بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۹
انتشار اخبار گوناگون و متفاوت از بحث افزایش و کاهش نرخ محصولات خودرویی سبب مغفول ماندن موضوع اصلی شده و باید در این خصوص از حاشیه روی پرهیز شود.
کد خبر : ۱۲۹۳۶۷
نویسنده :
آموخته
به نظر می رسد طی هفته های اخیر اخبار و صحبت های مطرحه شده در خصوص نرخ محصولات خودرویی بیشتر از حد معقول و منطقی خود شده و این ایجاد حساسیت، بیشتر از آنکه مفید واقع شود سبب آسیب و زیان رساندن می شود.

حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: انتشار اخبار گوناگون و متفاوت از بحث افزایش و کاهش نرخ محصولات خودرویی سبب مغفول ماندن موضوع اصلی شده و باید در این خصوص از حاشیه روی پرهیز شود.

وی افزود: موضوع اصلی بر سر افزایش قیمت محصولات خودرویی درصد افزایش قیمت بطور صرف نیست بلکه مسئله اصلی محاسبه قیمت ها براساس سال پایه قیمت گذاری است بطوریکه باید محاسبه شود در زمان سال باید قیمت گذاری به چه میزان افزایش نرخ داشته ایم و چند درصد از آن به علت افزایش نرخ ارز بوده و آیا فاکتورهایی که در آن زمان به عنوان مبنای لزوم اعمال افزایش نرخ محاسبه شده است، مجدداً در این افزایش ها لحاظ شده یا خیر؟

همچنین باید نسبت ارزبری در خودروها را محاسبه کرده و ببنیم سهم قیمت خودروها از قیمت ارز به چه صورت بوده.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: هم اکنون یکی دیگر از مباحث مورد توجه در بحث نرخ گذاری محصولات شرکت های خودرویی مربوط به خود شورای رقابت می باشد چراکه طبق قانون شورای رقابت باید رویه و قانون جهت تعیین نرخ محصولات خودرویی ارایه کند نه اینکه خود اقدام به نرخ گذاری برای تک تک انواع خودرو نماید.

فولادگر در پایان یادآور شد: باید در صنعت خودروسازی کشور اصلاح ساختار ایجاد شود و در پی آن کیفیت، خدمات و قیمت افزایش پیدا کند هرچند که در شرایط فعلی ما به این موضوع نیز واقفیم که رقابت پذیری بدون حمایت امکان پذیر نیست و باید هر دو فاکتور در کنار یکدیگر مورد توجه قرار گیرند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷
افزایش افزایش فقط تو فکر افزایش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
بورس نیوز جان :

به جای این مطالب بگید پالایشی ها کی باز میشن !

گزارش شبندر اومده ولی هنوز باز نشده .



خودرویی ها در غیاب پالایشی ها - بورس رو به فلاکت کشوندند .