بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
کد خبر : ۱۲۹۱۳۲
واقعا چه چیز باعث می‌شود افراد احساس موفقیت داشته باشند؟

به گزارش جام نیوز، شاید برای برخی افراد ترقی در جایگاه شغلی موفقیت محسوب شود، برای برخی دیگر موفقیت به معنی به انجام رساندن یک هدف در زندگی شخصی و یا کاری می‌تواند باشد.

همه افراد داشتن موفقیت را به مسائل مختلف نسبت می‌دهند.

یکی از مواردی که افراد خود را به کمک آن موفق محسوب می‌کنند داشتند درآمد موردنظرشان است. موسسه Career Builder اخیراً آماری را در مورد میزان حقوق دریافتی افراد و احساس موفقیت در آن‌ها منتشر کرده است.

در این مطالعه از جامعه‌ای آماری متشکل از 4000 نفر افراد شاغل در زمینه‌های مختلف و 300 نفر مدیر بخش منابع انسانی شرکت‌های مختلف این سؤال پرسیده شد که با چه میزان حقوق دریافتی می‌توانند خود را موفق بخوانید؟

چیزی در حدود 55 درصد افراد حقوق کمتر از 70 هزار دلار در سال را انتخاب کردند که تقریباً واقع‌گرایانه به‌حساب می‌آید زیرا متوسط حقوق در کشورهای اروپایی و آمریکا چیزی بین 35 تا 40 هزار دلار است. به‌طور کلی پاسخ افراد مختلف به این سؤال یا معادل حقوق دریافتی کنونی‌شان بوده و یا یک‌مرتبه بالاتر از آن است.

رزماری هنر مدیر منابع انسانی Career Builder می‌گوید نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که موفقیت شغلی مستقیماً به میزان حقوق دریافتی افراد از کار ارتباطی ندارد. بلکه به موقعیت افراد در مسیر شغلی و مسیر پیشرفت آن‌ها ارتباط دارد. به‌طوری‌که تنها 4 درصد کل افراد اعلام کردند که برای داشتند که با حقوق بالای 200 هزار دلار در سال احساس موفقیت خواهند داشت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر