بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷
کد خبر : ۱۲۸۷۴۰
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: دومین کشتی خط کشتیرانی ˈون هایˈ که از جمله 20 خط کشتیرانی برتر دنیا می باشد، هم اکنون در بندر شانگهای چین مشغول بارگیری بوده و تا اواخر مردادماه در بندر شهید رجایی پهلو خواهد گرفت.



 ˈابراهیم ایدنیˈ روزجمعه با بیان اینکه با لغو تحریم های بندری، شاهد حضور مجدد خطوط کشتیرانی برتر دنیا در بندر شهید رجایی هستیم، افزود: اصلاحات ساختاری این بندر به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور انجام شده، سطح خدمات در این بندر افزایش یافته و به تبع آن شاهد افزایش تخلیه و بارگیری در این بندر هستیم.

وی با بیان اینکه بندر شهید رجایی باید با شاخص های جهانی مقایسه شود، تصریح کرد: هر چند تا رسیدن به جایگاه عملیاتی مطلوب، فاصله وجود دارد اما با ارتقای توانمندی های فنی بخش خصوصی و تأمین یا نوسازی تجهیزات راهبردی، می توان به اهداف مدنظر دست یافت.

ایدنی با اشاره به جایگاه حساس و مهم بندر شهید رجایی در مناسبات ملی و بین المللی، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در مورد لزوم عملیاتی شدن فازهای جدید طرح توسعه این بندر یک وفاق ملی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مزایده انتخاب اپراتور در حال طراحی می باشد و سازمان بنادر در این خصوص به منظور رعایت استانداردهای بین المللی، از یک مشاور بهره گرفته، خاطرنشان کرد: مزایده انتخاب اپراتورهای اصلی بندر شهید رجایی نیز تا پایان سال جاری برگزار خواهد شد.

با لغو تحریم های بندری، نخستین کشتی لاینر خارجی متعلق به خط کانتینری ˈون هایˈ صبح روز سه شنبه 31 تیرماه در بندر شهید رجایی پهلو گرفت.

کشتی مذکور دارای 260 متر طول و 33 متر عرض بوده و عملیات تخلیه و بارگیری حدود سه هزارTEU کانتینر از محموله آن در ترمینال دوم این بندر به انجام رسید.

مجتمع بندری شهیدرجایی با 40 پست اسکله و در اختیار داشتن پیشرفته ترین ترمینال های کانتینری کشور، در مسیر تبدیل به بندر کانونی در عملیات جابجایی کالاهای کانتینری، اساسی، فولادی و فرآورده های نفتی قرار گرفته است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر