بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹
تداوم تعدیل مثبت پالایشی ها

"شراز" و "شبریز" هم گزارش دادند

طی این گزارش شرکت پالایش نفت شیراز اعلام کرد که سود 2985 ریالی پیش بینی شده در آخرین برآوردها با افزایش 24 درصدی 3686 ریال محقق شده است.
کد خبر : ۱۲۸۹۲۱
نویسنده :
کیوان فر
در پی انتشار گزارش عملکرد 12 ماهه شرکت پالایش نفت تهران طی روز گذشته و مرتفع شدن اختلاف نظرها میان شرکت های پالایشی با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، دقایقی قبل شرکت پالایش نفت شیراز با انتشار گزارش هیأت مدیره برای سال مالی 1392 از تعدیل مثبت نزدیک به 24 درصدی این مجموعه خبر داد.

به گزارش بورس نیوز، طی این گزارش شرکت پالایش نفت شیراز اعلام کرد که سود 2985 ریالی پیش بینی شده در آخرین برآوردها با افزایش 24 درصدی 3686 ریال محقق شده است.

بدین ترتیب "شراز" با تولید نزدیک به سه میلیون و 500 هزار مترمکعب انواع محصولات و فرآورده های نفتی و فروش بیش از سه میلیون و 400 هزار مترمکعب فرآورده های تحویلی طی عملکرد سال 92، موفق به تحقق 3686 ریال سود به ازای هر سهم شده است.

گفتنی است "شراز" در حالی تاریخ برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام خود را که در مرحله اول به تنفس کشیده بود، 12 مرداد ماه جاری اعلام کرده که میزان سود قابل تخصیص این مجتمع بیش از 387 هزار میلیارد تومان می باشد و میزان سود قابل تقسیم از این رقم طبق پیشنهاد هیأت مدیره، مبلغ حدود 341 میلیارد تومان اعلام شده است.

شرکت پالایش نفت تبریز نیز طی انتشار صورت های مالی عملکرد 12 ماهه سال مالی 92 به ازای هر سهم 4689 ریال سود محقق کرده که این مبلغ با افزایش 34 درصدی نسبت به آخرین برآوردها همراه شده است.

طبق این اطلاعات عملکردی، "شبریز" با افزایش 102 درصدی فروش خالص سال 92 نسبت به دوره مشابه سال پیش از آن همراه شده و این مجتمع پالایشی علت تغییر اطلاعات واقعی دوره 12 ماهه سال مالی 92 نسبت به اطلاعات قبلی را اصلاح اشتباهات و تغییر رویه و یا اصلاح طبقه بندی اعلام کرده است. چراکه با توجه به اینکه تغییر نرخ ارز از مرجع به مبادلاتی در نیمه دوم سال حسب نظر شرکت ملی پالایش و پخش بوده و به عنوان شرایط استثنایی در نظر گرفته شد، لذا به عنوان درآمد سال جاری شناسایی و در سرفصل سایر درآمدها و هزینه های عملیاتی منعکس شده است.

در پایان شایان ذکر است "شبریز" در تاریخ 93.5.13 سهامداران خود را جهت تصویب صورت های مالی و تقسیم سود نقدی به مجمع دعوت کرده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر