بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
مدیر سهام شرکت فنرسازی خاور عنوان کرد:

برنامه های "خفنر" جهت سودآوری

عملکرد "خفنر" در سال 93 نسبت به سال گذشته مطلوب تر خواهد بود شایان ذکر است رفع تحریم ها تأثیر مثبتی بر وضعیت شرکت فنرسازی خاور خواهد گذاشت.
کد خبر : ۱۲۹۰۱۹
نویسنده :
اعتماد
براساس آخرین اطلاعات مندرج در سایت کدال درآمد هر سهم شرکت فنرسازی خاور برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 93 به میزان 167 ریال برآورد شده این در حالی است که درآمد هر سهم "خفنر" براساس عملکرد 3 ماهه منتهی به 31 خرداد ماه سال 93 به میزان 37 ریال بوده و در نتیجه شرکت فنرسازی خاور موفق به پوشش 22 درصدی بودجه طی مدت مذکور شده است.

در همین راستا، مطلق، مدیر سهام شرکت فنر سازی خاور در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار کرد: عملکرد "خفنر" در سال 93 نسبت به سال گذشته مطلوب تر خواهد بود شایان ذکر است رفع تحریم ها تأثیر مثبتی بر وضعیت شرکت فنرسازی خاور خواهد گذاشت.

مطلق تصریح کرد: "خفنر" در نظر دارد با توجه به کمرنگ شدن تحریم ها، سهم تأمین مواد اولیه خود را از خارج افزایش دهد بطوریکه مقرر شده سهم خرید خارجی در تأمین مواد اولیه نسبت به سهم خرید داخلی افزایش یابد. لازم به ذکر است که در صورت رفع تحریم ها و تأمین مواد اولیه از خارج، ضمن افزایش در کیفیت محصولات، بهای تمام شده محصولات "خفنر" نیز کاهش می یابد و در نتیجه با کاهش هزینه ها، سودآوری شرکت فنرسازی خاور افزایش می یابد.

مدیر سهام "خفنر" عنوان کرد: شرکت فنرسازی خاور جهت تأمین مالی نیازمند مساعدت بانک ها می باشد بطوریکه هم اکنون "خفنر" در حال رایزنی با بانک ها در زمینه دریافت تسهیلات و اعتبارات می باشد که بتواند تعامل بیشتری جهت دریافت اعتبار بیشتر به منظور خرید مواد اولیه و تأمین مالی آن کسب نماید. بطور کلی می توان اظهار کرد که چنانچه مساعدت از جانب بانک ها به منظور پرداخت تسهیلات و اعتبارات بیشتر صورت گیرد و همچنین خرید مواد اولیه بیشتری از خارج انجام شود، سودآوری "خفنر" نیز با افزایش همراه خواهد شد.

وی در خصوص رشد 210 درصدی قیمت سهم "خفنر" پس از برگزاری مجمع در تاریخ 17 تیر ماه افزود: قیمت سهام "خفنر" قبل از برگزاری مجمع، با توجه به سوددهی و پایین آوردن هزینه های مالی شرکت با قیمت واقعی خود معامله نمی شد.

این در حالی است که قبل از برگزاری مجمع مورخ 15 تیر ماه در چند ماه متوالی سهم "خفنر" با صف خرید رو به رو بوده است بنابراین با بازگشایی این سهم پس از مجمع در مورخ 17 تیر ماه سال جاری، ناظر بازار با توجه به وجود صف خرید قبل از مجمع، محدودیت نوسان قیمت را برداشت تا بدین طریق سهم "خفنر" از التهاب خارج شود و به تعادل برسد شایان ذکر است قیمت این سهم هم اکنون در قیمت واقعی خود می باشد.

مطلق عنوان کرد: همچنین وضعیت شرکت فنرسازی خاور با توجه به انعقاد قراردادهای جدید و علاوه بر آن با توجه به بالا بردن تیراژ تولید خودروسازان با چشم انداز روشنی همراه خواهد بود شایان ذکر است که عملکرد "خفنر" نیز بسته به وضعیت شرکت ایران خودرو می باشد در نتیجه به دلیل افق روشن پیشروی "خودرو" می توان وضعیت "خفنر" نیز امیدوار بود.

وی در خاتمه افزود: شرکت فنرسازی خاور برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 93 میزان صادرات خود را طی سال جاری 120 تن پیش بینی کرده است این در حالی است که صادرات "خفنر" برای کشور عراق است شایان ذکر است که مشکلات کنونی موجود در کشور عراق خللی جهت صادرات "خفنر" به این کشور ایجاد نخواهد کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر