بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با تسنیم

گزارش کیفیت بنزین پتروشیمی‌ها هفته بعد نهایی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی دلیل تأخیر در تهیه گزارش این کمیسیون درباره کیفیت بنزین تولید شده در واحدهای پتروشیمی را اعلام کرد.
کد خبر : ۱۲۸۷۹۵

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اعلام این که تاکنون گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره صحت آلایندگی بنزین پتروشیمی آماده نشده است گفت: به احتمال زیاد هفته بعد از تعطیلات عید سعید فطر این گزارش تکمیل می‌شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس در مورد علت تأخیر در ارائه این گزارش از سوی کمیسیون بهداشت اظهار کرد: به دلیل این که تصمیم گرفته شد گزارش براساس منابع مستند تهیه شود، همچنان منتظر اسناد مورد نیاز  برای جمع‌بندی نهایی گزارش هستیم.

پیش از این شهریاری اعلام کرده بود که گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره کیفیت بنزین تولید شده به کمک واحدهای پتروشیمی  14 تیرماه آماده می‌شود.

به گزارش تسنیم، بعد از این که شرکت ملی پالایش و پخش و سازمان محیط زیست بنزین تولید شده در پتروشیمی‌ها را عامل افزایش سرطان در کشور عنوان کردند، کمیسیون بهداشت و درمان با دستور رئیس مجلس، بررسی جامعی درباره موضوع آلایندگی بنزین‌های تولید داخل و تاثیر آن بر سلامت مردم را در برنامه کاری خود قرار داده است.

بر این اساس اول تیرماه کمیسیون بهداشت برای بررسی این موضوع از برخی دستگاه‌ها مانند سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان ملی استاندارد، شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران، واحدهای پتروشیمی‌، برخی از مؤسسات دانش بنیان و مرکز پژوهش‌های مجلس دعوت کرد تا مستندات خود را به این کمیسیون ارسال کنند.

همچنین دبیر نظارتی کمیسیون بهداشت و درمان مأمور جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز شد تا بعد از گردآوری مستندات، با حضور مسئولان و کارشناسان مربوطه، جمع‌بندی نهایی درباره آلاینده بودن یا نبودن بنزین‌ پتروشیمی صورت گیرد.

پس از تهیه گزارش کمیسیون بهداشت درباره کیفیت بنزین تولید شده به کمک واحدهای پتروشیمی، گزارش مورد نظر در صورت صلاحدید رئیس مجلس در صحن علنی قرائت خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر