بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
مدیر سرمایه گذاری صندوق آپادانا عنوان کرد:

رونق بازار سرمایه در گرو رشد تولید

بازار سرمایه با توجه به رکود در بازارهای موازی و همچنین کسب بازدهی بیشتر در این بازار نسبت به سایر بازارها بتواند همچنان ارجح ترین بازار باشد و ضمن پوشش تورم، سود مطلوبی را برای بلندمدت نصیب سهامداران نماید.
کد خبر : ۱۲۹۸۱۹
نویسنده :
اعتماد
به نظر می رسد بازار سرمایه با توجه به رکود در بازارهای موازی و همچنین کسب بازدهی بیشتر در این بازار نسبت به سایر بازارها بتواند همچنان ارجح ترین بازار باشد و ضمن پوشش تورم، سود مطلوبی را برای بلندمدت نصیب سهامداران نماید.

در همین راستا، خواجویی، مدیر سرمایه گذاری صندوق آپادانا با اشاره به مطالب بالا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار کرد: به اعتقاد بنده وضعیت تولید در کشور و در نتیجه وضعیت شرکت ها، تعیین کننده روند اصلی بازار سرمایه می باشد. بطور کلی پیش بینی می شود سهامدارانی که با تکیه بر تحلیل سهام خود را خریداری کنند بازدهی 30 الی 35 درصدی را طی سال 93 در بازار سرمایه کسب خواهند کرد.

خواجویی در خصوص صحبت های وزیر اقتصاد پیرامون ثبات در بازارهای مالی از جمله بازار سرمایه تصریح کرد: به نظر می رسد هم اکنون بازار سرمایه به وضعیت ثبات رسیده است شایان ذکر است که در بازار سهام نباید انتظار رشد قیمت سهام و جهش قیمت را همانند سال گذشته داشت چراکه هر اوج قیمت توأم با ریزش خواهد بود.

وی عنوان کرد: پیش بینی می گردد چنانچه دولت قوانین و مقررات خاصی وضع نکند و ثبات در بورس حفظ گردد، احتمال ریزش قیمت سهام در بازار سرمایه وجود نخواهد داشت در این صورت اعتماد به بورس برخواهد گشت در نتیجه بازار سرمایه با توجه به وضعیت رکود در سایر بازارهای موازی همچنان ارجح ترین بازار می باشد که می تواند ضمن پوشش تورم، برای بلندمدت نیز سود مطلوبی را نصیب سهامداران کند.

وی در خاتمه افزود: پیش بینی می گردد در صورت تحقق نتیجه مثبت در مذاکرات هسته ای می توان به ثباتی پایدار در بازار سرمایه امیدوار شد. همچنین به نظر بنده بسته حمایتی دولت جهت خروج از رکود چنانچه بتواند منافع مالی مورد نیاز بنگاه ها را تأمین نماید، تسهیلاتی در خصوص صادرات محصولات شرکت ها انجام دهد و همچنین تأمین مواد اولیه شرکت ها با سهولت بیشتری صورت گیرد، منجر به افزایش تولید شرکت ها خواهد شد. در نتیجه در این صورت بنگاه های تولیدی می توانند با حداکثر ظرفیت تولید کنند که این قضیه تأثیر مثبت بر تولید بنگاه ها خواهد گذاشت و در نهایت چشم انداز بازار سرمایه را با افق روشن همراه می سازد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
خسته نباشی . چه تحلیل مفیدو پیچیده ای.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱
تا سایه تحریم ها بر داشته نشود همین آش است و همین کاسه.چگونه میتوان در دنیای مدرن منزوی بود ولی انتظار رشد بورس را داشت.اگر هم رشدی باشد حباب و سراب است مانند رشد چند سال پیش .