بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

تابستان داغ در انتظار بورس

نگارش توافق نامه پرونده هسته ای زمان زیادی را به خود اختصاص داده است ولی هم اکنون روند پیشرفت مذاکرات به گونه ای پیش می رود که نگرانی ها را تا حدودی برطرف کرده است.
کد خبر : ۱۲۸۷۷۹
نویسنده :
محمدآموخته
دوره اصلاح قیمت بازار سهام که از اواخر سال گذشته آغاز شده است و هم اکنون نیز برخی از این کاهش قیمت ها ادامه دار می باشد بیش از پیش بینی های برنامه ریزی شده بوده و این ریزش قیمت ها اعتماد سرمایه گذاران برای ورود به بازار سهام را با تردید مواجه کرده است.

عظیم ثابت مدیر عملیات بازار گردانی شرکت تأمین سرمایه آرمان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت: بازگشت بازار سهام به شرایط گذشته خود نیازمند زمان می باشد و با توجه به ریزش شاخص تا مدار 70 هزار واحدی در چند هفته اخیر و بازگشت مجدد با مدار های بالاتر در شرایط فعلی می توان گفت که بازار روند صعودی و مطلوبی به خود گرفته است.

وی یک از دلایل افزایش مدت زمان اصلاح قیمت ها را مذاکرات هسته ای عنوان کرد و گفت: نگارش توافق نامه پرونده هسته ای زمان زیادی را به خود اختصاص داده است ولی هم اکنون روند پیشرفت مذاکرات به گونه ای پیش می رود که نگرانی ها را تا حدودی برطرف کرده است و با توجه به مشاهده افزایش حجم معاملات در روزهای اخیر و همچنین استقبال خوب از بازار سرمایه می توانیم با بازگشت اعتماد سرمایه گذاران شرایط خوبی را بعد از تعطیلات عید سعید فطر برای بازار سرمایه پیش بینی نماییم.

ثابت با تأکید بر اظهارات خود مبنی بر بهبود وضعیت بازار سهام در آینده ای نزدیک گفت: با توجه به گزارش عملکرد سه ماهه شرکت ها و افزایش نقدینگی در بازار سهام و همچنین تمهیدات دولت در کاهش نرخ سود بانکی و ارایه بسته حمایتی برای خروج از رکود تورمی می توان اثرات آن را در بهبود شرایط بازار سهام مشاهده کرد.

وی در ادامه افزود: با توجه به اقدامات قابل قبولی که در بحث مذاکرت هسته ای ایجاد شده است جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد و می توانیم در دو ماه آینده فصل تابستان شاهد اتفاقات خوبی در بازار سرمایه باشیم.

ثابت در ادامه خاطر نشان کرد: در آینده ای بسیار نزدیک با توجه به کاهش نرخ سود بانکی و کنترل تورم و بازنگری در شورای پول و اعتبار می توانیم شاهد پی بر ای خوبی در بازار سرمایه برای شرکت های فعال در این بازار باشیم.

این تحلیل گر بازار سرمایه در پایان به دسته بندی بازدهی گروه های مختلفی بورس تا پایان سال جاری اشاره کرد و گفت:برخی صنایع از جمله پتروشیمی، فولادی، خودرویی، بانک ها، سیمانی ها و پیمانکاری ها به ترتیب می توانند بازدهی بالایی تا پایان سال جاری برای سهامداران خود به ارمغان آورند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر