بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۵
مدیر صندوق بانک اقتصاد نوین عنوان کرد:

ورود بازار سرمایه به روند صعودی

به نظر می رسد شاخص کل بورس با توجه به سیاست های پولی و مالی دولت که تمرکز بر کاهش تورم دارد، رشد زیادی طی سال جاری نداشته باشد. پیش بینی می گردد گروه خودرو به دلیل افق مثبت در مذاکرات و جذب سرمایه گذار خارجی، پتانسیل بیشتری جهت رشد قیمت داشته باشد.
کد خبر : ۱۲۸۸۴۶
نویسنده :
اعتماد
بازار سرمایه هم اکنون با توجه به تعویق افتادن زمان نتیجه نهایی مذاکرات هسته ای و احتمال حصول نتیجه مثبت در مذاکرات، براساس گزارش مالی شرکت ها و سیاستگذاری های دولت در حوزه داخلی روند خود را طی خواهد کرد.

در همین راستا، ارشاد کوششی، مدیر صندوق بانک اقتصاد نوین در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: به اعتقاد بنده، بازار سرمایه مسیر صعودی همراه با شیب ملایمی پیدا کرده و بطور کلی روند شاخص کل بورس طی سال جاری توأم با رشد و نوسان خواهد بود.

کوششی تصریح کرد: به نظر می رسد شاخص کل بورس با توجه به سیاست های پولی و مالی دولت که تمرکز بر کاهش تورم دارد، رشد زیادی طی سال جاری نداشته باشد. همچنین پیش بینی می شود بسته حمایتی دولت جهت خروج از رکود به گونه ای باشد که مانع افزایش نرخ تورم شود. شایان ذکر است به عنوان راهکار مؤثر جهت خروج از رکود، می توان به مشارکت دولت در طرح های سرمایه گذاری و حمایت از تولید داخلی اشاره کرد.

مدیر صندوق بانک اقتصاد نوین عنوان کرد: به نظر می رسد عواملی که بتوانند موجب افزایش قیمت سهام و تأثیر مثبت بر روند بازار باشند به عواملی از جمله حمایت دولت از صنایع مختلف، حصول نتیجه مثبت در مذاکرات، سیاست های پولی و مالی مناسب جهت حمایت از بازار سرمایه و همچنین کاهش نرخ سپرده بانکی اشاره کرد. بطور کلی می توان اظهار کرد که بازار سرمایه روند اصلی خود را یافته و وارد فاز صعودی ملایم شده است. در نتیجه انتظار می رود با رشد قیمت سهام، اعتماد به بازار سرمایه مجدداً باز گردد.

کوششی بیان کرد: به نظر می رسد گروه خودرو و روی، با رشد قیمتی بیشتری همراه باشند. چراکه پیش بینی می گردد گروه خودرو به دلیل افق مثبت در مذاکرات و جذب سرمایه گذار خارجی، پتانسیل بیشتری جهت رشد قیمت داشته باشد علاوه بر این گروه روی نیز به دلیل افزایش نرخ جهانی می تواند بازده مناسبی نصیب سهامداران کند، در مرحله بعد، گروه دارویی ها و مواد غذایی نیز به نظر می رسد با چشم انداز مثبتی همراه باشند.

وی در خاتمه افزود: توصیه بنده به سهامداران این است که جهت سرمایه گذاری در بورس به سراغ سهامی که با رشد قیمتی همراه هستند با دیدگاه نوسان گرفتن بروند همچنین در پرتفوی خود چنانچه سهام غیر بنیادی دارند، سعی در بهینه سازی پرتفوی خود کنند علاوه بر این توصیه می شود سهامداران جهت سرمایه گذاری به سمت سهام بنیادی که زیر قیمت ذاتی هستند بروند و پس از دوره رشد قیمت و شناسایی سود آن سهم را بفروشند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر