بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که ارتش رژیم اسرائیل ستون فقرات نیروهای زمینی خود را در نوار غزه از دست داد.
کد خبر : ۱۲۸۷۹۸
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رون بن یشای تحلیلگر و کارشناس نظامی رژیم اسرائیل به روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گفت: ارتش اسرائیل از زمان آغاز عملیات زمینی در داخل نوار غزه شماری از بهترین افسران عالی‌رتبه زبده انواع یگان‌های نظامی عملیاتی خود از جمله فرماندهان گردان را از دست داده است.
وی افزود: این افسران همان ستون فقرات نیروی زمینی ارتش اسرائیل هستند.
مبارزان فلسطینی در درگیری‌های خود با نیروهای متجاوز ارتش رژیم اسرائیل تاکنون بیش از 69 نفر از این نیروها را کشته و 300 نفر دیگر را زخمی کردند.
ارتش رژیم اسرائیل چند روز پیش اذعان کرد که تنها در کمین مقاومت در منطقه شجاعیه شهر غزه 13 نظامی عضو تیپ گولانی کشته شدند. تیپ گولانی را نیروهای نخبه ارتش رژیم اسرائیل تشکیل می‌دهد.
نیروهای مقاومت فلسطین همچنین غسان علیان فرمانده تیپ گولانی را زخمی کردند.
ویگدور کهلانی ژنرال ذخیره ارتش رژیم اسرائیل نیز به رادیوی ارتش این رژیم درباره نبرد ارتش رژیم اسرائیل با نیروهای مقاومت در شرق نوار غزه گفت: ارتش اسرائیل در طول تاریخ نبردی نظیر نبردهای شدید کنونی خود در شرق نوار غزه ندیده است.
وی افزود: این نبردها دارای بیشترین پیچیدگی است.
این ژنرال که در فلسطین اشغالی از او به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین کارشناسان نظامی در طول خدمتش در ارتش رژیم اسرائیل یاد می‌شود، به توانمندی و قدرت بالای مقاومت فلسطین از جمله مبارزان جنبش حماس نیز اذعان کرد و گفت: آنها آموزش دیده‌اند و خود را به‌خوبی برای این رویارویی آماده کرده‌اند و شعار این جنبش را در زمینه آمادگی برای جان‌فشانی به‌منظور رسیدن به هدف را اجرا می‌کنند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر