بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر : ۱۲۸۹۹۰
امیر احدی – زمانیکه اپراتور اول تلفن‌همراه بعد از ده سال مجوز افزایش تعرفه‌های خود را دریافت کرد، مورد نقدهای متعددی از سوی رگولاتوری و وزیر ارتباطات قرار گرفت. وزیر ارتباطات مدیران همراه‌اول را کج سلیقه نامید که چرا از مجوز افزایش تعرفه‌های موبایل استفاده کردند.

ایرانسلی‌ها هم در دو گام تلاش کردند تا نظر وزیر ارتباطات را جلب کنند. گام نخست کاهش قیمت اینترنت برای حدود 5 درصد از مشترکان دایمی ایرانسل بود که این موضوع بسیار به چشم وزیر ارتباطات آمد و تقدیر وی از این اپراتور را در پی داشت. در گام دوم ایرانسل تبلیغات به راه انداخت که حالا ارزانترین تعرفه مکالمه با سیمکارت‌های دایمی را دارد.

مدت زیادی نگذشته بود که وزیر ارتباطات تقدیر خود از این اپراتور را عملی هم کرد. وی گفت تا 12 مرداد به ایرانسل مجوز آزمایشی ارایه نسل 3 را خواهد داد. اما هنوز مدت کمی از اظهارات وزیر ارتباطات نگذشته بود که ایرانسل بر خلاف عرف همیشگی و تبلیغات گسترده‌ای که در خصوص هر کدام از خدمات و بسته‌های تعرفه‌ای خود دارد، در خصوص مهم‌ترین حق مشتری یعنی افزایش تعرفه‌ها، بدون هیچ اطلاع‌رسانی جامعی تعرفه‌های خود را بالا برد.

اما در حالیکه این موضوع به جای ایرانسل از طرف تمام رسانه‌ها به مشترکان این اپراتور افشاگری شده و تصور می‌شد این موضوع مورد توجه و مواخذه رگولاتوری قرار گیرد، معاون این سازمان به دفاع از ایرانسل و کوچک شمردن اقدام این عجیب این اپراتور در عدم اطلاع‌رسانی به مشترکان پرداخت.

معاون رگولاتوری در خصوص علت و چرایی افزایش تعرفه‌های ایرانسل با بیان اینکه این تغییرات و افزایش تعرفه ها در چارچوب مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بوده و مغایر با قانون نیست، گفت: طبق مصوبات این کمیسیون، اپراتورهای تلفن همراه می توانند تا 20 درصد تعرفه سیم کارتهای دائمی، نرخ مکالمات و پیامک سیم کارتهای اعتباری خود را افزایش دهند.

وی درباره موضوع مهم‌تر یعنی عدم اطلاع‌رسانی صحیح به مشترکان این اپراتور نیز با بیان اینکه ایرانسل برای اطلاع رسانی از طریق سایت رسمی و پیامک اقدام کرده است، گفت: بررسی ها نشان می دهد که اطلاع رسانی از طریق پیامک برای مشترکان اعتباری این اپراتور ضعیف بوده و این پیامک به همه مشترکان ایرانسل نرسیده است.

والسلام. همانگونه که ملاحظه می‌شود هیچ مشکلی از نظر رگولاتوری وجود نداشته و همه چیز نرمال است. ولی آیا چیزی مهمتر از تغییر نرخ تعرفه برای مشترکان به عنوان بزرگترین حق آنها وجود دارد؟ چرا این حق مهم به درستی ادا نشده و رگولاتوری هم به راحتی از کنار آن عبور می‌کند؟ (منبع:موبنا)
اشتراک گذاری :
ارسال نظر