بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
کد خبر : ۱۲۹۰۹۴
 یک رسانه روسی با اشاره به تحریم های اقتصادی و مالی اروپا علیه روسیه اعلام کرد: کشورهای اروپایی از تحریم های ضدروسی خود بشدت متضرر می شوند.
 
به گزارش ایرنا، کانال دوم تلویزیون دولتی روسیه روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد: اتحادیه اروپا تحت فشارهای آمریکا تحریم های جدیدی را علیه روسیه اعمال کرده است؛ در حالی که سران کشورهای اروپایی در اصل تمایلی برای وضع تحریم های جدید ضدروسی را نداشتند.
 
در این گزارش با استناد به ارزیابی کارشناسان گفته شد: تحریم های اقتصادی و مالی اتحادیه اروپا علیه روسیه در دو سال آینده حدود 100 میلیارد دلار به کشورهای اروپایی زیان وارد می کند.
 
در سالهای اخیر حجم مبادلات بازرگانی روسیه و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به 400 میلیارد دلار در سال رسیده است و اتحادیه اروپا شریک عمده تجاری روسیه در سطح جهانی محسوب می شود.
 
به گزارش رسانه روسی، آلمان که با 50 میلیارد دلار مبادلات سالانه بازرگانی با روسیه شریک عمده تجاری این کشور در اروپا محسوب می شود، بیشتر از دیگر کشورهای عضو این قاره از تحریم روسیه متضرر می شود.
 
به همین دلیل آنگلا مرکل با تحریم اقتصادی و مالی روسیه مخالف و امیدوار است که در چند ماه آینده شرایط برای بازنگری در این سیاست اتحادیه اروپا علیه روسیه فراهم شود.
 
در این گزارش گفته شد: اتحادیه اروپا تحت فشار آمریکا تحریم های جدید علیه روسیه را وضع کرده و مقامات آمریکایی بارها در دیدارها و مکالمات تلفنی با مقامات اروپایی بر اتخاذ تحریم های جدید برای مجازات روسیه تأکید کرده بودند.
 
در گزارش همچنین یادآوری شد: کشورهای اروپایی سالانه 150 میلیارد مترمکعب گاز از روسیه خریداری می کنند و با توجه به اینکه امکان جایگزینی گاز روسیه با منابع جدید وجود ندارد، تحریمی علیه بخش گاز روسیه وضع نکرده اند.
 
در این گزارش همچنین به مجموع خسارات احتمالی روسیه از تحریم های اروپایی اشاره شده که در دو سال آینده حدود 90 میلیارد دلار ارزیابی می شود.
 
در برنامه تلویزیونی کانال دوم خاطرنشان شد: اروپا تحریم های اقتصادی و مالی علیه روسیه را به زیان خود و در راستای منافع آمریکا وضع کرده است و کشورهای اروپایی در ماههای آینده عواقب منفی این تحریم ها را در اقتصاد خود تجربه خواهند کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر