بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر : ۱۲۸۶۹۸
خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شد نوری مالکی نخست وزیر عراق با پیشنهاد ایران برای کناره گیری از قدرت مخالفت کرده است.

به گزارش عصر ایران این خبرگزاری آمریکایی در خبری مدعی شده است مالکی اخیرا در دیدار با یک مقام ارشد ایرانی با پیشنهاد ایران برای کناره گیری از قدرت مخالفت کرده است.
این خبرگزاری می نویسد مخالفت مالکی با کناره گیری از قدرت موضع ایران را در قبال تحولات عراق در هاله ای از ابهام قرار داده است.

دو مقام ارشد شیعه عراقی مدعی شدند اخیرا قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران در بغداد با مالکی دیدار کرده و به او پیشنهاد کناره گیری از قدرت به منظور حل بحران سیاسی عراق را ارایه کرده است اما مالکی در این دیدار با این پیشنهاد مخالفت کرده است و گفته است پیروزی ائتلاف تحت رهبری او در انتخابات اخیر پارلمانی عراق این حق را به او می دهد که دولت بعدی عراق را او تشکیل دهد.

یکی از دو مقام عراقی که خبرگزاری آسوشیتد پرس خبر خود را به نقل از آنها منتشر کرده ، مدعی شده در جلسه دیدار مالکی با سلیمانی حضور داشته و دیگری گفته است بعدا از محتوای بحث های جلسه اطلاع یافته است.

این دو مقام عراقی مدعی شدند مقام ایرانی پس از شنیدن مخالفت مالکی با پیشنهاد ایران شوکه شد ولی واکنش خاصی به این موضوع نشان نداد.

عراق از خرداد ماه سال جاری و از زمان آغاز تحرکات گروه تروریستی داعش در مناطق شمالی و غربی این کشور ، در بحران به سر می برد.

گروه تروریستی داعش با همراهی عناصر باقی مانده از حزب بعث عراق خواستار ساقط کردن دولت قانونی بغداد و تشکیل یک دولت جدید در مرزهای غربی عراق با سوریه هستند.

در انتخابات سراسری که در اردیبهشت سال جاری انجام شد ائتلاف تحت رهبری نوری مالکی 
توانست با کسب بیشترین آرا در انتخابات پیروز شود.

مخالفان مالکی اما با تشدید فشار بر او خواهان کناره گیری او از قدرت پس از دو دوره متوالی نخست وزیری هستند.


 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر