتحاری نخواهند زد. شما با تنها بمب اتمی که دارید چه خواهید کرد، بمبی که برای اولین بار بدست آورده‌اید، آزمایش نکرده‌اید، مطمئن نیستید که بتوانید آن را به هدف بزنید، و نمی‌توانید خود را در برابر تلافی‌جویی حفظ کنید زیرا دیگر بمبی ندارید. اسرائیل دارای یک ارتش بسیار قوی و نیز حدودا 150 تا 200 کلاهک هسته‌ای است. این تعداد برای کشتن همه مردم ایران کافی است. بنابراین به نظر من این مسأله ساختگی است."

اشتراک گذاری :
ارسال نظر