بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
کد خبر : ۱۲۹۲۰۹
عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با بیان اینکه نامه احمدی‌نژاد به بانک مرکزی فرار روبه جلو است، گفت: اطرافیان دولت دهم برای تطهیر کارهای گذشته خود دست به اقدامات رسانه‌ای می‌زنند.

عوض حیدرپورشهرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نامه اخیر دفتر احمدی‌نژاد به رئیس کل بانک مرکزی درباره ضرورت انتشار لیست اسامی بدهکاران بزرگ بانکی، گفت: بر اساس قانون مسئول کنونی انتشار و پیگیری معوقات بانکی دادستانی کل قوه قضائیه است و بانک مرکزی هیچ نقشی در اعلام اسامی ندارد، از این‌رو به نظر می‌رسد که دولت قبل با چنین اقداماتی به‌دنبال تبرئه و تطهیر خود است.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر عزم و تلاش مجلس برای اعلام اسامی بدهکاران بانکی، افزود:‌ نمایندگان مجلس در چند وقت اخیر در تلاش برای پیگری و وصول این معوقات هستند و در این راه با هیچ جریان و گروهی تسامح نمی‌کنند، از طرف دیگر قوه قضائیه و دولت یازدهم هم باید در جهت شفاف‌سازی این موضوع تلاش کند.

وی با بیان اینکه احمدی‌نژاد و یارانش در یک ماه اخیر بازی رسانه‌ای را برای پرتلاطم کردن فضا سیاسی و اقتصادی جامعه و به تبع آن مخفی کردن اقدامات خلاف خود آغازکرده‌اند، افزود: در هفته‌های اخیر شاهد اظهارات متعدد یاران احمدی‌نژاد به‌ویژه جوانفکر و فروزنده بوده‌ایم و حال هم دفتر رئیس‌جمهور اقدام به ارسال نامه کرده که این نشان‌دهنده اهداف این افراد و این جریان است و به نظر می‌رسد که یاران احمدی‌نژاد با این اقدامات و اظهارات به‌دنبال فرار رو به جلو هستند.

حیدرپورشهرضایی با تأکید بر حق قانونی مردم برای انتشار اسامی بدهکاران بانکی، تصریح کرد: دستگاه‌های متولی باید هرچه سریع‌تر لیست مذکور را به صورت عمومی منتشر کنند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس،با اشاره به برنامه مجلس برای پیگیری موضوع حضور اطرافیان احمدی‌نژاد در لیست بدهکاران بزرگ بانکی، گفت: متأسفانه در دوره هشت ساله گذشته اقداماتی خلاق قانون انجام شده، از این رو دولت و مجلس باید برای احقاق حقوق ملت در جهت پیگیری این مسائل اقدام کند./


اشتراک گذاری :
ارسال نظر