بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲
بانک آینده از میان 15 شرکت فعال در بازار سهام در حالی صدرنشین جدول توقف نماد در این بخش می شود که نماد آن از 12 اسفند ماه سال 91 تاکنون بازگشایی نشده است.
کد خبر : ۱۳۰۳۵۰
نویسنده :
جمشیدی
توقف نماد معاملاتی سهام شرکت های فعال در بورس و فرابورس به دلایل مختلفی انجام می گیرد. دلایلی همچون برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران، لغو پذیرش از بورس و غیره از جمله این موارد هستند.

براساس گزارش بورس نیوز، در این گزارش در نظر داریم به تفکیک دلایل توقف نمادهای معاملاتی و طولانی ترین زمان توقف را بررسی کنیم.

485 نماد در بورس و فرابورس معامله می شوند که در تاریخ 22 مرداد ماه جاری 59 نماد متوقف بوده و مابقی یعنی 426 نماد در بازار سهام معامله می شدند.

توقف به دلیل مجمع عمومی عادی سالیانه

از میان 16 نمادی که به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران متوقف شده اند، شرکت کابل باختر طولانی ترین زمان توقف را به خود اختصاص داده، "باختر" از 24 مرداد ماه سال 90 تاکنون همچنان متوقف مانده است.

توقف به دلیل لغو پذیرش از بورس

شرکت های مهندسی فیروزا و ایران گچ نیز مجموعه هایی بودند به دلیل لغو پذیرش از بورس از تاریخ 30 اردیبهشت ماه سال 93 تاکنون در بازار سهام معامله نمی شوند که البته براساس اظهارات مدیر عامل شرکت بورس دو نماد "فیروزا" و "کایگچ" از این بازار اخراج شده اند.

توقف به دلیل شفاف سازی و اطلاع رسانی

بیمه دی تنها مجموعه بورسی است که نماد آن در تاریخ 30 آذر ماه 92 به دلیل مذکور متوقف شده و تاکنون نیز در همین وضعیت قرار دارد.

توقف برای تغییر آدرس

نماد معاملاتی شرکت گلتاش طی 21 مرداد ماه جاری برای برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تغییر محل قانونی شرکت متوقف شده است.

توقف به دلیل تعدیل پیش بینی درآمد

9 نماد نیز برای اعلام تعدیل سود برآوردی سال مالی خود در بورس معامله نمی شوند که از میان آنها بیشترین زمان توقف نماد به شرکت فارسیت اهواز اختصاص دارد، چراکه نماد این مجموعه از تاریخ دوم اردیبهشت ماه سال 91 تاکنون مورد بازگشایی قرار نگرفته است.

توقف به دلیل برگزاری مجمع فوق العاده

از میان سه نمادی که به دلیل مذکور متوقف شده اند، شرکت فرومولیبدن کرمان با توقف بیش از دو سال از 25 آبان ماه سال 90 تاکنون طولانی ترین زمان را در این بخش از آن خود کرده است.

توقف به دلیل برگزاری مجمع عادی و فوق العاده

از میان چهار شرکتی که برای برگزاری مجمع عمومی عادی و فوق العاده نمادشان متوقف شده، مجموعه کارت اعتباری کیش صدرنشین این جدول گردیده، چراکه نماد "رکیش" از 12 خردادماه سال جاری تاکنون مورد بازگشایی قرار نگرفته است.

توقف به دلیل انتقال به بازار پایه فرابورس

شرکت فارسیت دورود تک سهمی است که به علت مذکور از 11 اردیبهشت ماه 91 تاکنون در بازار سهام معامله نمی شود.

توقف به دلیل اعلام پیش بینی درآمد

شرکت کف تنها در این بخش قرار می گیرد که البته این مجموعه نیز از بورس اخراج شده، "شکف" از 19 اردیبهشت ماه سال 92 تاکنون متوقف مانده است.

توقف به دلیل ابهام در اطلاعات مالی

سیمان لار سبزوار تک نمادی است که به دلیل ابهام در اطلاعات مالی از 14 مرداد ماه جاری تاکنون متوقف است.

توقف به دلایل دیگر

بانک آینده از میان 15 شرکت فعال در بازار سهام در حالی صدرنشین جدول توقف نماد در این بخش می شود که نماد آن از 12 اسفند ماه سال 91 تاکنون بازگشایی نشده است.

توقف به دلیل برگزاری مجمع فوق العاده (افزایش سرمایه)

پنج مجموعه در این بخش جای می گیرند که توقف نماد آنها طی مرداد ماه جاری اتفاق افتاد و البته در میان آنها نماد "شپترو" در جایگاه اول طولانی ترین توقف نماد قرار می گیرد.

در پایان این گزارش می افزاید، از میان شرکت های فعال در بورس که نماد معاملاتی آنها به دلایل مختلف متوقف شده اند، شرکت قند پارس با توقف بیش از سه ساله، طولانی ترین زمان توقف را از آن خود ساخته و بعد از شرکت های فارسیت اهواز و فارسیت درود در ردیف های دوم و سوم قرار می گیرند.

نمادهایی که در راه بازگشت به بورس جا ماندند

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
شهریار قیاسی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
کاصفا را فراموش کردید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
شپنا را از قلم انداختی
حسین
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
حتاید هم از یاد نره