بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
رییس هیأت مدیره کارگزاری توسعه سهند عنوان کرد:

روند بازار متأثر از سیاست های دولت در حوزه داخلی و خارجی

چند عامل منجر به عدم شفافیت در بازار سرمایه شده است از جمله این عوامل می توان به مشخص نبودن نتیجه نهایی مذاکرات هسته ای اشاره کرد علاوه بر این، ابهام در خصوص صنایع مختلف و ابهام در مورد سیاست دولت جهت خروج از رکود از دیگر عواملی هستند که سبب عدم شفافیت در بازار سرمایه شدند.
کد خبر : ۱۲۸۷۷۷
نویسنده :
اعتماد
شاخص کل بورس طی ماه گذشته از 72900 واحد در اول تیر ماه سال 93 به 74841 واحد در اول مرداد ماه سال جاری رسیده و با 2.66 درصد رشد همراه بوده است. این در حالی است که مذاکرات هسته ای به مدت 4 ماه دیگر تمدید شده و امید بر آن می رود که مذاکرات هسته ای طی این مدت به توافق نهایی برسد شایان ذکر است در این صورت شاهد بهبود در وضعیت اقتصادی صنایع مختلف و به تبع آن رشد قیمت سهام در بازار سرمایه خواهیم بود بنابراین توافقات هسته ای، در کنار بسته حمایتی دولت جهت خروج از رکود می تواند منجر به رشد اقتصادی گردد و در نهایت تأثیر مثبتی بر عملکرد بازار سرمایه بگذارد.

در همین راست، آروین، رییس هیأت مدیره کارگزاری توسعه سهند در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: بطور کلی بازار سرمایه روندی صعودی همراه با اصلاح جزیی خواهد داشت همچنین بازار سرمایه طی سال جاری ارجح ترین بازار خواهد بود.

آروین تصریح کرد: به نظر می رسد چند عامل منجر به عدم شفافیت در بازار سرمایه شده است از جمله این عوامل می توان به مشخص نبودن نتیجه نهایی مذاکرات هسته ای اشاره کرد علاوه بر این، ابهام در خصوص صنایع مختلف و ابهام در مورد سیاست دولت جهت خروج از رکود از دیگر عواملی هستند که سبب عدم شفافیت در بازار سرمایه شدند.

رییس هیأت مدیره کارگزاری توسعه سهند عنوان کرد: عدم ثبات در تصمیم گیری و همچنین عدم هماهنگی بین ارکان های مختلف اقتصادی باعث افزایش بی اعتمادی در بازار سرمایه شده و موج تردید و نگرانی را جهت سرمایه گذاری سهامداران در بازار سرمایه به وجود آورده است. در نتیجه این معضل، تأثیر منفی بر وضعیت بازار سرمایه خواهد گذاشت.

وی بیان کرد: پیش بینی می گردد که بسته حمایت دولت جهت خروج از رکود، بتواند تأثیر مثبتی بر رشد اقتصادی کشور بگذارد در نتیجه با رونق اقتصادی، انتظار پویایی و رشد را در بازار سرمایه می توان داشت بنابراین حصول توافقات هسته ای در کنار بسته حمایتی دولت جهت خروج از رکود می تواند منجر به رشد اقتصادی و تأثیر مثبت بر فضای بازار سرمایه گردد.

آورین اظهار کرد: بنده نسبت به روند بازار سرمایه در بلندمدت خوشبین هستم اگرچه تصمیمات داخلی و خارجی بر روند بازار سرمایه نیز تأثیر بسزایی خواهد داشت. شایان ذکر است که یکی از صنایعی که می تواند در رشد اقتصادی کشور تأثیر بسزایی داشته باشد، گروه خودرویی است در نتیجه چنانچه ابهامات از گروه خودرو رفع شود و حمایت هایی نیز از طرف مسئولین صورت گیرد این گروه می تواند به عنوان لیدر بازار عمل کند.

وی در خاتمه افزود: توصیه بنده به سهامداران این است که 25 درصد کل سرمایه خود را در بازار بورس، سرمایه گذرای کنند و همچنین سرمایه خود را در بازار سرمایه به سه طبقه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تقسیم کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر