بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
مدیر مالی شرکت قند نیشابور عنوان کرد:

وضعیت "قنیشا" براساس عملکرد 9 ماهه

پیش بینی می گردد با توجه به ثابت بودن هزینه های شرکت قند نیشابور و همچنین به دلیل درآمد ناشی از تصفیه 40 هزار تن شکر خام طی سه ماهه باقی مانده تا پایان سال مالی، "قنیشا" بتواند بودجه خود را بطور کامل پوشش دهد.
کد خبر : ۱۲۸۹۳۵
نویسنده :
اعتماد
براساس آخرین اطلاعات مندرج در سایت کدال درآمد هر سهم برای شرکت قند نیشابور براساس سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه سال 93 به میزان 425 ریال برآورد شده این در حالی است که درآمد هر سهم "قنیشا" براساس عملکرد واقعی 9 ماهه منتهی به 31 خرداد ماه سال جاری به میزان 199 ریال بوده است و در نتیجه شرکت قند نیشابور موفق به پوشش 47 درصدی بودجه طی مدت مذکور شده است.

در همین راستا، قائمی، مدیر مالی شرکت قند نیشابور در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: شرکت قند نیشابور از اواخر تیر ماه اقدام به تصفیه 40 هزار تن شکر خام کرده است بنابراین درآمد ناشی از تولید این مقدار شکر تأثیر مثبتی بر وضعیت بودجه "قنیشا" خواهد گذاشت.

قائمی تصریح کرد: پیش بینی می گردد با توجه به ثابت بودن هزینه های شرکت قند نیشابور و همچنین به دلیل درآمد ناشی از تصفیه 40 هزار تن شکر خام طی سه ماهه باقی مانده تا پایان سال مالی، "قنیشا" بتواند بودجه خود را بطور کامل پوشش دهد.

مدیر مالی شرکت قند نیشابور عنوان کرد: اطلاعات مالی مربوط به عملکرد شرکت قند نیشابور طی روزهای آتی به سایت کدال ارایه خواهد شد. شایان ذکر است عملکرد "قنیشا" بستگی به قیمت شکر دارد. این در حالی است که هم اکنون نرخ شکر 1900 تومان می باشد چنانچه قیمت شکر به 2200 تومان برسد "قنیشا" با افزایش درآمد و سودآوری مواجه خواهد شد.

قائمی اظهار کرد: در حال حاضر شرکت قند نیشابور شکر خام را با ظرفیتی بالاتر از پیش بینی بودجه مربوط به سال 93 تولید می کند این در حالی که در پیش بینی بودجه مربوط به سال 93، تولید شکر خام در حدود 625 تن در طی سال در نظر گرفته شده بود اما در حال حاضر تولید شکر خام "قنیشا" با ظرفیتی معادل 660 تن در سال انجام می گیرد.

وی در خاتمه افزود: علت کاهش در مقدار تولید و فروش "قنیشا" در عملکرد 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به دلیل نامساعد بودن شرایط آب و هوا می باشد که منجر شد سطح کشت چغندر کمتری در عملکرد 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته صورت پذیرد در نتیجه با توجه به کاهش در تولید چغندر، در میزان تولید شکر و به التبع در مقدار فروش آن، طی مدت مذکور با کاهش همراه بوده است. بطور کلی پیش بینی می گردد که شرکت قند نیشابور با توجه به شرایط پیشرو و ذکر شده، بتواند بودجه خود را محقق سازد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر