بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر : ۱۲۸۶۴۶
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با تشریح 2 مورد قاچاق گازوئیل از نیروگاه‌های منطقه تهران در سالجاری، اعلام کرد: متخلفان این دو پرونده قاچاق سوخت شناسایی و دستگیر شده‌اند.

سید زمان حسینی در گفتگو با مهر با تائید دو مورد قاچاق فرآورده های نفتی به ویژه گازوئیل در نیروگاه‌های حوزه استحفاضی شرکت برق منطقه ای تهران، گفت: با پیگیری‌های انجام شده افراد متخلف شناسایی و دستگیر شدند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با تاکید بر اینکه در حال حاضر برنامه‌های ویژه‌ای به منظور جلوگیری از هرگونه انحراف فرآورده نفتی در نیروگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: با راه‌اندازی سامانه‌های دقیق اندازه گیری از هرگونه قاچاق و یا انحراف فرآورده‌های نفتی به ویژه گازوئیل جلوگیری خواهد شد.

این انحراف فرآورده‌های نفتی در حالی در دو نیروگاه برق تهران رسما توسط مسئولان وزارت نیرو تائید می‌شود که پیش از این مهدی ابویی معاون سابق امور پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از خروج خارج از شبکه سوخت تحویلی برخی نیروگاه‌های کشور خبر داد و گفته است: گاهی سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها با هماهنگی راننده نفتکش با برخی کارگران نیروگاه‌ها در مکان دیگری تخلیه و قاچاق می‌شود.

احمد واحدیان ابوترابی هم سال گذشته با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با توانیر برای مقابله با قاچاق سوخت نیروگاه‌ها، گفته بود: به دلیل نداشتن رابطه حقوقی بین مناطق شرکت پخش و نیروگاه‌ها، عدم خرید مستقیم سوخت و پرداخت بهای آن توسط نیروگاه‌ها و حمل رایگان آن توسط نفتکش‌های تحت پوشش شرکت ملی پخش، اراده جدی جهت نظارت و کنترل بر رسید و دریافت سوخت‌های ارسالی، توسط مسوولان نیروگاه‌ها مشاهده نمی شود.

رئیس اداره پیشگیری از عرضه خارج از شبکه و مقابله با قاچاق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه نیروگاه‌های کشور بزرگترین مصرف‌کننده گازوئیل و عمده‌ترین مصرف‌ کننده ‌نفت کوره کشور هستند، اظهار داشت: در حال حاضر گزارش‌های زیادی در این زمینه وجود دارد که درصدی از سوخت ارسالی به نیروگاه‌ها منحرف و یا به صورت کامل در نیروگاه‌ها تخلیه نمی شود و به خارج از شبکه توزیع منتقل می‌شود.

محسن مظلوم مدیرکل برنامه‌ریزی انرژی وزارت نفت هم روز گذشته تاکید کرده بود: وزارت نفت پولی بابت تحویل سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور از وزارت نیرو دریافت نمی کند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر