بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
کد خبر : ۱۲۸۷۳۸

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی رییس جمهوری عصر پنجشنبه در جلسه ستاد هماهنگی امور اقتصادی، با تاکید مجدد بر ضرورت جهت گیری فعالیت های دولت برای ایجاد اشتغال مولد و فرصت های شغلی جدید ، پیگیری سیاست ها و برنامه ها در سطوح مختلف را ضروری دانست.

روحانی تاکید کرد: اگر چه با اجرای بسته سیاستی خروج از رکود و آغاز رونق اقتصادی ، بطور طبیعی سطح اشتغال در کشور افزایش خواهد یافت اما در کنار تنظیم و اجرای سیاست هایی در سطح اقتصاد کلان ، باید در سطح خرد نیز اقدامات لازم در حمایت از بنگاه ها و بخصوص بنگاه های کوچک و متوسط و کمک به توسعه فعالیت های تولیدی مورد پیگیری جدی قرار گیرد به نحوی که با عنایت الهی در سالهای 93 و 94 مشکل بیکاری بویژه در میان جوانان تحصیلکرده تقلیل یابد .

رییس جمهوری از وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی خواست که برای حل مشکل بیکاری و توسعه اشتغال مولد از همه امکانات دستگاه های اجرایی و توان کارشناسی کشور و نیز توانایی علمی استادان دانشگاهی استفاده کنند .

در ادامه این جلسه ستاد هماهنگی امور اقتصادی ، گزارش های معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در مورد طرح های توسعه اشتغال در سالهای 93 و 94 مورد بحث و بررسی قرارگرفت .

در این گزارش ها سهم اشتغال بخش های مختلف اقتصادی کشور و سیاست های بازار کار و بهبود فضای کسب و کار مطرح و میزان اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم در هر یک از بخش ها پیش بینی شده است .

براساس طرح جدید وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، برای توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (طرح تکاپو) مقرر شده است با تشکیل ستادهایی در هر استان و حمایت از فعالیتهای تولیدی خاص در محل و بازارسازی و بازاریابی برای آنها ، نسبت به تقویت و توسعه کسب و کارهای محلی و افزایش سطح اشتغال و درآمدزائی در مناطق مختلف کشور اقدام شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر