بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰
شرکت سرمایه گذاری اعتلاء نیز کمتر از یک میلیون سهم شرکت داروسازی فارابی را فروخت و همچنین بیش از 28 میلیون سهم بانک تجارت از سبد بورسی شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان خارج شد.
کد خبر : ۱۲۸۸۵۰
نویسنده :
جمشیدی
معاملات هفته گذشته تالار شیشه ای در حالی پایان پذیرفت که شاخص کل با کمک رشد قیمتی سهام اکثر شرکت های بورسی از با عبور از مدار 73 هزار واحدی و وارد کانال 74 هزار واحدی شد.

براساس گزارش بورس نیوز، بیمه مرکزی بیش از چهار میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه یعنی بیش از شش برابر حجم مبنای آن را خریداری کرد، این در حالی است که این حجم معاملات طی چهار روز معاملاتی هفته گذشته رقم خورده است.

شرکت سرمایه گذاری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز بیش از ششصد هزار سهم شرکت کشتیرانی دریای خزر را طی مدت مذکور به پرتفوی بورسی خود افزود.

سهامدار عمده شرکت نفت سپاهان یعنی شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا در حالی تنها ششصد هزار سهم زیرمجموعه مذکور را طی آخرین روز معاملاتی هفته گذشته به تملک خود درآورد که هیچ معامله دیگری را در روزهای قبل از آن انجام نداده بود.

علاوه بر آن، شرکت توسعه و تأمین شریف نیز بیش از ششصد هزار سهم شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران را به پرتفوی سرمایه گذاری خود افزود.

حدود 700 هزار سهم "ونیکی" نیز طی چهار روز معاملاتی هفته گذشته به تملک بانک تجارت درآمد و بدین ترتیب درصد مالکیت این سهامدار به 48 درصد افزایش یافت.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت سرمایه گذاری اعتلاء نیز کمتر از یک میلیون سهم شرکت داروسازی فارابی را فروخت و همچنین بیش از 28 میلیون سهم بانک تجارت از سبد بورسی شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان خارج شد.

شرکت سهامی بیمه ایران نیز طی چهارشنبه هفته گذشته دو میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری سایپا را واگذار کرد، حال آنکه سهامدار عمده "وساپا" یعنی شرکت سایپا هیچ گونه معامله ای دیگری روی این سهم انجام نداده است.

براساس این گزارش، صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز سه میلیون سهم "فلوله" را طی آخرین روز معاملاتی هفته گذشته به فروش رساند و بیش از یک میلیون سهم شرکت گروه صنعتی بارز از پرتفوی بورسی مجموعه سرمایه گذاری گروه توسعه ملی خارج شد.

در نماد "فارس" نیز شرکت مدبران تجاری ایرانیان فروشنده بیش از 14 میلیون سهم آن بود و بیش از یک میلیون سهم "میدکو" توسط شرکت سامان تجارت پیشگامان البرز واگذار شد.

شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری در حالی سه میلیون سهم "ورنا" را خریداری کرد که در مقابل دو میلیون سهم آن را به فروش رساند.

در نماد "ومعادن" نیز شرکت گروه مالی ملت خریدار بیش از 142 میلیون سهم آن بود و در مقابل حدود 60 هزار سهم آن را از تملک خود خارج کرد. علاوه بر این، شرکت تأمین مواد اولیه فولاد صبانور نیز بیش از 25 میلیون سهم "ومعادن" را تحصیل کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر