بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
پیش‌بینی می‌گردد در مدل بازارگردانی اوراق مشارکت شرکت گهر زمین که از روز شنبه مورخ 93.5.18 اجرایی می‌گردد نیز مورد استقبال سرمایه‌گذاران و جامعه هدف خود قرار گیرد.
کد خبر : ۱۲۹۸۶۸

به گزارش بورس نیوز به نقل روابط عمومی تأمین سرمایه امیــد، مدیر عامل این شرکت از امکان معاملات ثانویه نخستین اوراق سلف کشور از روز شنبه مورخ 93.5.11 خبر داد و گفت: اوراق سلف موازی استاندارد سنگ آهن گل گهر، نخستین اوراق سلف کشور می‌باشد که در تاریخ 93.4.22 در بورس کالای ایران عرضه گردید و نرخ بازدهی 23 الی 30 درصد را نصیب سرمایه‌گذاران می‌نماید.

وی با اشاره به تغییر بستر معاملاتی اوراق سلف به شرکت مدیریت فناوری بورس تهران گفت: نکته قابل توجه در معاملات ثانویه این اوراق تغییر بستر معاملاتی آن و میسر شدن انجام معاملات با کد بورسی (به جای کد بورس کالا) می‌باشد.

سید محسن فاضلیان ادامه داد: تسویه وجوه اوراق 1+t و ساعات معاملات آن از ساعت 9:30 الی 14 می‌باشد و معاملات اوراق براساس نرخ خرید اعلام شده بازارگردان یعنی شرکت تامین سرمایه امید، ئصورت می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت تامین سرمایه امید همچنین با اشاره به استفاده از روش‌های بازاریابی جدید به منظور افزایش جذابیت اوراق با درآمد ثابت، ادامه داد: شرکت تامین سرمایه امید در حال حاضر بازارگردانی حدود 7.000 میلیارد ریال اوراق بهادار با درآمد ثابت را در فرابورس ایران و بورس کالا بر عهده دارد. در این راستا، اوراق مشارکت گلگهر با نرخ بازدهی بین 23 الی 25 درصد در قالب مدل بازارگردانی امید 1 در فرابورس ایران عرضه و مورد استقبال فراوان اهالی بازار و سرمایه‌گذاران محترم گردید. در ادامه اوراق سلف سنگ آهن گل گهر برای نخستین بار در کشور با نرخ بازدهی بین 23 الی 30 درصد عرضه گردید و بار دیگر استقبال کم نظیر سرمایه‌گذاران را در پی داشت.

در ادامه شرکت تامین سرمایه امید به عنوان بازارگردان اوراق مشارکت گهر زمین (نماد گهر1) در نظر دارد با تغییر شیوه بازارگردانی اوراق مذکور، بازده مازاد 2 درصدی را به سرمایه‌گذاران ارائه نماید.

در این مدل بازارگردانی که مدل امید 2 نام دارد، بازارگردان قیمت‌های خرید و فروش خود را که سود مازاد 2% روزشمار را علاوه بر 20 درصد سود علی‌الحساب اوراق برای سرمایه‌گذار به همراه خواهد داشت، اعلام می‌نماید. به علاوه کارمزد خرید اوراق به صورت آزمایشی برای مدت سه ماه توسط شرکت تامین سرمایه امید (بازارگردان اوراق) تقبل گردیده است و سرمایه‎‌گذاران از پرداخت کارمزد خرید اوراق معاف می‌باشند.

فاضلیان در ادامه با تفکیک دارندگان وجوه به سرمایه‌گذاران با افق بلندمدت و سرمایه‌گذاران با افق کوتاه‌مدت(سفته‌بازان) اوراق مشارکت گهرزمین را مناسب هر دو گروه به ویژه سفته بازان دانست. وی اضافه نمود که اقشار مختلف بازار متناسب با نیاز خود نسبت به معامله اوراق بهادار با درآمد ثابت اقدام می‌نمایند.

 در صورتی که سرمایه‌گذار قصد خرید و نگهداری اوراق و سرمایه‌گذاری بلندمدت را داشته باشد می‌تواند با خرید اوراق مشارکت گلگهر و یا اوراق سلف گل گهر بازدهی 25 درصدی و یا بالاتر را نصیب خود نماید و در صورتی که قصد سرمایه‌گذاری وجوه بلا استفاده خود را برای مدتی محدود دارد و یا منابع خود را به قصد سفته بازی و یا انگیزه‌های احتیاطی به صورت نقد نگهداری می‌کند می‌تواند با خرید اوراق مشارکت گهرزمین نسبت به کسب بازدهی 22 درصد روزشمار( بالاتر نرخ سود سپرده بانکی) اقدام نمایند. همچنین با توجه به حذف کارمزد خرید اوراق، افزایش دفعات معامله موجب کاهش بازدهی این سرمایه‌گذاران نخواهد شد.

وی در پایان تأکید کرد: پیش‌بینی می‌گردد در مدل بازارگردانی اوراق مشارکت شرکت گهر زمین که از روز شنبه مورخ 93.5.18 اجرایی می‌گردد نیز مورد استقبال سرمایه‌گذاران و جامعه هدف خود قرار گیرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر