بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
در پی تلا ش های بی دریغ و خالصانه مدیریت و کارکنان

بانک قوامین با خوشنودی سهامداران 220 ریال سود جایزه داد

بانک قوامین در راستای ورود به عرصه بانکداری ، در جهت احرای دستورالعمل های بانک مرکزی ج.ا.ا. و تامین انتظارات سرمایه گذاران و سهامداران خود ، اقدامات خود را برای ورود به بازار فرابورس ، از سال 1388 آغاز و با بررسی های اولیه و ایجاد بسترهای لازم از قبیل افزایش سرمایه ، تهیه سخت افزار و نرم افزار های مربوطه و ....
کد خبر : ۱۲۸۶۴۴

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه بانک قوامین (سهامی عام) رأس ساعت 9:00 روز یکشنبه مورخ 93.4.29 درمحل مجتمع خدمات تفریحی وابسته به سپاه با حضور بیش از 54 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای حمیدرضا اشراق به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان یسائی و ابراهیمی و به دبیری آقای توسی تشکیل شد.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل محترم جناب آقای خطایی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

  1. تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1392.29.12
  2. تقسیم 220 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم
  3. انتخاب موسسه حسابرسی دش و همکاران به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت و آروین ارقام پارسی علی البدل
  4. انتخاب روزنامه دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

در مجمع فوق العاده صورت پذیرفت:

  1.  انتخاب اعضای هیأت مدیره
  2. بررسی و انطباق اساسنامه شرکت با چهارچوب مقرر در بانک مرکزی و اضافه شدن هیأت عامل
  3. رییس مجمع فوق العاده آقای زارع کمند

اعضای هیات مدیره:

مجمع قوانین

پیام هیات مدیره:

اکنون با عنایت به پروردگار سبحان در محضر شما سهامداران گرانقدر و عزیز هستیم ، کارنامه یکساله خود را با افتخار می گشاییم و با سربلندی اعلام می نماییم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است در فرآیند ارایه خدمات با رویکرد هوشمندانه و با تاکید بر نیروهای جوان و متعهد خود توانسته ایم بسترهای لازم را برای رشد و تعالی بانک قوامین ایجاد نماییم.

گام برداشتن در پیشرفت راهبردها و دستیابی به اهداف تعیین شده ، توجه و اهتمام به بهره وری ، افزایش کیفیت خدمات ، اماده نمودن بسترهای لازم جهت تحقق کامل بانکداری الکترونیک ، توسعه بازار و تلاش در افزایش سهم بیشتر در بازار پولی کشور با بهره گیری از ابزارهایی چون برندسازی ، تطبیق روش ها و فرایند های قوامین با قوانین بانکی، همسان سازی خدمات بانکی با سایر بانک ها و ... از جمله برنامه هایی بوده است که سال گذشته در جهت تحقق آن گام های بزرگی برداشته شده است.

ما بر این اصل مهم ایمان راسخ داریم که مزیت رقابتی پایدار در گرو وجود مشتریان دائم و وفادار است لذا در همین راستا مشتری محوری را یک اصل می دانیم و به عنوان یک فرهنگ سازمانی به آن می نگریم، و از این رو مبنای مدیریت ارتباط با مشتریان را به عنوان فلسفه راهبردی و فن آوری های مرتبط در دستور کار خود قرار دادیم.

امروز بانک قوامین با ارتقا کیفی آموزش های درون سازمانی و کاربردی کارکنان اصلاح ساختار سازمانی و نیز افزایش سرمایه بانک در تلاش است تا دیدگاه مثبت مشتریان و سهامداران خود را همواره در کنار خود حفظ نماید. از نظر ما مشتریان و سهامداران بانک قوامین ذی نفعان و حمایت گران همیشگی در عرصه موفقیت های بانکی و اقتصادی هستند. بانک قوامین هم اکنو به پشتوانه حمایت های بی دریغ شما سهامداران عزیز و با اتکا به کارنامه درخشان خود در نظام بانکی کشور جهت حرکت در مسیر رشد پایدار با سایر بانک های کشور همگام بوده و بدیهی است طی نمودن این مسیر حساس و البته پرچالش در کنار تلاش روزافزون خدمتگزاران شما در مجموعه بانک نیازمند همدلی و همرامی ، تداوم حضور و اعتماد سبز شما سهامداران و مخاطبان بزرگوار است.

گزارش حاضر تصویری است شفاف از گزارش عملکرد بانک قوامین (سهامی عام) در سال 1392 مشتمل بر گزارش هیات مدیره به مجمع عمومی صاحبان سهام، گزارش بازرسی قانونی، حسابرسی مستقل و صورت های مالی بانک که تقدیم می نماییم.

حاشیه مجمع:

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بانک قوامین با حضور چشمگیر و پرشکوه سهامداران و کارکنان شرکت برگزار گردید و مصوبات این مجمع نیز با تصویب اکثریت سهامداران و رضایتمندی کامل آنها صورت پذیرفت.

مدیر عامل محترم پس از قرائت گزارش هیأت مدیره به نکاتی حائز اهمیت اشاره نمود که از آن جمله می توان به:

  1.  توسعه شبکه در سراسر کشور - علیرغم حضور رقبای قدرتمند و ورود بانک ها و مؤسسات اعتباری جدید
  2. افزایش میزان دارایی های شرکت در چهار سال گذشته که نسبت به سال قبل قریب به 30 درصد رشد داشته است
  3. رشد بیش از 5 درصدی حقوق صاحبان سهام در سال جاری
  4. رشد بیش از 30 درصدی جمع درآمدها در سال جاری
  5. رشد قریب به 40 درصدی سود پرداختی اشاره نمود

همچنین از افتخارات این شرکت می توان به

  1. رتبه بندی 100 شرکت برتر
  2. کسب تندیس قهرمان روابط عمومی در نهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی کشور در سال 92
  3. دریافت نشان استاندارد بین المللی رضایتمندی مشتریان
  4. دریافت نشان بین المللی نوآوری در مدیریت بانکداری در دومین اجلاس اکوایت اشاره کرد

در آخر نیز هیأت مدیره یک ماه حقوق + مزایا به کارکنان خود و 220 ریال سود نقدی به ازای هر سهم به سهامداران خود جایزه داد که موجب رضایت خاطر همگان در این جلسه گشت.

گزیده اطلاعات مالی

مجمع قوانین

تاریخچه بانک:

قوامين در تاریخ 1372.3.8 و با نام اولیه "صندوق قرض الحسنه ناجا" و با ماهیت موسسه غیر تجاری و غیر انتفاهی تاسیس و طی شماره 7517 در اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتحاری تهران به ثبت رسید. این صندوق با هدف اعطای وام قرض الحسنه به کارکنان نیروی انتظامی، تحت تابعیت معاونت نیروی انسانی ناجا با 32 شعبه در سراسر کشور فعالیت خود را آغاز و در تاریخ 1379.6.20 با تابعیت از بنیاد تعاون ناجا، به " موسسه پس انداز و قرض الحسنه قوامین" تغییر نام داد.

در مقطع سال های 84 تا 87 به اسنتاد ماده 98 قانون برنامه سوم اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ، مصوب فروردین ماه 1379 ، ضمن تطبیق ضوابط با بانک مرکزی ج.ا.ا موفق به کسب موافقت اصولی جهت تبدیل به موسسه مالی و اعتباری گردید. پس از آن با توجه به ظرفیت مناسب و همچنین ماده واحده قانون تاسیس بانک های غیر دولتی مصوب آذر ماه 1379 با ایجاد سرمایه مناسب ثبتی، نسبت به تغییر رویکرد در جهت تبدیل شدن به بانک اقدام نمود. براساس مجوز شماره 263511 مورخ 89.11.27 بانک مرکزی جمهوری سالامی ایران ، موسسه پس انداز و قرض الحسنه قوامین به بانک قوامین (شرکت سهامی عام) تغییر نام داده و در تاریخ 89.12.7 اساسنامه شرکت پس از تصویب توسط شواری پول و اعتبار ، در اداره ثبت شرکتهای تهران به شماره 397957 به ثبت رسیده است.

اینک قوامین به استناد مجوز شماره 91/150059 مورخ 91.6.12 بانک مرکزی ج. ا. ا با عنوان بانک قوامین به گسترش فعالیت خود ادامه می دهد. مرکز اصلی بانک در تهران، میدان آرژانتین، ابتدای بزرگراه آفریقا، برج قوامین واقع می باشد.

موضوع فعالیت شرکت:

موضوع فعالیت بانک به تفصیل در ماده 2 اساسنامه درج گردیده است. به موجب این ماده اهم فعالیت های بانک عبارت است از :

افتتاح و نگهداری حساب سپرده های قرض الحسنه جاری و پس انداز ، سپرده های سرمایه گذاری کوتاه یا بلندمدت، انواع چک کارت یا کارت های مجاز دیگر و سایر حسابهای مشابه، تحصیل تسهیلات و اعتبار، اعطای انواع تسهیلات در قالب عقود جاری کشور، نقل و انتقال وجوه، انجام کلیه معاملات و صدور انواع حواله و انجام معاملات ارزی، افتتاح اعتبار اسنادی و انجام سایر امور مربوطه، صدور انواع ضمانتامه و یا تعهد نامه و گواهی سپرده، خرید و فروش اوراق مشارکت و سایر اوراق بهادار ، انجام کلیه عملیات مربوط به خرید و فروش سهام، قبول امانات، کارگزاری سهام و اوراق مشارکت، کاگزاری فی مابین بانکها و موسسات مالی و اعتباری ، بیمه مربوط به بانک ها، مدیریت نقدی برای مشتریان، افتتاح شعب و گسترش شبکه شعب در داخل و خارح از کشور و به طور کلی انجام کلیه عملیاتی که در راستای تحقق اهداف و موضوع فعالیت بانک در چارچوب مقررات جاری کشور قرار می گیرد.

سهامداران

مجمع قوانین

ترکیب سهامداران

ترکیب سهامداران بر اساس نوع سهامدار به شرح زیر می باشد:

مجمع قوانین


سرمایه بانک و تغییرات آن:

آخرین سرمایه ثبت شده شرکت مبل 4.000 ملیلیارد ریال منقسم به 4 میلیارد سهم عادی 1.000 ریالی با نام است که در تاریخ 1391.6.15 به ثبت رسیده است.

هیات مدیره قصد دارد براساس مصوبه مجمع عمومی عادی مورخ 1392.04.10 سرمایه بانک را از 4.000 میلیارد ریال به 8000 میلیون ریال افزایش داده و نسبت های مالی خود را بهبود بخشد.

مجمع قوانین

وضعیت بانک در بورس اوراق بهادار

بانک قوامین در راستای ورود به عرصه بانکداری ، در جهت احرای دستورالعمل های بانک مرکزی ج.ا.ا. و تامین انتظارات سرمایه گذاران و سهامداران خود ، اقدامات خود را برای ورود به بازار فرابورس ، از سال 1388 آغاز و با بررسی های اولیه و ایجاد بسترهای لازم از قبیل افزایش سرمایه ، تهیه سخت افزار و نرم افزار های مربوطه و همچنین تهیه مستندات لازم از جمله تقویم اموال، طرح توجیهی افزایش سرمایه، بیانیه ثبت و اعلامیه پذیره نویسی در سال 1390 موفق به اخذ مجوز پذیره نویسی از سازمان بورس اوراق بهادار و شرکت فرابورس ایران گردید.

سهام بانک قوامین به اسنتاد موافقت کمیته عرضه فرابورس، از تاریخ 1391.4.10 در فهرست نرخ های بازار پایه فرابورس ایران (هفتادو ششمین نماد معاملاتی) در گروه واسطه گری های مالی و پولی و با نماد معاملاتی "وقوام" درج گردید.

سرانجام در شهریورماه سال 1391 به موجب مجوز شماره 91.143036 مورخ 1391.5.31 بانک مرکزی ج.ا.ا. و مجوز شماره 121.191741 مورخ 1391.06.13 سازمان بورس و اوراق بهادار با انتشار تعداد 1.200.000.000 (یک میلیارد و دویست میلیون ) سهام جدید و افزایش سرمایه خود به 4.000 میلیارد ریال فعالیت خود را در بازار سرمایه و اوراق بهادار آغاز نمود.

دیدگاه استراتژیک:

هر سازمانی برای کسب مزیت رقابتی و ثبات موفقت، نیاز به تدوین استراتژی های مختلف دارد که پایه و اساس تدوین آنها ، جنبه های مختلف استراتژی سازمانی است . بانک قوامین جهت دستیابی به توفیق روز افزون و در چارچوب ارزش ها و ماهیت فعالیت خود، این جنبه ها را به شرح زیر در دستور کار داشته و ارتقاء سطح آن ها را در برنامه کوتاه مدت خود قرار داده است.

چشم انداز:

تصویر آینده مطلوب بانک قوامین تبدیل شدن به بانکی با خصوصیات زیر است :

  1.  قرار گرفتن در بين 5 بانك برتر كشور با سهم بالاي بازار
  2. مجهز به فناوري روزصنعت بانكداري بين المللي
  3. برخورداري از نيروي انساني متخصص و كارآمد در سطح نظام بانكداري كشور
  4. توسعه در ابعاد بين المللي و فعاليت دربازارهاي مالي جهان
  5. ارائه دهنده خدمات جامع و متنوع مورد نياز مشتريان
  6. داراي سازماني چابك ، يادگيرنده ، نوآور و ارزش آفرين

ماموریت :

بانك قوامين در نظام بانكداري كشور با اتكاء بر اصول بانكداري اسلامي و منطبق بر قوانين و مقررات بانكي كشور با بهره مندي از نيروي انساني متخصص ، اعتماد مشتريان و ذينفعان و با استفاده از آخرين فناوري و نوآوری های صنعت بانكداري به دنبال ايجاد سازماني ارزش آفرين يادگيرنده و كارآمد است. بانك قوامین ازطريق توسعه بازار ، تجهيز منابع و تخصيص منابع ، مديريت هاي ريسك هاي صنعت بانكداري و شناسايي نيازهاي مشتريان ، تلاش دارد ضمن ايجاد رشد و تعالي ، خدمات بانكي را در بازارهاي داخل و خارج كشور با كيفيت مطلوب ارائه نمايد.

شبکه شعب

جدول نمودار فراوانی و توزیع شعب

مجمع قوانین

مروری بر عملکرد مالی و عملیاتی بانک در سال 1392

مجمع قوانین

خلاصه عملکرد سود و زیان طی سالهای 1391-1392

مجمع قوانین

* بانک قوامین در سال 1392 با تمهیدات خاص و اجرای طرح های مختلف در راستای بسته بندی سیاستی-نظارت بانک مرکزی به 26.6 درصد رشد منابع نسبت به سال 1391 دست یافته است.

جدول مقایسه ای ترکیب سپرده ها

مجمع قوامین

نمودار ترکیب سپرده ها در سال 1392

مجمع قوانین

سهم بانک قوامین از نقدینگی کشور

در سال های اخیر ، بانک قوامین توانسته است با توسعه شبکه شعب در سراسر کشور، علیرغم حضور رقبای قدرتمند و ورود بانک ها و موسسات اعتباری جدید در نظام پولی کشور، همواره سهم مناسبی را در بازار پولی کشور کسب نماید.

مقایسه وضعیت نقدینگی کل کشور و بانک قوامین

مجمع قوانین

حقوق صاحبان سهام

مجمع قوانین

دارایی ها

همانطور که در جدول زیر مشخص می باشد دارایی های قوامین در چهار سال اخیر دارای روند رو به رشد مناسبی بوده و در سال 1392 نسبت به سال 1391 رشد 28.3 درصدی داشته است

مجمع قوانین

قابل توضیح می باشد که حدود 76 درصد ار دارایی های فوق به تسهیلات اعطا شده اختصاص دارد.

درآمدها

مجمع قوامین

مقایسه عملکرد و بودجه

مجمع قوامین

عدم تحقق جذب منابع در بخش سپرده های دیداری و قرض الحسنه ، معطوف به روند رقابتی در جذب سپرده های مدت دار با توجه به رقابت بانک ها در سال 92 می باشد ملاحظه می گردد که بودجه منابع بدون هیچ انحرافی پیش بینی شده است.

نسبت های مالی

مجمع قوامین

نسبت کفایت سرمایه

نسبت کفایت سرمایه به عنوان مهمترین شاخص کمیته بال از تقسیم سرمایه پایه بانک به دارایی های موزون شده بر حسب ریسک به دست می آید که طبق الزامات بانک مرکزی ج.ا.ا. باید حداقل 8 درصد باشد.

مجمع قوامین

قوامین در سال 93 نیز افزایش سرمایه خواهد داد که این امر افزایش در نسبت کفایت سرمایه و دستیابی به نسبت استاندارد را به دنبال خواهد داشت.

اهم فعالیت های انجام شده

فعالیت های انجام شده در حوزه ICT:

* اتصال به شبکه شتاب

* راه اندازی و عملیاتی نمودن سامانه ساتنا (RTGS) به عنوان مرجع تسویه و مدیریت مبادلات الکترونیکی بین بانکی (ساتنا، پایا، سما، شتاب، شاپرک) و ایجاد شرایط ارتباط با سرور MQ

* بهره برداری از فاز اول سیستم مدیریت کارت CMS

* تأسیس شرکت تدبیر تراکنش ایرانیان (ITT) به عنوان هلدینگ فعالیت های انفورماتیکی بانکداری الکترونیک

* خرید شرکت سایان کارت و الحاق آن به عنوان یکی از زیرمجموعه های شرکت ITT (زمینه فعالیت این شرکت در خصوص درگاه های پایانه فروش (POS)، درگاه خریدهای اینترنتی (IPG)، درگاه های خودپرداز ATM و ... می باشد

* راه اندازی مرکز داده (Data center) طبق آخرین استانداردهای ایجاد مراکز داده با رعایت افزونگی در تمامی تجهیزات زیرساخت

* راه اندازی مرکز کنترل و نظارت (NOC) و بهره برداری از این محل جهت کنترل نقاط حساس ادارات تابعه

* اخذ لینک با پهنای باند مورد نیاز شبکه اینترنت (Mbps15) از شرکت فناوری اطلاعات ایرانیان در بستری مستقل از بستر مخابرات به منظور افزایش امنیت و راه اندازی سرویس های مورد نیاز Internet banking

* پیکر بندی تجهیزات شبکه اینترنت جهت بهره برداری سرویس های Internet banking

* نصب و راه اندازی سیستم مانیتورینگ جهت پایش تجهیزات شبکه محلی مانند: سوئیچ ها و سرورهای ساختمان های ستادی بانک و ارایه گزارش های روزانه، هفتگی، ماهانه به مقام مافوق

* نصب و راه اندازی سرورهای Data center جدید از جمله Application server و Database و Data gurd

راه اندازی Grid control g11 در خصوص سرورهای دیتابیس سامانه

*نصب AS و DB سامانه بر روی سرورهای VM جهت انجام مانور Backup restore

مجمع قوامین

برنامه ریزی و توسعه عملیات و خدمات بانکداری

* اصلاح شرایط تصدی مشاغل از طریق تغییر ساختار و غنی سازی مشاغل

* تغییر در سطح سازمان بانک (سلسله مراتب) براساس تحولات ساختار سازمانی

* تهیه و تنظیم ریز برنامه های پروژه باز مهندسی فرآیندها و ارزیابی عملکرد در سطح فرآیندها

* تشکیل اداره پیگیری و وصول مطالبات معوق

* راه اندازی خدمات و سامانه های جدید از جمله اعتبارسنجی مشتریان، پرتال بانک مرکزی ج. ا. ا پایانه های پرداخت (POS)، سامانه امور مالیاتی و ...

* اخذ مجوز و اجرای فاز اول پروژه تأسیس خزانه و عملیات پول رسانی

* عضویت شعب تابعه در شبکه چک های رمزدار بین بانکی

* راه اندازی اتاق کلر مبادلات پایاپای بانک قوانین

* شروع به کار طرح سما در استان های مشمول طرح و ورود به شبکه بین بانکی سما

* نصب و بهره برداری از سیستم مدیریت کارت شعب BCMS و نصب در شعب اداری دستگاه صدور آتی کارت

* تهیه نرم افزار بازرسی جهت کنترل بهینه و بالا بردن دقت و سرعت بازرسان در بازرسی شعب

* انجام مقدمات راه اندازی مرکز پاسخگویی 24 ساعته (Call center)

* راه اندازی طرح سما (سامانه مبادلات الکترونیکی چک)

* بهره برداری از سایت اینترhنت جدید بانک قوامین

* راه اندازی سامانه چک های رمزدار بین بانکی

* طراحی و پیاده سازی وب سرویس اینترنت بانک

* طراحی و پیاده سازی مدیریت گواهی سپرده مشتریان

* طراحی و پیاده سازی سامانه شناسایی جاعلین در لیست سیاه

* ایجاد وب سرویس دریافت اطلاعات از سامانه بانکداری

* بهره برداری از سیستم شخصی سازی چک

* بهره برداری از سامانه استعلام بانک مرکزی در مورد حساب جاری

* طراحی و پیاده سازی سامانه پرداخت حقوق کارکنان ناجا

* ایجاد بانک اطلاعاتی جامع و یکپارچه، جهت ذخیره سازی گزارشات مختلف

* راه اندازی سیستم دریافت فایل از سامانه برنا و پاسخ گویی به برنا (پایا)

* تغییر عملکرد سیستم ارسال SMS

عملکرد آموزشی و توسعه دانش سازمان

* فعالیت های علمی و پژوهشی اعم از چاپ گزارش و مقالات در نشریه های اقتصادی کشور، ارایه مقاله در کنفرانس های علمی و بانکی، ترجمه مقاملات و حمایت از پایان نامه های دکتری و کارشناسی ارشد مرتبط با فعالیت مجموعه

* ارایه مقاله در نخستین کنفرانس توسعه مدیریت پولی و بانکی

* تهیه و تدوین کتابچه بانکداری الکترونیک جهت آموزش خدمات جدید بانکی

* براساس نیازسنجی آموزشی صورت گرفته، دوره های آموزشی در دو بخش بدو خدمت و آموزش های تخصصی ضمن خدمت به شرح جدوب زیر برای کارکنان سطوح مختلف سازمان برنامه ریزی و برگزار گردید.

برنامه های آتی

* راه اندازی و ارایه خدمات مبادلات ارزی

* راه اندازی بانکداری شرکتی

* توسعه خدمات بانکداری الکترونیک

افتخارات کسب شده بانک قوامین در سال 1392

رتبه بندی 100 شرکت برتر کشور:

بانک قوامین در دومین سال حضور خود، در رتبه بندی سال 1392 صد شرکت برتر کشور، با هفت پله صعود موفق به کسب رتبه سی امین شرکت بزرگ کشور گردید. مبنای اصلی این رتبه بندی میزان کسب درآمد بوده و الگویی از رتبه بندی 500 شرکت برتر جهان می باشد که هر ساله توسط سازمان مدیریت صنعتی صورت می گیرد.

* کسب تندیس قهرمان روابط عمومی در نهمین سمپوزیوم بین المللی روابطو عمومی کشور در سال 92

* دریافت نشان استاندارد بین المللی رضایتمندی مشتریان ISO10004:2012

* دریافت نشان بین المللی نوآوری در مدیریت بانکداری در دومین اجلاس اکوایت

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ابراهیم اصغری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
با سلام این قدر که از بانگ قوامین وسهامداران تعریف میکنید چرا نمیگویید که سود سهامداران را پرداخت نکردهایم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
همه اینا قبول کی سودسهام بانک قوامین رو میدن