بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
کد خبر : ۱۲۸۸۴۳
مشاور عالی رئیس جمهور درباره راه‌اندازی قطب سوم خودروسازی در منطقه آزاد چابهار مواردی را مطرح کرده است اما اطلاعات مشخص و شفاف درباره آن وجود ندارد.

محمدرضا نجفی‌منش، نایب رئیس انجمن قطعه‌سازان در گفت‌و‌گو با اقتصادنیوز با بیان اینکه در وزات صنعت، معدن و تجارت و سازمان گسترش، اطلاعاتی در این باره ارائه نشده است، گفت: آنچه بر اساس موارد مطرح شده در جلسات دریافته‌ایم این است که این وزارت‌خانه و سازمان گسترش هم از جزییات راه‌اندازی قطب سوم خودرو سازی بی‌خبر هستند.

وی ادامه داد: در واقع کسی نمی‌داند که این برنامه اجرایی شود یا خیر اما آنچه که بدیهی به نظر می‌رسد این است که اولویت با حل مشکلات دو خودروساز بزرگ در کشور است نه راه‌اندازی یک خودروسازی بزرگ.

نجفی‌منش با بیان اینکه اصولا هر سرمایه‌گذاری که منجر به صادرات در کشور شود مطلوب است، خاطرنشان کرد: ما از هر سرمایه‌گذاری که سرمایه‌گذار خارجی را به کشور وارد کند استقبال می‌کنیم اما اولویت اول در زمینه خودروسازی را به حل مشکلات خودروسازان فعلی می‌دهیم.

نایب رئیس انجمن قطعه‌سازان درباره هدف دولت مبنی شکستن انحصار دو خودروساز فعلی در کشور تصریح کرد: ما با به‌کارگیری واژه انحصار مخالف هستیم زیرا در حال حاضر ۱۶ خودروساز در کشور در حال فعالیت هستند و بنابر این انحصاری وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین و اصلیترین مشکل خودروسازان دخالت‌های دولت است، خاطرنشار کرد: اگر این دخالت‌ها نباشد و از بین برود عمده مشکلات ما در صنعت خودروسازی برطرف می‌شود.

نجفی‌منش با طرح این سوال که چرا همه نسبت به گران شدن قیمت خودرو حساس هستند اما در مورد گرانی سایر کالا‌ها حساسیتی وجود ندارد، بیان کرد: خودرو که گران می‌شود همه سنگ مصرف‌کننده را به سینه می‌زنند اما در مورد سایر کالا‌ها و به خصوص آنها که دولت گران می‌کند حقوق مصرف‌کننده معنا ندارد.

نایب رئیس انجمن قطعه‌سازان با تاکید بر اینکه خودرو نون شب نیست که درباره گرانی آن این همه موضع گرفته شود، تصریح کرد:در سال قبل شاخص تورم کل نزدیک به ۱۵ درصد، دستمزد ۳۰ درصد، مسکن ۱۸ درصد، پوشاک ۱۷ درصد، مواد غذایی هشت درصد، بهداشت ۱۷ درصد و خودرو تنها پنج درصد افزایش یافته است.

وی در پایان گفت: این کالا‌ها که در زندگی مردم تاثیر به مراتب بیشتری دارد وقتی گران می‌شود این همه واکنش در پی ندارد که افزایش پنج درصدی قیمت خودرو موجبات راه‌اندازی قطب سوم خودروسازی آن هم با هدف شکستن انحصار می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر