بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
طلسم ابهامات پالایشی ها شکست

"شتران" اولین گزارش گروه را منتشر کرد

انتشار این گزارش گویای حل مشکلات گروه پالایش با شرکت پالایشی و پخش فرآورده های نفتی ایران است که توانست امید به تحقق مطلوب بودجه های برآوردی سال 92 این شرکت ها را بار دیگر در دل سهامداران آنها بارور سازد.
کد خبر : ۱۲۸۸۰۲
نویسنده :
کیوان فر
پس از ماه ها ابهام در ارایه اطلاعات و صورت های مالی عملکرد 12 ماهه سال 92 شرکت های پالایشی، بالاخره طلسم ابهامات موجود شکست و پالایش نفت تهران اولین صورت های مالی گروه را منتشر کرد.

به گزارش بورس نیوز، "شتران" در گزارش خود که دقایقی پیش بر روی سایت کدال قرار گرفت، سود محقق شده هر سهم خود را 79 هزار و 551 ریال اعلام کرد. این در حالی است که آخرین پیش بینی شرکت رقم 59 هزار و 563 ریال سود به ازای هر سهم بود.

به این ترتیب شرکت پالایش نفت تهران که از تاریخ 93.1.26 بابت برگزاری مجمع فوق العاده جهت افزایش سرمایه 679 درصدی از محل اندوخته طرح و توسعه متوقف شده بود، سود محقق شده سال مالی 92 را با تعدیل 33.5 درصدی اعلام کرد.

شایان ذکر است انتشار این گزارش گویای حل مشکلات گروه پالایش با شرکت پالایشی و پخش فرآورده های نفتی ایران است که توانست امید به تحقق مطلوب بودجه های برآوردی سال 92 این شرکت ها را بار دیگر در دل سهامداران آنها بارور سازد.

به نظر می رسد با انتشار این گزارش بایستی منتظر تکمیل روند ارایه اطلاعات مالی سایر شرکت های این گروه، برگزاری مجامع عادی آنها طی دو هفته آتی و در نتیجه بازگشایی نماد معاملاتی سهام پالایشی ها باشیم. چراکه مجامع عادی سالیانه سهامداران شرکت های مذکور به دلیل آماده نبودن اطلاعات عملکردی پایان دوره ناشی از عدم اعلام به موقع قیمت های خوراک نفت خام و فرآورده های تولیدی آنها توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران به تنفس کشید و مقرر گردید جلسات بعدی طی دو هفته آتی برگزار شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سجاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
سلام
اولین گزارش را شپنا داده بود قبل از گزارش شتران روز پنج شنبه
ناشناس
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲
به زودی پالایشی ها مثل بمب بورس را میترکونند....یاداشت کنید...شبندر تا 2 ماه دیگر 2500تومان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
با توجه به p/e پالايشي ها كه حدوده 5.5 است قيمت شتران با سود جديد در محدوده 43.750 تومان ارزش دارد.

نه بيشتر.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۶
بورس نیوز ضمن خسته نباشید اگرازشتران گزارش کاملی به اطلاع معاملان خرد قرار دهیدوازنگرانی آنهابکاهید ممنون وسپاسگزارم (aa)