بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
کد خبر : ۱۲۸۶۳۶

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اظهارات اخیری که از سوی برخی مسئولین در مورد بهشت و راه های دستیابی به آن مطرح شد، اظهار کرد: وظیفه دولت اسلامی این است که با دولت‌سازی و جامعه‌سازی اسلامی راه را برای دستیابی مردم به بهشت هموار کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمیدرضا ترقی در نشست بصیرت‌افزایی این حزب با تاکید بر این که تغییر مسیر فرهنگی کشور از چارچوب نظام موجب تغییر هویت جامعه اسلامی می‌شود و ما را در دستیابی به جامعه‌سازی اسلامی دچار مشکل می‌کند، اظهار کرد: مهم‌ترین دلیل به وجود آمدن زاویه میان دولت‌های گذشته با رهبری، انحراف از خط فرهنگی ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری بود.

وی با اشاره به اظهارات اخیر تعدادی از اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد: این اقدامات و نظرها تلاش گسترده برای تقلیل گناه نابخشودنی فتنه به دعوای سیاسی برای بازگشت بدون هزینه و حداقل کم هزینه به عرصه سیاسی کشور صورت گرفته است.

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر این‌که اینگونه اقدامات تلاشی عبث و بیهوده است، اضافه کرد: ‌با توجه به این‌که ماهیت فتنه یک کودتای تمام عیار علیه نظام و ملت ایران بود و با مشارکت اصلی آمریکا و دولت‌های اروپایی و رژیم صهیونیستی و تمام افراد ضدانقلاب خارج از کشور همراه بود، نمی‌توان آن را از توطئه‌ای تمام عیار به یک دعوای سیاسی و جناحی تقلیل داد.

ترقی با تاکید بر این‌که اصلاح‌طلبان و سران اصلاح‌طلب برای بازگشت به عرصه سیاسی راهی جز عذرخواهی ندارند، گفت:بهتر است کسانی که شفاف‌سازی ریشه‌ها، علل و عوامل فتنه 88 را نوعی کاسبی از فتنه تلقی می‌کنند تا جامعه را از مصون‌سازی در برابر فتنه‌های آینده باز بدارند، نسبت به جایزه‌هایی که این روزها غرب به بهانه‌های گوناگون به عوامل موثر و محکوم در فتنه اهدا می‌کند، حساسیت نشان دهند. به نظر من اصلاح‌طلبان و سران آن برای بازگشت به عرصه سیاسی کشور راهی جز عذرخواهی از ملت و اعلام برائت از فتنه‌گران ندارند و تا زمانی که برائت خود را روشن و شفاف اعلام نکردند، نباید انتظار داشته باشیم که جامعه مدنی پذیرای فعل یا حرکات سیاسی آینده آنها باشد.

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تاکید بر این‌که وظیفه دولت اسلامی و مسئولان آن این است که با دولت‌سازی و جامعه‌سازی اسلامی راه را برای دستیابی مردم به بهشت هموار کنند، اظهار کرد: طفره رفتن دولتمردان از این مسئولیت خطیر مقدمه تفکیک دین از سیاست و سکولاریزه کردن کشور است.

وی اضافه کرد: اگر مسئولان و قوای سه‌گانه دقیقا به رهنمودها و سیاست‌های ابلاغی رهبری عمل کنند و برای آن قانون و برنامه‌ای اجرایی تدوین نمایند بسیاری از مشکلات کشور برطرف می‌شود.

این فعال سیاسی در ادامه عمل نکردن به سیاست‌ها و دستورات ابلاغی رهبری و اعمال سلایق فردی، شخصی و گروهی دولت‌ها در مسائل مختلف را پاسخ این پرسش که چرا پس از 35 سال هنوز مشکلات اقتصادی کشور برطرف نشده است دانست و گفت: امروز عده‌ای این پرسش را مطرح می‌کنند که چرا ما هنوز نتوانسته‌ایم پس از 35 سال فرهنگ اسلامی و دینی را به طور کامل در کشور پیاده کنیم. جواب پرسش بسیار روشن است؛ چرا که مقاومت‌ها و ایستادگی دولت‌ها در برابر سیاست‌های فرهنگی کلان نظام و رهبری و انحراف بعضی از کارگزاران فرهنگی از خط امام و رهبری و انزوا در برابر تهاجم فرهنگی غرب موجب ایجاد چنین وضعیتی در جامعه شده است.

ترقی با اشاره به این‌که رهبری گفتمان پیشرفت و عدالت را برای دهه چهارم انقلاب انتخاب کردند، تصریح کرد: این گفتمان هیچگاه نباید در برنامه‌ریزی کشور فراموش شود. دولت یازدهم که قصد دارد برنامه ششم توسعه کشور را برنامه‌ریزی نماید، نباید هیچگاه در مورد این گفتمان غفلت کند و آن را فراموش نماید.

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: اگر هشت سال گذشته به درخواست رهبری، اقتصاد از نفت جدا می‌شد و دولت اقتصاد را به مردم واگذار می‌کرد امروز قطعا مشکلات اقتصادی و فشارهایی که وارد می‌شود دیگر وارد نمی‌شد.

این فعال سیاسی در ادامه به مقاومت مردم فلسطین اشاره کرد و گفت: ما مشاهده می‌کنیم از زمانی که امام خمینی (ره) با الهام از انقلاب اسلامی هندسه جدید قدرت یعنی تکیه بر توده مردم حول محور عدالت‌خواهی و خروج ملت‌ها از سیطره استکبار جهانی را بنا گذاشت و بر همین اساس راهبرد روز قدس را برای نجات فلسطین پاره تن اسلام پی‌ریزی کرد، سرنوشت ملت مظلوم فلسطین تغییر کرد.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) با طرح روز قدس مساله فلسطین که موضوعی ناسیونالیستی و در درون جهان عرب بود را به مساله اصلی جهان اسلام و حتی آزادیخواهان جهان تبدیل کرد و ملت‌های آزادیخواه در جهت تحقق آرمان مردم فلسطین به حرکت در آمدند.

ترقی با تاکید بر این‌که حمایت جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت در منطقه موجب شد که انتفاضه سنگ مردم فلسطین به انتفاضه موشک رزمندگان شجاع مقاومت تبدیل شود، خاطرنشان کرد: طی 40 سال گذشته هیچگاه فکر نمی‌کردیم که بتوانیم مثل امروز و در نبردی پانزده روزه اینگونه به اسرائیل ضربه بزنیم. امروز بیش از 600 نقطه اسرائیل با موشک‌های حماس مورد حمله قرار گرفته است و بیش از 500 نفر از نیروهای صهیونیستی نیز کشته و زخمی شدند.

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به نحوه پوشش خبری حوادث غزه در رسانه‌های اصلاح‌طلب کشور، اظهار کرد: متاسفانه ما در داخل کشور خود شاهد نوعی سکوت و بی‌تفاوتی برخی از رسانه‌های اصلاح‌طلب و اصلاح‌طلبان در همراهی با اسرائیل و آمریکا نسبت به کشتار مردم بیگناه فلسطین بوده‌ایم.

وی با بیان این‌که این افراد همان‌هایی هستند که شعار نه غزه، نه لبنان را تکرار می‌کنند، گفت: کسانی که در برابر جنایات ضدحقوق بشری صهیونیست‌ها در غزه ساکت و بی‌تفاوت هستند، قطعا در خط آمریکا و اسرائیل قرار دارند.

ترقی در پایان با دعوت مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس خاطرنشان کرد: ملت عزیز ایران در روز قدس خط خود را از منافقین، سازشکاران و خائنان قدس و فلسطین جدا می‌کند و ما اطمینان داریم فلسطین بنا بر اراده خداوند به دامن اسلام باز خواهد گشت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
وظیع اصلی دولت ها تامین امنیت ، مسکن و معاش است که اگر فراهم شود زمینه ارتکاب بزه و گناه از بین می رود و بخودی خود فرد صالح و مستحق بهشت می شود به خواست خدواند. اگر حداقل های زندگی فراهم نشود چگونه می توان انتظار داشت که فرد صالح باشد و از ارتکاب بزه و گناه و یا قانون شکنی خود داری کند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
بسیار سخن نغزی است. بی زحمت اول از دنیا شروع کنید و آب و نان و مسکن مارا جور کنید که عین بهشت خواهد بود دست مریزاد