بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
کد خبر : ۱۲۹۰۶۳
رویترز نوشت: وندی شرمن مذاکره کننده ارشد آمریکا حاضر به ارائه تعیین ضرب الاجل برای پایان مذاکرات هسته ای با ایران نشد و گفت که طرفین سعی در به پایان رساندن گفتگوها در چهار ماه آینده دارند.



به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا گفت: قصد ما قطعا پایان دادن به مذاکرات در 24 نوامبر است. اما انچه می توانم به شما بگویم، آن است که در طول این مدت با کنگره مشورت خواهیم کرد.

به خانم شرمن در شش ماه گذشته، آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای تایید کرده است که ایران به تعهدات خود پایبند بوده و به عبارت دیگر به قول‌های خود عمل کرده است. علاوه بر آن، برپایه «برنامه اقدام مشترک» زمان لازم برای رسیدن به یک راه حل جامع و بلندمدت که در آن برنامه هسته‌ای ایران در طول مذاکرات گسترش نیابد، پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه افزود: برپایه این تمدید چهار ماهه، مفاد مندرج «برنامه اقدام مشترک» وجاهت خواهند داشت؛ و در حقیقت، ایران موافقت کرده که در این مدت اقدامات سریع‌تری برای رقیق‌سازی یا اکسید کردن ذخایر اورانیم خود بردارد. در مقابل، گروه ۱+۵ و اتحادیه اروپا بر پایه «برنامه اقدام مشترک» بخش اندکی از تحریم‌ها را معلق خواهند کرد و ایران می‌تواند طی چهار ماه آینده به ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های خود دسترسی داشته باشد.

شرمن در ادامه تصریح کرد «بار دیگر تاکید می‌کنم که تصمیم به تمدید مذاکرات هسته‌ای صرفاً پس از گفتگوهای دقیق گرفته شد. همه هیات‌های مذاکره‌کننده در وین، پس از ارزیابی موضوعات مختلف به این نتیجه رسیدند که ادامه مذاکرات برای رسیدن به یک چارچوب مورد موافقت همه هیات‌ها به نفع همگی خواهد بود.»
اشتراک گذاری :
ارسال نظر