بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
کد خبر : ۱۲۹۱۰۱
تک قطعه «الله اکبر» با صدای «حبیب محبیان»، خواننده قدیمی پاپ منتشر شد تا شاهد معدود نوشتارهایی در مخالف با انتشار این آهنگ و اعلام حمایت این خواننده از مردم مظلوم غزه بودیم تا این پرسش پیش آید که آیا می‌توان دفاع از مظلوم را نیز حق گروهی دانست یا باید در چنین فضایی از همه ظرفیت موجود در هر رده‌ای برای نجات جان کودکان غزه بهره گرفت؟

به گزارش انتخاب، فاجعه انسانی غزه که جنایتکاران رژیم صهیونیستی لحظه به لحظه با حملات موشکی شان بر شمار قربانیان آن می‌افزایند، آنچنان هولناک و نفس‌گیر بود که خشم همه جهانیان را در پی داشت باشد؛ اما این رژیم نامشروع از آنچنان حمایتی از سوی آمریکا و اروپا برخوردار است که در کشتار‌هایش حتی از بمباران نهادهای تحت نظر سازمان ملل نیز پرهیز نمی‌کند و کشتار را به غیرقابل تصور‌ترین ابعاد خود رسانده، به گونه ای که این کار، منجر به شکل‌گیری جنبشی جهانی برای توقف این رژیم جنایتکار شده و اسرائیل در فضای افکار عمومی جهان ـ به رغم برخورداری از حمایت غول‌های خبری ـ لحظه به لحظه در حال منزوی شدن است. 

در این میان، بسیاری از هنرمندان جهان از جمله گروهی از خوانندگان نسبت به چنین جنایتی واکنش عملی داشته‌اند و با صدور پیامی یا در دست گرفتن پلاکاردی و انتشارش تصاویری، خواستار پایان این کشتار شده‌اند. در ایران نیز به عنوان پیشتاز مقابله با رژیم صهیونیستی، هنرمندان در اتحادی بی‌سابقه از هر گروهی و به شیوه‌های گوناگون به دفاع از مردم غزه پرداختند و البته شیوه بیشتر هنرمندان، صدور بیانیه، بیان اعتراض در قالب گفت‌و‌گو و شکل‌دهی جریانی وسیع‌تر علیه کشتار انسان‌ها (رویدادی که اصغر فرهادی آن را آغاز کرد و بسیاری از هنرمندان ایران نظیر صابر ابر و مهناز افشار و برخی هنرمندان بین‌المللی نظیر خاویر باردم، بازیگر برنده جایزه اسکار همراهی‌اش کردند) بود. 

حبیب محبیان خواننده قدیمی پاپ نیز که در هفته‌های اخیر به دلیل برخی رویدادها به صدر اخبار رسانه‌ها بازگشته، برای مردم غزه موسیقی متفاوت به سبک آثارش ساخت. کار ساخت ملودی و تنظیم قطعه «الله اکبر» را حبیب انجام داده و متن این قطعه نیز با نگاهی به شعر معروف «اتو رنه کاستیلو» نوشته شده است. حبیب در یادداشت کوتاهی که در کنار این قطعه منتشر کرده، یادآور شده است که «الله اکبر» بیست سال پیش و در آمریکا تولید و ضبط شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر