بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷
در بررسی صنعت سیمان مشخص شد:

چشم انداز صنعت سیمان در سال 93

انتظار می رود با توجه به اختصاص بودجه به طرح های عمرانی طی سال جاری و نگاه ویژه دولت به آن، صنعت سیمان نیز با چشم انداز مثبتی همراه گردد.
کد خبر : ۱۲۹۸۱۶
نویسنده :
اعتماد
انتظار می رود با توجه به اختصاص بودجه به طرح های عمرانی طی سال جاری و نگاه ویژه دولت به آن، صنعت سیمان نیز با چشم انداز مثبتی همراه گردد.

این در حالی است که به دلیل افزایش هزینه های ناشی از اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه ها، با افزایش نرخ 14 الی 22 درصدی محصولات سیمانی نیز موافقت شد.

براساس گزارش بورس نیوز، پیش بینی می شود با توجه به بسته حمایتی دولت جهت خروج از رکود و نگاه خاص به صنعت ساختمان، گروه سیمان نیز با چشم انداز مثبتی همراه گردد.

براساس این گزارش تولید کلینکر و همچنین تولید سیمان طی تیر ماه سال 93 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با کاهش مواجه شده است. این در حالی است که تنها نسبت تولید کلینکر طی 4 ماه ابتدایی سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته با افزایش حدود 7 درصدی مواجه بوده است. آمار مربوط به مطالب مذکور در جدول زیر آورده است.

چشم انداز صنعت سیمان در سال 93

به گزارش خبرنگار ما، آخرین آمار اعلامی انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان برای تیر ماه سال جاری حکایت از آن دارد که بیش از 6 میلیون تن کلینکر و حدود 6 میلیون تن سیمان در کشور تولید شده است.

همچنین می توان اظهار کرد که بین شرکت های سیمانی، شرکت های ساروج بوشهر، سیمان بهبهان و سامان غرب بیشترین میزان صادرات سیمان را طی تیر ماه سال جاری داشته اند این در حالی است که میزان صادرات شرکت های مذکور به ترتیب 41، 34 و 31 درصد می باشد. براساس این گزارش 61 درصد تولید تیر ماه سال جاری مربوط به بخش داخلی است که 42 درصد آن مربوط به سیمان و 19 درصد آن مربوط به کلینکر جهت تولید داخل می باشد علاوه بر این 39 درصد تولید تیر ماه سال جاری مربوط به صادرات می باشد.

بطور کلی انتظار می رود در صورت تحقق نتیجه مثبت در مذاکرات و افزایش درآمدهای ارزی، پروژه های عمرانی با رونق همراه گردد و تقاضا برای محصولات سیمانی نیز افزایش یابد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ali
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
لطفا یکی به من بگه سیمان غرب به این ارزندگی چرا از طرف حقوقیهای سهم حمایت نمیشود و چرا باید به این حال روز بیفتد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
چرا همش میگید در صورت خوب بودن مذاکرات؟؟؟
سالهای 88تا92رو ببینید .با اینکه در وضعیت تحریم بودیم ولی صنعت سیمان خیلی خوب بود.
همه این مشکلات مقصر دولت و حقوقی ها هستند