بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
کد خبر : ۱۲۸۷۴۴

انتخاب:نشست دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد به ریاست حسین دهقانی، سفیر و سرپرست نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در مقر این سازمان برگزار شد.

در این نشست جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه مورد بررسی قرار گرفت و رییس جلسه و همچنین شماری از نمایندگان و سفرای کشورهای عضو این جنبش ضمن محکوم کردن جنایات این رژیم و تاکید بر لزوم انجام اقداماتی فوری از سوی جامعه بین‌المللی برای توقف این جنایات یک طرح اقدام را تصویب کردند. در این طرح تاکید شده که باید شورای امنیت در یک بازه زمانی مشخص قطعنامه‌ای شامل محکومیت رژیم صهیونیستی و درخواست فوری برای آتش‌بس، برداشتن محاصره غزه، آزادسازی اسرا و زندانیان، تسریع در رساندن کمک‌های انسان‌دوستانه و برخی موارد دیگر را به تصویب برساند و در غیر اینصورت اقدام برای صدور قطعنامه در مجمع شود.

از جمله دیگر اقدامات مطرح شده در این طرح ضرورت پیگیری مصوبه شورای حقوق بشر برای شناسایی اقدامات رژیم صهیونیستی به عنوان جنایات جنگی، برگزاری جلسه فوری کمیته فلسطین در جنبش عدم تعهد برای توقف فوری خونریزی‌ها، برگزاری جلسه فوری رییس عدم تعهد و تروئیکای نم با رییس شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل و ترغیب آن‌ها به ضرورت تصویب فوری قطعنامه توسط شورا که روز جمعه انجام خواهد شد.

در این جلسه یک بیانیه مستقل نیز درباره محکومیت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مدرسه سازمان ملل تصویب شد. در این بیانیه جنبش خواستار تشکیل یک هیات تحقیق و تفحص بین‌المللی در این باره و گزارش فوری به سازمان ملل شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر