بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
رییس هیأت مدیره کارگزاری آثل:

رونق بورس در ماه های پایانی سال جاری

پیش بینی می گردد بسته حمایتی دولت جهت خروج از رکود بتواند تأثیر مثبتی بر روی اقتصاد بگذارد با توجه به اینکه بازار سرمایه بخشی از اقتصاد محسوب می شود و توجه خاصی در بسته حمایتی دولت به بازار سرمایه شده است لذا انتظار عملکرد بازار سرمایه با چشم انداز روشنی همراه خواهد بود.
کد خبر : ۱۲۹۰۲۳
نویسنده :
اعتماد
پیش بینی می گردد بسته حمایتی دولت جهت خروج از رکود بتواند تأثیر مثبتی بر روی اقتصاد بگذارد با توجه به اینکه بازار سرمایه بخشی از اقتصاد محسوب می شود و توجه خاصی در بسته حمایتی دولت به بازار سرمایه شده است لذا انتظار عملکرد بازار سرمایه با چشم انداز روشنی همراه خواهد بود.

در همین راستا، آقادوست، رییس هیأت مدیره کارگزاری آثل با اشاره به مطالب بالا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: به نظر می رسد بسته حمایتی دولت در جهت خروج از رکود بتواند تأثیر مثبتی بر روند اقتصاد کشور و بازار سرمایه بگذارد. شایان ذکر است تأثیر مثبت واقعی بسته حمایتی مذکور تا حدود زیادی به قابلیت اجرای این بسته در عمل دارد و مستلزم گذشت زمان می باشد.

آقادوست تصریح کرد: به اعتقاد بنده وضعیت بازار سرمایه در نیمه دوم سال جاری با چشم انداز مثبتی همراه است این در حالی است که بسته حمایتی دولت جهت خروج از رکود تأثیر مثبت خود را بر وضعیت اقتصاد در ماه های پایانی سال جاری بیشتر خواهد بود بطوریکه هرچه به پایان سال نزدیک می شویم شاهد رونق بیشتری در بازار سرمایه خواهیم بود. شایان ذکر است علاوه بر تأثیر مثبت بسته سیاسی بر وضعیت بازار سرمایه می توان اظهار کرد که بازار سرمایه با توجه به ارزنده بودن قیمت اکثر سهام عدم رونق و جذابیت سرمایه گذاری در بازارهای موازی، احتمال و خوشبینی نسبت به حصول نتیجه مثبت در مذاکرات و همچنین سیاستگذاری دولت در جهت کاهش نرخ سپرده بانکی، ارجح ترین بازار از نظر بازدهی طی 93 خواهد بود.

رییس هیأت مدیره کارگزاری آثل بیان کرد: بطور کلی می توان اظهار کرد که دولت مصمم به اجرای بسته حمایتی جهت خروج از رکود می باشد تأثیر مثبت ناشی از بسته حمایتی، بسته به سرعت اجرایی شدن آن توسط دولت دارد که قطعاً در میان مدت و بلندمدت تأثیر مثبت بسزایی بر وضعیت اقتصاد و در نتیجه بازار سرمایه خواهد گذشت.

آقادوست عنوان کرد: پیش بینی می گردد که رسیدن به توافقات هسته ای، تأثیر مثبتی بر وضعیت بازار سرمایه بگذارد و سرعت اجرایی شدن بسته حمایتی دولت خروج از رکود را تسریع بخشد. بنابراین می توان بیان کرد که هرچه سرعت نتیجه بخشی در توافقات بیشتر باشدف رونق در اقتصاد داخل بیشتر خواهد شد و تعامل با آن بازار سرمایه با رشد بالاتری همراه می گردد.

آقادوست اظهار کرد: با توجه به ارزندگی قیمت اکثر سهم ها روند شاخص کل تا پایان سال جاری صعودی توأم با شیب ملایم خواهد بود که چنانچه دستیابی به نتیجه مثبت در مذاکرات و همچنین اجرایی شدن بسته حمایتی خروج از رکود با سرعت بیشتری همراه باشند و به تحقق برسند منجر به سرعت بخشیدن به رونق در بازار سرمایه خواهند شد. به اعتقاد بنده در سه ماهه چهارم سال 93 شاهد رونق مطلبی در بازار سرمایه خواهیم بود.

وی در خاتمه افزود: عدم ثبات در تصمیم گیری ها ناشی از تبعات تصمیم گیری های نابسامانی در دوره های قبل می باشد اما هم اکنون دولت در نظر دارد با تدوین سیاستگذاری بلندمدت در صنایع مختلف این عدم ثبات در تصمیم گیری ها را به حداقل ممکن برساند در خاتمه توصیه بنده به سهامداران این است که بدون تحلیل و با شایعات وارد بازار سرمایه نشوند همچنین چنانچه تجربه کافی را جهت سرمایه گذاری در بورس ندارند از تحلیلگران و مشاوره افراد صندوق های سرمایه گذاری استفاده کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امير
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
بزك نمير بهار مياد خربزه با خيار مياد
سید عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
زیاد جدی نگیرید.