بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲
کد خبر : ۱۲۸۶۷۰
مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور اعلام کرد: گزارش برنامه دولت برای خروج از رکود اقتصادی طبق وعده آقای رئیس‌جمهور دیروز آمده و امروز در جلسه هیأت دولت ارائه شد.

به گزارش ایسنا، مسعود نیلی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت اظهار کرد: گزارش برنامه دولت برای خروج از رکود اقتصادی با عنوان سیاست‌های اقتصادی دولت برای خروج غیر تورمی از رکود طی سال‌های 93 و 94، امروز در جلسه هیأت دولت ارائه شد و این گزارش مثل گزارش قبل منتشر می‌شود و در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه "پیش از این اعلام شده بود که قبل از پایان تیر ماه چنین گزارشی ارائه خواهد شد و این کار طبق وعده انجام شد"، افزود: پس از انتشار این گزارش 10 روز فرصت گذاشته شده تا مورد نقد و نظر اقتصاددانان و فعالان اقتصادی قرار بگیرد و امیدواریم با بازخوردی که خواهد داشت، این گزارش بتواند غنای بیشتری پیدا کند.

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقتصادی در ادامه اظهار کرد: سازمان‌های مربوطه یک فرآیند مشارکتی همگانی در این باره داشتند و این گزارش دارای 173 بند و سرفصل است.

نیلی با بیان اینکه "بخشی از برنامه‌های دولت برای خروج از تورم بصورت لایحه تقدیم مجلس می‌شود"، گفت: امروز در جلسه هیأت دولت چند لایحه را مورد بررسی قرار دادیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه "برخی معتقدند که سیاست‌های در پیش گرفته شده امروز تداوم سیاست‌های دهه 70 است"، گفت: من مشابهتی بین مسائل آن زمان و این زمان نمی‌بینم که بخواهیم این دو را با هم مقایسه کنیم.

مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور، تجهیز بیشتر منابع مالی و بالا رفتن بهره‌وری را از جمله موارد مورد توجه در این گزارش خواند و همچنین درباره بحث افزایش بیکاری، گفت: همه ما می‌دانیم که در سال‌های 91 و 92 رشد اقتصادی ما منفی بوده و به طور طبیعی انتظار شکوفایی در بازار کار نداریم.

نیلی ادامه داد: امیدواریم وقتی این سیاست‌ها به اجرا می‌رسد، از قِبَل تحرک در اقتصاد بتوانیم در جهت اشتغال هرچه بیشتر حرکت کنیم.

وی همچنین اظهار کرد که توضیحات بیشتر درباره موضوع خروج از تورم به بعد از انتشار این گزارش موکول خواهد شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر