بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
کد خبر : ۱۲۸۶۵۴
انجمن جهانی آهن و فولاد اعلام کرد تولید فولاد ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی با رشد ۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۷.۹۸۳ میلیون تن رسید.

به گزارش تسنیم، انجمن جهانی آهن و فولاد در جدیدترین گزارش خود از رشد ۸ درصدی تولید فولاد ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی خبر داد. تولید فولاد ایران که در نیمه نخست سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۷.۳۶ میلیون تن گزارش شده بود در نیمه نخست سال جاری میلادی به ۷.۹۸۳ میلیون تن افزایش یافته است.

تولید فولاد ایران در سال ۲۰۱۳ نیز با رشد ۶.۶ درصدی نسبت به سال قبل از آن به ۱۵.۴۲۱ میلیون تن رسید و ایران پانزدهمین فولادساز جهان در این سال شد. ادامه روند صعودی تولید فولاد ایران در حالی است که کشورهای غربی این صنعت را تحریم و فروش تجهیزات و مواد اولیه ساخت فولاد به ایران را ممنوع کرده‌اند.

بر اساس این گزارش در نیمه نخست سال جاری میلادی ۸۲۱ میلیون تن فولاد در جهان تولید شده است. تولید فولاد جهان در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲.۵ درصدی داشته است.

میزان تولید ماهانه فولاد در ایران طی ۶ ماه نخست ۲۰۱۴ به ترتیب عبارت است از: ۱.۱۴۱ میلیون تن، ۱.۲۶ میلیون تن، ۱.۳۲۹ میلیون تن، ۱.۴۵۶ میلیون تن، ۱.۴۲۲ میلیون تن و ۱.۳۷۵ میلیون تن.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر