بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
معاون سرمایه گذاری "وسکاب" عنوان کرد:

برنامه های "وسکاب" برای اصلاح پرتفوی بورسی

برنامه افزایش 100 درصدی سرمایه شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها در حالی طی اردیبهشت ماه سال جاری اجرایی شده که این برنامه پس از واگذاری حق تقدم های استفاده نشده طی یک ماه آینده اعمال خواهد شد.
کد خبر : ۱۲۹۵۳۰
نویسنده :
جمشیدی
برنامه افزایش 100 درصدی سرمایه شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها در حالی طی اردیبهشت ماه سال جاری اجرایی شده که این برنامه پس از واگذاری حق تقدم های استفاده نشده طی یک ماه آینده اعمال خواهد شد.

معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: مجوز استفاده از حدود 80 میلیارد تومان منابع بانکی ناشی از اجرای برنامه افزایش سرمایه نیز طی ماه های آتی دریافت خواهد شد و مبلغ مذکور به حساب شرکت واریز می شود.

عباسیون به پرتفوی بورسی "وسکاب" اشاره کرد و گفت: ارزش بازار پرتفوی بورسی در حالی مبلغ 338 میلیارد تومان را به خود اختصاص می دهد که بهای تمام شده آن حدود 324 میلیارد تومان است.

وی افزود: سرمایه گذاری در سهام شرکت های فعال در گروه معدنی، فلزی، پتروشیمی و پالایشی بخش اعظمی از این پرتفوی را تشکیل می دهد. این در حالی است که پرتفوی بورسی این مجموعه سرمایه گذاری به صورت مستمر مورد بازنگری و بررسی قرار می گیرد، به گونه ای که سرمایه گذاری در صنایعی همچون حمل و نقل و نیز استخراج نفت یکی از برنامه های آتی "وسکاب" به شمار می رود.

این مقام مسئول وضعیت عملیاتی و سودآوری زیرمجموعه های بورسی "وسکاب" را مناسب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به وضعیت کنونی بازار سهام طی سال جاری سعی بر آن شده تا با سرمایه گذاری بلندمدت و میان مدت از محل سود نقدی تقسیمی زیرمجموعه ها سود شناسایی شود، به طوریکه از ابتدای امسال تاکنون حدود 48 میلیارد تومان سود از این محل کسب شده که پیش بینی می شود این رقم تا پایان امسال به مبلغی حدود 53 میلیارد تومان افزایش یابد.

معاون سرمایه گذاری "وسکاب" ارزش بازار پرتفوی غیر بورسی این مجموعه را حدود 13.5 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: تعدادی از شرکت های زیرمجموعه موجود در این پرتفوی همچون سرمایه گذاری پارس آریان و بیمه اتکایی ایرانیان در حال پذیرش و عرضه در بورس و فرابورس هستند و به همین دلیل در پرتفوی بورسی لحاظ شده اند. علاوه بر این، "وسکاب" برنامه هایی جهت فروش ساختمان الهیه در نظر دارد که البته این امر در حال حاضر اجرایی نشده و در صورت قطعیت آن اطلاع رسانی های لازم از طریق سامانه کدال انجام می پذیرد.

عباسیون افزود: درآمدهای حاصل از فروش ساختمان مذکور نیز مجدداً از طریق یکی از زیرمجموعه های غیر بورسی در بخش ساختمان و اجرای پروژه های ساختمانی سرمایه گذاری می شود.

علاوه بر این، حدود 13 میلیارد تومان از منابع مالی شرکت صرف خرید اوراق سلف سنگ آهن گل گهر شده است.

وی در خاتمه آخرین رقم خالص ارزش روز دارایی های هر واحد از این مجموعه سرمایه گذاری را حدود 156 تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به وضعیت سودآوری شرکت های زیرمجموعه موجود در پرتفوی بورسی و استراتژی های شرکت جهت کسب بازدهی مناسب از سرمایه گذاری در بازار سهام، انتظار می رود تا سود برآوردی حدود 36 تومانی "وسکاب" تا پایان سال جاری محقق شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر