بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
بعد از یک توقف شش ماهه در هفته گذشته رقم خورد:

عرضه دو محصول جدید در بورس کالا

هفته گذشته در معاملات بورس کالا دو محصول پلی استایرن و پلی اتیلن تزریقی سنگین 5030 به ترتیب از دو شرکت طاها سازان پیشتاز و شرکت گلریز پلیمر قم بعد از یک توقف شش ماهه مجدداً در بورس کالا عرضه گردید.
کد خبر : ۱۲۸۷۸۳
نویسنده :
محمدآموخته
هفته گذشته در معاملات بورس کالا دو محصول پلی استایرن و پلی اتیلن تزریقی سنگین 5030 به ترتیب از دو شرکت طاها سازان پیشتاز و شرکت گلریز پلیمر قم بعد از یک توقف شش ماهه مجدداً در بورس کالا عرضه گردید.

بیک زاده معامله گر بورس کالای کارگزاری بازار سهام در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت: در خصوص محاسبه نرخ ارز آزاد برای خرید محصولات شرکت های پتروشیمی موجود در بورس کالا باید گفت که با احتساب عرضه محصولات شرکت های پتروشیمی با نرخ ارز آزاد عموماً تقاضاها با کاهش قابل توجهی مواجه گردیده است و اکثر خریداران ترجیح می دهند در بازار آزاد خرید نمایند تا محصول خود را سریع تر در اختیار گیرند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: محصولات شرکت های پتروشیمی از جمله پلی استایرن، پلی اتیلن سنگین دورانی و همچنین پلی اتیلن انبساطی در هفته گذشته نسبت به سایر دیگر محصولات موجود در بورس کالا با تقاضای بیشتری مواجه بودند.

معامله گر بورس کالای کارگزاری بازار سهام در توجیح تاثیرات نرخ ارز آزاد بر فاکتور تقاضا در بورس کالا، به محصول پلی اتیلن سبک خطی اشاره کرد و گفت: محصول 209 پلی اتیلن سبک خطی در هفته اول به میزان 10 هزار تن عرضه گردید ولی با تصویب مصوبه نرخ ارز آزاد در فروش محصولات پتروشیمی با کاهش تقاضا مواجه گردید و در هفته های بعدی به میزان دو هزار و 800 تن رسید.

بیک زاده افزایش مجدد قیمت محصولات شرکت های پتروشیمی طی هفته گذشته در بورس کالا را مورد توجه قرار داد و گفت: روز چهارشنبه شرکت های پتروشیمی با در نظر گرفتن قیمت فوب خلیج فارس با میانگین افزایش قیمت مجدد دیگری در محصولات خود رو به رو بودند که این افزایش قیمت در حدود 100 الی 120 تومان بود که تأثیر آن موجب کاهش هرچه بیشتر تقاضا می گردد و خریداران ترجیح می دهند در بازار مچینگ با قیمت پایه اقدام به خرید نمایند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر