بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲
کد خبر : ۱۲۹۰۲۶
نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت، تا زمانی که حماس به شلیک راکت به سوی اسرائیل ادامه می‌دهد این رژیم هیچ تعهدی برای اجرای درخواست‌های آتش بس در غزه ندارد.

به گزارش(ایسنا)، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا با دفاع از ادعاهای این رژیم برای جنگ‌افروزی و حمله به غزه، گفت: اسرائیل پنج آتش بس درخواست شده را پذیرفت واجرا گذاشت اما حماس همگی آن‌ها را رد کرد.

وی ادعا کرد: رهبران نوار غزه حتی در 24 ساعت آتش بسی که خودشان پیشنهاد داده بودند به شلیک‌ موشک به سوی اسرائیل ادامه دادند.

وی افزود: اسرائیل تعهدی در این راستا ندارد و به این سازمان اجازه نمی‌دهد به تخریب اسرائیل ادامه دهد و همچنین نمی‌تواند به آن‌ها اجازه دهد که برای لحظاتی حملات متوقف شده تا آن‌ها دوباره خود را تجهیز کنند و به شلیک‌شان به ما ادامه دهند.

وی گفت: ما مصمم هستیم تا امنیت‌مان را که مهمترین چیز برای ماست به شیوه‌ای که بتوانیم از مردممان حفاظت کنیم به اجرا گذاریم و این اقدامات حتی می‌تواند شامل اقدام علیه تونل‌هایی که علیه ما حفر شده باشد و این دقیقا همان کاری است که ما انجام خواهیم داد. ما فقط برای حفاظت از مردم خود عمل می‌کنیم.

وی از توضیح درباره اینکه آیا ممکن است حملات زمینی اسرائیل به غزه با هدف تخریب تونل‌های حماس گسترش یابد یا خیر، خودداری کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: من معتقدم رفاه اجتماعی و اقتصادی که مردم برای غزه درخواست می‌کنند و حتی ما برای مردم غزه خواستار هستیم به خلع سلاح به طور مستقیم ربط دارد. ما باید برای مثال مطمئن شویم که سیمانی که به این منطقه ارسال می‌شود مورد سوء‌استفاده قرار نمی‌گیرد و قرار نیست جهت ساخت تونل جدیدی استفاده شود. ما باید اطمینان پیدا کنیم پولی که برای مردم غزه برای رفاه اجتماعی آن‌ها ارسال می‌شود و ما هیچ ادعایی نسبت به آن نداریم برای خرید موشک و راکت و هواپیمای بدون سرنشین و هرچیز دیگری که حماس علیه ما استفاده می‌کند مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: جزئیات خلع سلاح باید زمانی مورد بررسی قرار گیرد که همه طرفین با تلاش‌های بدون قید و شرط برای بررسی مشکلات موجود همانطور که مصری‌ها پیشنهاد کرده‌اند، موافقت کنند.

نتانیاهو گفت: ما چطور می‌توانیم جلوی تمامی این حملات را بگیریم. چطور می‌توانیم اطمینان کنیم پول یا موادی که برای غزه ارسال می‌شود برای تجهیز مجدد غزه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. من فکر می‌کنم که مهمترین چیز این است که این مساله به عنوان یک هدف اصلی در نظر گرفته شود و این مساله در مصر در زمان مناسب مورد بررسی قرار گیرد. 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر