بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
معاون مالی شرکت نورد و تولید قطعات فولادی عنوان کرد:

برنامه های "فنورد" طی سال 93

براساس آخرین اطلاعات موجود در سایت کدال درآمد هر سهم شرکت نورد و تولید قطعات فولادی برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 93 به میزان 173 ریال برآورد شده. مشکل کنونی شرکت نورد و تولید قطعات فولادی در شرایط کنونی، بالا بودن نرخ مواد اولیه و همچنین رکود در بازار فروش می باشد.
کد خبر : ۱۲۸۸۵۴
نویسنده :
اعتماد
براساس آخرین اطلاعات موجود در سایت کدال درآمد هر سهم شرکت نورد و تولید قطعات فولادی برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 93 به میزان 173 ریال برآورد شده این در حالی است که درآمد هر سهم براساس عملکرد واقعی سه ماهه منتهی به 31 خرداد ماه سال 93 به میزان 46 ریال بوده است و در نتیجه "فنورد" قادر به پوشش 27 درصدی بودجه خود شده است.

در همین راستا، شهرستانی، معاون مالی شرکت نورد و تولید قطعات فولادی در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: عملکرد شرکت نورد و تولید قطعات فولادی طی دو ماهه ابتدایی سال 93، با توجه به رونق در بازار از نظر فروش در حد مطلوبی بوده است. اما در خرداد و تیر ماه سال جاری به دلیل رکود در بازار، "فنورد" با فروش کمتری همراه شده است.

شهرستانی تصریح کرد: با توجه به بسته حمایتی دولت در راستای خروج از رکود، چنانچه این حمایت صورت بگیرد "فنورد" هم از نظر تولید و هم از نظر سطح فروش و درآمدی می تواند با رشد همراه گردد. علاوه بر این طرح های عمرانی و صنعتی و همچنین وضعیت بازار مسکن می تواند تأثیر مثبتی بر عملکرد شرکت نورد و تولید قطعات فولادی بگذارد.

معاون مالی "فنورد" بیان کرد: در رابطه با مقوله افزایش نرخ می توان اظهار کرد که شرکت فولاد مبارکه تعیین کننده قیمت ورق می باشد بنابراین شرکت نورد و تولید قطعات فلزی در همان محدوده قیمت اعلامی از سوی شرکت فولاد مبارکه، قیمت گذاری می کند.

شهرستانی عنوان کرد: مشکل کنونی شرکت نورد و تولید قطعات فولادی در شرایط کنونی، بالا بودن نرخ مواد اولیه و همچنین رکود در بازار فروش می باشد. این در حالی است که قیمت محصولات "فنورد" از اسفند ماه سال 92 تا اردیبهشت ماه با توجه به افزایش قیمت حامل های انرژی، حدود 10 درصد افزایش یافته بود اما با توجه به کاهش قیمت محصولات فولادی و رکود در بازار از اردیبهشت ماه سال جاری، قیمت محصولات "فنورد" به همان قیمت های بهمن ماه سال گذشته بازگشته و با کاهش قیمت همراه بوده است متأسفانه این قضیه در شرایطی است که قیمت مواد اولیه نیز با افزایش همراه بوده و در نتیجه مشکل کنونی "فنورد" را می توان به دو بخش گرانی مواد اولیه و همچنین رکود در بازار فروش دسته بندی کرد.

معاون مالی "فنورد" عنوان کرد: ظرفیت تولید نورد شرکت نورد و تولید قطعات فولادی طی سال 93، حدود 130 هزار تن می باشد این در حالی است که ظرفیت باالفعل تولید ذوب طی سال گذشته 80 هزار تن بوده است، در نتیجه شرکت نورد و تولید قطعات فولادی جهت تولید نورد، حدود 50 هزار تن کمبود شمش دارد. روال عملکرد "فنورد"، تأمین 50 هزار تن شمش از طریق شرکت های فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و هرمزگان طی سال های گذشته بوده است. اما هم اکنون شرکت نورد و تولید قطعات فولادی در نظر دارد طرح توسعه "ذوب 4" را تا پایان سال 93 راه انداری کند که در این صورت "فنورد" قادر به پوشش کمبود 50 هزار تن در تولید شمش خواهد بود و بنابراین، این مقدار شمش را خود شرکت نورد و تولید قطعات فولادی تأمین خواهد کرد. همچنین از دیگر برنامه های فنورد طی سال جاری، برنامه زیر ساختی است که در قالب افزایش دیماند برق مطرح شده است. هم اکنون مراحل مقدماتی این کار به اتمام رسیده و "فنورد" وارد مرحله اجرا شده است. در نتیجه "فنورد" با افزایش دیماند برق علاوه بر تأمین برق جهت طرح توسعه "ذوب 4" می تواند برق سایر پروژه های آتی را نیز تأمین نماید. پیش بینی می گردد که افزایش دیماند برق تا مهر ماه به نتیجه برسد و همچنین پروژه "ذوب 4" تا پایان سال جاری وارد مدار گردد.

وی در خاتمه افزود: بطور کلی چنانچه دولت برنامه هایی جهت خروج از رکود در نظر بگیرد و همچنین از صنایع مرتبط از جمله طرح های عمرانی، صنعتی و مسکن حمایت کند، چشم انداز "فنورد" نیز مثبت خواهد بود. علاوه بر این شرکت نورد و تولید قطعات فولادی بسته به تصمیمات مجمع و سهامداران قصد اعمال افزایش سرمایه را از محل سود انباشته و آورده نقدی دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر