بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
کد خبر : ۱۲۸۶۶۴
رژیم صهیونیستی فاز جدیدی از حمله به غزه را در پیش گرفته است. در واقع بنیامین نتانیاهو نه تنها قصد ندارد پایش را از سرزمین فلسطینی ها عقب بکشد بلکه برنامه ای دارد تا تعداد و شدت حملاتش به غزه را افزایش دهد.

به گزارش انتخاب؛  به نقل از خبرگزاری فرانسه، اسرائیل می خواهد تا قبل از اعلام آتش بس از سوی سازمان ملل و دیگر جوامع بین المللی به تعداد و شدت حملاتش به غزه اضافه کند: «تا زمانی که ما تونل های حماس را کامل از بین نبریم اتش بسی در کار نخواهد بود». 

این بخشی از صحبت های وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی، زیپی لیونی است که از او به عنوان نزدیک ترین فرد نتانیاهو یاد می شود. اسرائیلی ها در واقع به بهانه از بین بردن تونل های حماس در طی عملیاتی که نام آن را «ویرانی غزه زیر غزه» نامیده اند به مردم بی گناه این منطقه حمله کرده اند و تا به حال بیش از 600 نفر را کشته اند.

آنها که حالا به خاطر جنایت هایشان به شدت از سوی مجامع بین المللی تحت فشار قرار گرفته اند تصمیم دارند قبل از پذیرفتن آتش بس در منطقه به جنایت هایشان اضافه کنند و موشه یعلون، وزیر جنگ اسرائیل هم به این موضوع صحه می گذارد: «واقعیت این است که ما برای رسیدن به اهدافمان دو سه روز دیگر زمان نیاز داریم».

نیاز به زمان داشتن مصادف شده با برنامه اسرائیل که قصد دارد 60 هزار سرباز دیگر نیز وارد این جنگ کند. در این بین اگر چه این رژیم در طول 5 روز با از دست دادن 27 سرباز سنگین تر بیلانش در 8 سال گذشته را برجای گذاشته و روزنامه چپی «هاآرتص» هم از آن به عنوان ناکامی نام برده ولی دیگر جناح های حامی دولت از برنامه هایی که نتانیاهو در پیش گرفته حمایت می کنند. روزنامه «هایوم» در نظرسنجی ای که انجام داده این طور نتیجه گیری کرده که 77 درصد اسرائیلی ها با آتش بس مخالف هستند و فقط 16 درصد مردم اسرائیل موافق پذیرفتن آتش بس هستند.

همین روزنامه در ادامه ادعا می کند 94 درصد اسرائیلی ها از حمله نظامی به غزه دفاع کرده اند. شاید همین نظر سنجی های جهت دار بوده که سران رژیم صهیونیستی را هم به فکر شدت بخشیدن بیشتر به حملات کرده است. نفتالی بنت، وزیر اقتصاد اسرائیل نیز از حمله بیشتر به غزه تا زمان اعلام رسمی آتش بس دفاع کرده است. او در این مورد گفت: «ما هزینه زیادی پرداخت کرده ایم و باید کارمان را به اتمام برسانیم. نمی توانیم کارمان را نصف و نیمه رها کنیم.»

منبع: فرارو
اشتراک گذاری :
ارسال نظر