بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
معمولا شرکتهای سرمایه گذاری در بورس تهران بطور متوسط 70٪ ان ای وی ارزیابی میشوند که نشان میدهد در صورتیکه که «شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز» در بورس قابل معامله بود با تمام تخفیفات حدود 2500 میلیارد تومان یعنی هر سهم 1666 تومان معامله میشد. که البته اگر بر مبنای پی ب ای و غیره ارزش گذاری کنیم به ارزشهایی به مراتب پایین تر خواهیم رسید.
کد خبر : ۱۳۰۴۵۹

شركت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز» نامی است که این روزها تبلیغهای تلویزیونی از پروژه هایش گوش همگان را کر کرده است و همگان را تحت عنوان «با ما همراه شوید» دعوت به مشارکت در پروژه هایش می کند. اماآیا باطن و روح این سرمایه گذاری همچون ظاهرش دعوت به یک «همراه شدن» است؟

در ادامه این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که مردم به چه چیزی دعوت می شوند. و چه چیزی را تحت عنوان پدیده شاندیز می خرند. همچنین در بحث ارزشگذاری شرکت، قیمت هر سهمی که مردم 8 هزار تومان می خرند، در حدود 1700 تومان برآورد شده است. این رقم صرفا در مقام مقایسه و به عنوان خوشبینانه ترین برآورد کارشناسی از قیمت عادلانه سهم ارائه شده است و طبیعی است قصد این مقاله فقط نقد کردن قیمت 8 هزار تومانی است و قصد این مقاله ارائه قیمت پیشنهادی برای خرید نیست چه اینکه در اینصورت خوشبینانه ترین حالت ممکن نباید معیار تصمیم گیری قرار گیرد.

نگاهی به آنچه مردم به عنوان سهام پدیده می خرند/گندم نمایان جو فروش

نام «شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز» بسیار کمتر از شرکت «شركت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز» در اذهان عمومی دارای اعتبار است چراکه عمده تبلیعات تحت نام «شركت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز» که سهامدار «شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز» است انجام می شود اما احتمالا مردم نمی دانند سهامی که میخرند سهام «شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز» است که با سرمایه 150 میلیارد تومان ( 1.5 میلیارد سهم 1000 ریالی) در سال 88 تاسیس شده است و اکنون پس از کمتر از 5 سال ارزش هر سهم از 100 تومان ( 1000 ریال) به 8132 تومان رسیده است!

در ابتدا 100٪ سهام این شرکت به «شركت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز» تعلق داشت ولی در این بازه 5 ساله در حدود 15٪ آن به مردم واگذار شده است اما رشد جالب این شرکت مردم را ترغیب به خرید درصد بیشتری از این سهام می کند.

 لازم است بدانید با این تفاسیر(1.5 میلیارد برگ سهم 8132 تومانی) ارزش بازاری این شرکت یعنی «شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز» به رقم جالب 12 هزار و 200 میلیارد تومان رسیده است. برای اینکه مقیاس مناسبی در ذهنتان از این بزرگی ایجاد شود بد نیست بدانید بانک صادرات به عنوان سومین بانک بزرگ سیستم بانکداری کشور ارزش بازاری معادل 4600 میلیارد تومان در بورس تهران دارد و یا در صنعت مشابه یعنی صنعت ساختمان شرکتهای «سرمایه گذاری مسکن» و «بین المللی توسعه ساختمان» به عنوان دو هلدینگ بزرگ ساختمان ساز کشور ارزش بازارهایی به ترتیب 517 میلیارد و 406 میلیارد تومان دارند و در سالهای مالی ماقبلشان در تلفیق به ترتیب سودهای 102 و 93 میلیاردی محقق نموده اند، این در حالیست «شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز» در سال مالی قبل به سودی تنها معادل 46 میلیارد تومان محقق نموده است.در واقع این شرکت نسبت قیمت به درامدی معادل 263 مرتبه دارد در حالیکه این نسبت برای شرکتهای مذکور در بورس به ترتیب 4.7 و 3.9 میباشد!

آنچه که مردم نمی خرند اما به اسم پدیده می شناسند

اما بیاییم بر سر صورتهای مالی «شركت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز» یعنی همان شرکتی که ذره ای از سود آن به جیب مردم ( همان ها که دعوت به همراه شدن شده اند) نمی رود:

این شرکت در سال 92 سودی معادل 680 میلیارد تومان شناسایی کرده است که 435 میلیارد تومان آن از محل سود فروش « شرکت بین المللی پدیده کیش» به «شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز» می باشد در حالیکه بهای تمام شده ای تنها 14 میلیارد تومانی داشته است.حالا این عدد 449 میلیارد تومانی واگذاری چطور و برچه مبنایی بوده و این سود سرشار سه هزار و یکصد درصدی در این مدت کوتاه بر چه مبنای کارشناسی شده ای ایجاد شده است باید از صاحبان شرکت پرسید.

اما جالب تر از آن مابقی سود شرکت است که یادداشت 19 درآمد این شرکت را بدون شرح در اینجا می آوریم:

پدیده

به عبارت ساده تر از 680 میلیارد تومان سود شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز (شرکتی که مردم آن را پدیده می شناسند اما سهام آن را نمی خرند) نزدیک به 450 میلیارد تومان مربوط به فروش ملک به شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز (یعنی آنچه مردم می خرند) و 295 میلیارد تومان نیز بابت فروش 15 درصد سهام شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز است به مردم.

خلاصه و جمع بندی بحث تا اینجا

برای خلاصه کردن بحث تا اینجا فقط داده های زیر را کنار هم می گذاریم:

· سود خالص «شركت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز» در سال 92 برابر با 680 میلیارد تومان

· سود خالص «شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز» در سال 92 برابر با 46 میلیارد تومان

· شرکتی که مردم سهام آن را به قیمت 8 هزار تومان می خرند شرکت دوم است یعنی ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز که با احتساب سرمایه 150 میلیارد تومانی یعنی مردم این شرکت را با ارزش بازار 12 هزار میلیارد تومان می خرند.

آیا قیمت 8 هزار تومانی شرکت کارشناسی است

شنیده ها حاکی از آن است که در مجمع شرکت ابنیه و ساختمان پدیده، صحبتهای زیر از زبان آقای پهلوان رییس هیئت مدیره شرکت بیان شده است. پهلوان در رابطه با گروه شرکتهای پدیده بیان کرد: شاید پدیده اولین و آخرین شرکت اقتصادی در دنیا باشد که در آن سهام افزایش پیدا می‌کند و قیمت سهم در آن کاهش نمی یابد. از بزرگان علم اقتصاد هم بپرسید به شما می‌گویند که این موضوع کاری بزرگ است.

این جمله را بدون هیچ توضیحی آوردیم چرا که معتقدیم نیاز به توضیح بیشتر ندارد و فعالان بازار سرمایه که اساتید ما هستند چنین لحنی را به خوبی می شناسند و معنای حقیقی پس پرده را در می یابند.

برای جلوگیری از زیان سهامداران وارد بورس نمی شویم !!!

همچنین در مورد پذیرش این شرکت در بورس شنیده ها حاکی است جمله زیر در مجمع اخیر شرکت بیان شده است.

«اگر از همه مدعوین و سهام‌داران محترم شرکت پدیده که در این جلسه حضور دارند، تنها یک نفر موافق ورود پدیده به بورس باشد این کار را انجام می‌دهیم، باید توجه داشته‌باشید که ورود پدیده به بورس، با توجه به حضور افرادی خاص در بورس به هیچ‌ وجه منطقی نیست و با ضرردهی برای سهامداران جزء همراه خواهد بود

حالا مقصود از افراد خاص کیست نمی دانیم. اما سوال اینجاست که این قیمت 8 هزار تومانی اگر مبنای کارشناسی دارد و بزرگان علم اقتصاد هم تایید می کنند که هرگز کاهش نخواهد داشت چرا ترس از ورود آن به بورس وجود دارد. چرا خارج از بورس معامله می شود؟

البته شاید بی ربط به شرکتی که با سرمایه 5 میلیارد تومانی(شرکت پشتیبانی سهام پدیده) تاسیس شده است نباشد. این شرکت متضمن نقد شوندگی و خرید و فروش سهام مردم است. سهامی که با قیمتهای فعلی حدودا 2 هزار میلیارد تومان ارزش دارد.

این مقاله همچنین ادعای این موضوع که ارزش گذاری سهام توسط اشخاص کارشناس انجام میشود را با توجه به چند داده مستخرج از صورتهای مالی زیر سوال می برد. ابتدا به بخشی از صحبت های صاحب محترم دقت فرمایید:

محسن پهلوان مقدم ریاست هیئت مدیره شرکت در رابطه با ارزش کارشناسی قیمت سهام بیان کرد: «آخرین باری که ارزش‌گذاری انجام شد، در تاریخ 28 اسفند سال 1392 بود که در این تاریخ ارزش آن، 12 هزار و 800 میلیارد تومان برآورد شد، ضمن اینکه باید بدانید که این ارزش‌گذاری از طریق 12 کارشناس دادگستری انجام شده و نباید فراموش کنیم که پیشرفت سازه‌ها در فصول گرم بهار و تابستان به مراتب بیشتر از زمستان و پاییز بوده و امروز برآورد شود مسلما با پیشرفتی که در ساخت‌و‌ساز مجموعه داشته‌ایم قیمتی فراتر از این مبلغ اعلام می‌شود.

 البته من خودم به دوستان قیمت‌گذار اعلام کردم که بین 20تا30 درصد قیمت را پایین‌تر اعلام کنند تا بتوانیم به دور از حاشیه راحت‌تر به رشد و پیشرفت مجموعه بپردازیم. به هر صورت طبق پیش‌بینی که داشته‌ایم قیمت ارزش‌گذاری شده در اواخر سال 93 در حدود 2برابر خواهد ‌شد. »

صورتهای مالی شرکت نشان میدهد در سال گذشته واحدهای تجاری مرکز خرید با متوسط هر متر 3.25 میلیون تومان، واحدهای اقامتی با متوسط هر متر 590 هزار تومان و واحدهای هتل هر متر 1.2 میلیون تومان بفروش رفته است در صورتیکه مشت را نشانه خروار بدانیم 560 هزار متر مرکز خرید و 250 هزار متر هتل و 183 هزار متر واحدهای اقامتی جمعا ارزش 4860 میلیارد تومان میرسیم که طبق صحبت صاحب شرکت 15٪ پروژه نیز تاکنون واگذار شده است.

یعنی جمعا 4130 میلیارد باقیمانده میماند که نکته قابل توجه کسر متراژ پرتی شامل راهرو ها و سرویس های بهداشتی و... است چراکه متراژ کلی یک پروژه با متراژ واحدها متفاوت است واگر یک ضریب 20٪ از این مقدار کم کنیم عدد بدست امده 3300 میلیارد خواهد بود حالا این کارشناسان عزیز که این عدد 12 هزار میلیاردی را تخمین زده اند باید دید مبنای محاسبه شان چه بوده است.

پدیده

البته ما باز کمی رندی به خرج میدهیم و در صورتهای مالی منتشر شده شرکت میبینیم که کارشناسان عزیز صنعت بیمه از ما هم دست پایین تر قیمت زده اند و مجموعا پروژه را 1711 میلیارد تومان یعنی نصف رقم ما ارزش زده اند که البته احتمالا زمین از محاسبات حذف شده که نهایتا 500 هزار متر زمین این پروژه با تعمیم قیمتهای منطقه نهایتا هزار میلیارد تومان ارزش خواهد داشت که بنابراین مجموع صحبتها بیان میکند عدد 3300 میلیارد مورد نظر رقم مناسب و حتی برآورد خوش بینانه ای هم میباشد.

از طرفی در صورتیکه از طریق ارزش گذاری برمبنای خالص ارزش دارایی ها یا همان NAV ارزش گذاری کنیم باز هم عددی فراتر از 3500 میلیارد تومان برای «شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز» بدست نمی آید که معمولا شرکتهای سرمایه گذاری در بورس تهران بطور متوسط 70٪ ان ای وی ارزیابی میشوند که نشان میدهد در صورتیکه که «شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز» در بورس قابل معامله بود با تمام تخفیفات حدود 2500 میلیارد تومان یعنی هر سهم 1666 تومان معامله میشد. که البته اگر بر مبنای پی ب ای و غیره ارزش گذاری کنیم به ارزشهایی به مراتب پایین تر خواهیم رسید.

البته اگر مراد از افراد خاص که باعث متضرر شدن سهامداران شرکت ابنیه و ساختمان پدیده در صورت پذیرش در بورس می شوند تحلیل گران و کارشناسان بازار سرمایه باشد قطعا نگرانی اعضای هیئت مدیره شرکت صحیح است.

شکل زیر مربوط به نمودار قیمت سهام است اصلا تعجب نکنید اگر در حین انتشار این مطلب قیمت سهم شرکت مثلا 8500 تومان شود چون شرکت پدیده تنها شرکت در جهان است که این قابلیت را دارد.

پدیده

بررسی شرکت از منظر قوانین حقوقی کشور و نقش سازمان بورس

شاید تاسف بارترین بخش ماجرا، بررسی حقوقی موضوع باشد. شرکتی با 12 هزار میلیارد تومان ارزش که 15 درصد آن در اختیار عموم مردم از سرتاسر کشور می باشد، در اداره ثبت شرکتها به صورت سهامی خاص ثبت شده است. در ماده 21 قانون تجارت در مورد شرکتهای سهامی خاص چنین می خوانیم:

«شركتهاي سهامي خاص نمي توانند سهام خود را براي پذيره نويسي يا فروش در بورس اوراق بهادار يا توسط بانكها عرضه نمايند و يا به انتشار آگهي و اطلاعيه و يا هر نوع اقدام تبليغاتي براي فروش سهام خود مبادرت كنند مگراينكه ازمقررات مربوط به شركتهاي سهامي عام بنحوي كه دراين قانون مذكور است تبعيت نمايند»

در مورد شرکتهای سهامی عام نیز دو قانون زیر تکلیف را به وضوح مشخص کرده است. بر اساس دو قانونی که در ادامه آمده شرکتهای سهامی عام با سرمایه بالای 50 میلیارد ریال حق معاملات سهام خود را در بازاری غیر از بازارهای دارای مجوز (بورس و فرابورس) ندارند. دو قانون یاد شده به شرح زیر هستند:

1. بر طبق بند ب ماده 99 قانون برنامه پنجم توسعه، معاملات اوراق بهادار ثبت شده در سازمان فقط در بورسها و بازارهای خارج از بورس دارای مجوز (منظور فرابورس) و با رعایت مقررات معاملاتی هر یک از آنها حسب مورد امکان پذیر بوده و معامله اوراق بهادار مذکور بدون رعایت ترتیبات فوق فاقد اعتبار است.

2. از طرفی ماده 27 قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران اوراق معاف از ثبت نزد سازمان را اعلام نموده است که طبق آخرین اصلاحیه آن، شرکتهایی که حقوق صاحبان سهام آنها از 50 میلیارد ریال کمتر باشد از ثبت نزد سازمان معاف هستند.( به عبارت دیگر شرکتهایی که حقوق صاحبان سهام آنها بالای 50 میلیارد ریال است ملزم به ثبت نزد سازمان هستند)

حال سوال اینجاست که با توجه به موارد بالا چگونه است که این شرکت با سرمایه 150 میلیارد تومان معاملات سهام خود را با چنین تبلیغات گسترده ای در بازاری انجام می دهد که مصداق بند ب ماده 99 قانون پنجم توسعه نیست و قیمت در آن نه با مکانیزم عرضه و تقاضا بلکه به دلخواه مدیران شرکت تعیین می شود. سازمان بورس بهتر است در این زمینه توضیحات خود را اعلام نماید.

این مطلب صرفا بر مبنای بررسی های کارشناسی و حقوقی اطلاعات موجود در صورتهای مالی «شركت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز» و «شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز» انجام شده و این مجموعه آماده انتشار هرگونه شفاف سازی توسط اشخاص ذی نفع و یا سایر اشخاص مسئول می باشد.


تهیه و تنظیم : مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ با مجوز رسمی از سازمان بورس اوراق بهادار
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
در پی تماس های متعدد مخاطبان منتشر شد:

پاسخ بورس نیوز پیرامون اخبار "پدیده"

پرسش شرکت مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ از مدیران و حسابرس پدیده

آیا الگوی آمریکایی شرکت"انرون" سرمشق"پدیده" است؟

در بررسی صورت های مالی شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز صورت پذیرفت:

پدیده ای دیگر از ابنیه و ساختمان "پدیده"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسن
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
حق حساب بهتون ندادن
حسین
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳
باسلام...دوستان عزیز یادمون نره سایت بورس نیوز تنها و شجاع ترین سایتی است که همواره دغدغه ما سهامداران خرد راداره...نباید بی انصافی کرد..این سایت در شرایط سخت بازار که کل سایتهای بورسی جسارت و جرات اعتراض نداشتند..یک تنه فریاد ما را به گوش مسعولین رساند..حتی در معرض تهدید قرار گرفت...بخدا نه کسی از مدیران وکارکنانشو میشناسم..و میدونم کیه...قرار نیست یک خبر به ضرر ما شد این همه جنجال وتهمت راه بندازیم...این سایت مدافع حق سهامداران خرد است...یک نمونه سهم وبیمه هستش مدیران قبلی با دوز کلک حق سهامداراشو خوردند اما این سایت شجاعانه از حق سهامداران دفاع کردند...و به نظر بنده بعد از افشا توسط این سایت مدیرانش هر ساعت شفاف سازی میکنند..که نتیجش معاملات چند وقت اخیر این نماد هست..(((همون دعای سهامداران زیاندیده این سهم توشه ای برای آخرت شماست ))))...اینجانب از عملکرد سایت شجاع و خداشناس بورس نیوز صمیمانه متشکرم..و از خداوند منان ارزوی موفقیت دارم....امید است با استعانت از خداوند مهربان ..و بی اعتنایی به بعضی از دشمنان سایت که دشمن سهامداران خرد نیز هستند راه خود را ادامه دهید....حسین عبدی....زنجان...
ناشناس
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶
عزیز من این سایت نخواد این طوری شفاف سازی کنه.....بازم مردم بیچاره میشند..............درود بر بورس نیوز قهرمان.....
ناشناس
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴
احسنت....بورس نيوز جا مونده :)))
ناشناس
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷
هر كي تو ايران خواست كاري بكنه يه عده حسود و دست و پا چلفتي كه نميتونن كاري بكنند سنگش زدند!!!!
براي همينه كه ما فرار سرمايه داريم و كسي حاضر نيست بياد ايران سرمايه گذاري كلان بكنه!!!!
سايتهاي بي همويتي مثل بورس نيوز كه معلوم نيست از كجا خط ميگيرند كلا كارشون فراري دادند نخبگان اقتصاديه!!!
شما اين پروژه رو اگه با پروژه هايي كه با مديريت دولتي اداره ميشه مقايسه كنيد بلع حبابه ولي يادتون باشه بخش خصوصي حتما فكرش كار ميكنه اينقدر سرمايه اورده وسط!!!
خچالت بكشيد
ناشناس
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۸
این پدیده که قیمتش 8000 تومن هست حالا epsش چنده؟؟؟
ناشناس
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
عبدی جان به گوش مسعولین رسوندن دیگه که وضع بورس و سهامداراش اینه، باید به گوش مسئولین میرسوندن که نرسید گلم
ناشناس
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
چشم حسود کور بشه
مهدی سالار
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
با سلام به همه دوستان.من خودم سهامدار پدیده هستم و در شاندیز زندگی میکنم.برج 6سال 91 سهام خریدم هر کدام 1000 تومان اما برج 6 سال 91 فروختم به دلیل شایعات زیاد که داره ورشکست میشه.اما سال 92 برج 7 تصمیم گرفتم دوباره بخرم به قیمت 2800 تومان و خریدم و تا الان خداروشکر راضیم.بدی ما ایرانیها اینه که دوست داریم خودمون داشته باشیم اما رفیق.داداش.عمو.دایی و... نداشته باشن حالا هم که یکی پیدا شده هم به فکر جیب خودشه هم مردم کشورش میخوایم به زمین بزنیمش.به خدا اگه همه با هم باشیم هممون تو ایران عزیز هر روز میتونیم بهترین تفریح.بهترین غذا. بهترین لباس وغیره...روبا هم استفاده کنیم اما اگه جدا از هم باشیم یکی باید تو فقر باشه یکی تو ناز ونعمت.باور کنید ایران بهترین کشور واسه سرمایه گذاری هست با فواصل 4 گانه پس حالا کسی که پیدا شده میخواد به کمک خودمون بسازش زمینش نزنیم.با ارزوی موفقیت و سربلندی تک تک مردم ایران عزیز.
Damoon
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
داستان 2*2=4 است برادر!!!.كه بهشما به جاي 4 شايد 40را غالب كرده اند و شكر خدا شما راضي هستي!!!..شما راضي هستي پديده هم راضيست ديگه به ما چه!!!؟؟؟....بعضي شعار ها و حرف هاي چقدر دم دستي شده!
ناشناس
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹
هر کی تو این کشور منافعش تامین بشه از همه چیز راضیه ... اگه یه روز با کله خوردی زمین عجزو ناله نکنی داداشی
غلامی
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰
شما سود کرده اید بسیار خوبه!!1 موضوع اینه که اگر کسانی که الان میخرند و فرض را به این بگذاریم که کسی که الان میخره اگر بخواهد یک ساله 100% سود کنه باید قیمت یک سهم بالای 16000 تومان بشود که این محال است خطر برای کسانی که قبلا خریده اند و در حاشیه سود خوبی هستند کمتر است و اما کسانی که تازه امروز وارد سهم میشوند و یک سهم را به این امید که چند برابر شود وبا قیمت 8200 تومان میخرند بسیار خطرناک است .
شاید جواب این باشد که نخرند !!1و حرف ما هم این است که کسانی که الان میخرند سرمایه شان در معرض خطر است فردا انتظارات شان به هیچ وجه برآورده نخواهد شد و بیگناهانی بدبخت میشوند
ناشناس
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
در جواب آقای غلامی باید گفت خطر برای اونی هم که 2000تومن خریده زیاده چون وقتی فشار فروش باشه سهم رو هم کسی نخره اونی که از اول داره یعنی 200تومن خریده یا 1000تومن خریده حاضر میشه به 1500هم بفروشه اونوقت هست که خطر داره حسن.........
ناشناس
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷
در این مقاله به طور زیرکانه ای ارزش کل سهام پدیده رو با بخشی از سهام بانک صادرات مقایسه کرده که خواننده تصور میکند کل ارزش بانک صادرات 4600 میلیارد تومان است. درحالی که ارزش سهامی که در دست مردم است این مقدار میباشد. اگر 15% سهام پدیده که در دست مردم است را هم حساب کنیم فقط 1800 میلیارد تومان میشود. درضمن قیمت سهامی که دست مردم است را پدیده تایین نمیکند. بلکه قیمت فروش سهامی که دست خودش است را تایین میکند. همچنین سهام را به همان قیمت یکماهه میخرد. مردم میتوانند سهام خود را به هر قیمتی که میخواهند بفروشند یا از دیگران به هر قیمتی که میخواهند بخرند. بالاخره قیمت سهام در بین مردم با عرضه و تقاضا بالا و پایین میشود. البته منکر این نیستم که قیمت شرکت به عنوان حقوقی بر قیمت عرضه و تقاضا تاثیر زیادی دارد. درضمن به نظرم میرسد قیمت املاک مسکونی، تجاری و هتل خیلی بیشتر از مبالغ عنوان شده در این مقاله باشد. من قیمتهای 7متری 7 میلیون تا 10 میلیون در بازار را شنیده ام نه 3.25 میلیون، 1.2 میلیون یا 590 هزار تومان!!! به هرحال خواندن این مقاله باعث شد در مورد بیشتر تحقیق کنم بهتر است شما هم بیشتر تحقیق کنید و با چشم باز عمل کنید. اما به این مقاله اعتمادی ندارم چون بسیار جهتدار و به قصد تخریب شرکت نوشته شده است.
ایرج فریدونی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
با سلام .ابنیه پدیده در سال 88 با سرمایه 3 میلیارد ریال تاسیس شده است . در سال 1390 سرمایه شرکت به 1500 میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده !!!! افزایش یافته است. بد نیست مستندات قانونی این مطالبات حال شده توسط سهامدار عمده شرکت منتشر شود. ( 15 درصد تعداد سهام شرکت بالغ بر 225 میلیون سهم است که به قیمتهای نجومی به مردم فروخته شده در حالی که کل تعداد سهام شرکت در ابتدای تاسیس 3 میلیون سهم بوده است)
ناشناس
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
یه چیز جالب اینکه ارزش بازاری پدیده به اندازه همراه اول شده واقعا خنده داره!!!!!!!!!! شما باشین کدوم رو میخرید همراه یا پدیده؟؟جای تامل بسیار داره سهامداران به خواب رفته پدیده!!من دنبال منطق هستم پول باد آورده رو باد میبره سهمی بخرین منطقی رشد کنه سودش هم خرج دوا دکتر و از این حرفا نشه خو دانید
حامد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
بورس نیوز

این حرفا برا مردم نون آب و نون نمیشه !
اگر هر چی جلزو ولز بزنین بازم فایده نداره چون این سهم با سنگ اندازی امثالهم به جاییش برنمیخوره!
پس الکی خودتو خسته نکن!
من به شخصه با 5 سال سابقه کار با 35% ضرر مجبور شدم از بازار بورس خارج شم . این رو هم بدون که هیچ جایی به اندازه بازار بورس دست های هدایت کننده پشت پرده و رانت بازی و باند بازی درش حاکم نیست !
پس با انتشار این اخبار خودتو از چشم هوادارنت بیش از این ننداز!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
به کوری چشم شما بزودی میلاد امام رضا قیمت به 8888 تومان یک ماه بعد از آن به 10.000 تومان و اواخر سال به 17000 تومان خواهد رسید
ناشناس
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱
یادش به خیر پیش بینی شاخص 100000 واحد برای بورس...... شتر در خاب بیند پنبه دانه
ناشناس
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
یک نگاه به نمودار قیمت بنداز توی این 5 سال تابحال منفی نشده چون واردبورس نشده تا به علل مختلف نزول کنه
ناشناس
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲
دقیقا درسته یک ماه نیم دیگر یکی از پروژه ها به اتمام می رسد و نقش بسزایی در افزایش قیمت خواهد داشت در ضمن کمتر از یک ماه اندی که در بسیاری از شهر های ایران دفتر خریدو فروش ایجاد شده پس منتظر افزایش بیشتر سهم خواهیم بود
ناشناس
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۹
من را به یاد پلوله انداخت شما را چی
ناشناس
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸
با ناشناس انگلیسی مخالفم چون این سهم وارد بورس نشده و عوامل منفی روش تاثیر نخواهد داشت
حسن
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
آخه پروفسور.منفی نشده چون قیمتش از روی عرضه تقاضا تعیین نشده.قیمت رو هر روز خود شرکت میده بیرون.خوب هر روز قیمت بیشتر میده منفی نمیشه
ناشناس
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
در پاسخ به اتمام پروژه باید گفت بنده که در مشهد هستم پروژه های به اتمام رسیده ای هست که بی صاحب مونده نمونش میدان شهدا که هشت ساختمان تجاری اداری هست که با اتمام کار حدود دو سال با وجود این که بهترین منطقه مشهد از نظر زوار هست کسی واحدهاشون رو نمیخره بیدار شین بازار ملک دو ساله از رونق افتاده یعنی اشباع شده و به شخصه پول رو بازار مسکن نمیذارم
ناشناس
شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۱
11382تومان مورخه 930901فقط قابل توجه حسودان و محاسبه گران -تا کور شود هرانکه نتوتند دید
کلاه بردار
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
شما که خریدارهای خوبی هستید من هم یک شرکت سرمایه گذاری دارم سهمامش هر روز دارم میبرم بالا زود بیاین بخرین حالشو ببرین. آقای پهلوان هم از مشتریایی خودمونه مردم هالو
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶
لطفا به جای گیر دادن به پدیده، از این گزارش ها برای این همه شرکتی که تو بورس هستن درست کنید و مردم را از این بدبختی که تو بورس دچارشن نجات بدین.
رضا
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
سلام به دوستان فعلا که تو بورس نیومده بخرید چرا الکی بحث میکنید چون به نظر من تا بعد افتتاحیه اش به 50000 هزارتومان هم میرسه پس تا وارد بورس نشده بدونه دقدقه بخرید چون پدیده رو دارن خوب بادش میکنن ولی مواظب باشید که شما رو هم باد نگیره که میترکید ها از من گفتن بود
ناشناس
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
ان شاالله پرسود باشین عزیزان ولی توهمی محض بیش نیست ... و به زودی عرضه های بیشتری رو شاهد خواهیم بود
مهدی سالار
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
بازم با سلام مجدد.بعضی از ما ایرانیها چون چشم ترقی و پیشرفت هم رو نداریم.دوست داریم بدون سند فقط شایعه سازی کنیم.امیدوارم روزی برسه که همه مردم ایران عزیز تو هر کاری که انجام میدن موفق باشند. فقط اینو میدونم خدا به هممون عقل داده واسه فکر کردن.و اینم میدونم تا خدا نخواهد برگی از درخت نمیفتد.کاش اینقدر همه نسبت به هم بخیل و حسود نبودیم.یا حق
داوود سمیعی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
راستشو بگین چی شده که اینقدر رو پدیده کلید کردین؟از کی دستور گرفتینو چقد پول گرفتین که تازگیا واسه تخریب پدیده بسیج شدین؟نیتتون چیه؟ایا دلتان بحال ما سوخته؟میخواین پدیده رو تحریک کننین که به زور وارد بورس شه؟هدفتون چیه؟اصلا گیریم که پدیده ... ولی خدایش تنهاخور نبوده و سودای خوبی به ما رسونده.من دنبال هدف اصلی شمام.هدفتون چیه؟میدونم نظرمو نمیذارین ولی لااقل حرف دلموکه بهتون زدم.یا علی
مدیر سایت
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
مخاطب گرامی :هدف بورس نیوز افشای اطلاعات صحیح برای استفاده عموم فعالان بازار سرمایه است و همواره به این رسالت پایبند بوده و هیچگاه با شرکتی تعارف نداشته و نمونه اخبار این سایت در خصوص چالش شرکتهای مختلف موجود است و قرار نیست چون عده ای سهام یک شرکت را دارند دیگر در مورد آن ننویسیم چون ناراحت می شوند.

رسالت بورس نیوز شفاف سازی و این دلیل اعتماد مخاطب به سایت است هر چند که ما نیز از  و   اشتباه مصون نیستیم و همواره آماده دریافت نظرات مخاطبین هستیم 
ناشناس
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵
اقای داوود سمیعی تبلیغات شماهاست که یه عده ای رو بدبخت میکنه....این شیوه فروش سهام پدیده مثل شرکتهای هرمی میمونه
ناشناس
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹
والا ما که برج 10 سال 92وارد بورس اوراق بهادار شدیم کلی ضرر کردیم تا امروز وهر روز شما اززمان کاهش قیمت ها وشاخص, کلی مطلب واسه بهبود اوضاع بورس ودرخواست حمایت از دولت و...ای دادو ای بیداد نوشتی توی این چند ماه نتونستین بجایی برسین حالاکه چی؟ چسبیدن به پدیده شما به کار خودتون راجع به بورس اوراق بهادار وگزارش و مصاحبه با کارگزاران .... بپردازید وبهتر بود شما که هدفتون اطلاع رسانی موقعی که بورس حباب محض شده بود می نوشتید تا با تبلیغات الکی تون وجو دادن به شاخص همه رو بیچاره نکنین الان هم سهام های غیر بورسی مستقل از بازار سرمایه ای هست که شما اینقدر سنگشو به سینه میزنید لازم نیست درمورد سهامداران پدیده وسهمشون چیزی بنویسید بقدر کفایت ازسهامداران بورسی حمایت کردید بزارید فعلا اون دسته از سهامداران یه آب خوش از گلوشون پایین بره .درضمن یادم رفت بگم این حرفها رو موقعی که نمادهایی مثل کحافظ که ارزششون به 700تومان رسیده بود وهر روز الکی صف خرید بود میزدین اون موقع دلتون به حال مردم نمی سوخت نه! درضمن اینقدر تلاش نکنید واسه خراب کردن پدیده
مهدی
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹
دروغ میگین من هم مطمئنم از جایی دارین خط میگیرین من جناب آقای پهلوان رو میشناسم نه تنها الان که سهامش 8 هزار تومان شده میخرم بلکه اگه سهامش 15 هزار تومان هم بشه میخرم این مطالب هیچ تأثیری نمی گذاره هر وقت هم این شایعات شده خود جناب پهلوان دستور داده دفتر ها تا دیر وقت بمونن و هر کی که میخواد سهامش رو بفروشه ازش بدون حرف و حدیثی بخرن تازه در بورس شما یک سهم رو یک دفعه 50 برابر نمی کنین و بعد به زمین میزنین تا سهام داراش بد بخت بشن و یه عده هم ثروتمند !!!!!!!!!! وای به حال شما به جای اینکه برین پدیده رو نقد کنین برین بگین چرا سهام برخی شرکت های بورس مثل حسینا یک دفعه این قدر بالا رفته حتی از پدیده بالاتر !!!!! چرا جرأت چنین کاری رو ندارین
من براتون خیلی متأسفم
رضا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
این مطلب خیلی بهتر از قبلی بود فقط ایرادش در قیمت واحدها بود که بهتر است آن هم جدیدش را استعلام بکنید
حاج عباس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
بورس نیوز تشکر از انتشار این مطلب مفید

آقایون تازه 15% سهام شرکت رو فروختند و اگر متوسط طی دو سال اخیر حدود3000 تومان هم حساب کنیم فعلا 450 تومان از جیب مردم خارج شده، و این نشون میده که این آغاز راهشونه برای بالا بردن مستمر قیمت سهم و واگذار کردن درصد بیشتری از سهام شرکت ابنیه شاندیز، سهامداران این شرکت شاید الان ناراحت باشن که چرا چنین مطلبی که از حیث بنده بسیار هم مفید هست منتشر شده، اما خواهشا کمی فکر کنید، فرض بگیرید این روند همینجور ادامه پیدا کنه و شرکت 34 درصد دیگه از سهام خودش رو تا تا مرز 49 درصد واگذار کنه، فرض کنید بخواد با همین قیمت 8000 تومانی فعلی هم بفروشه ، میشه حدود 2800 میلیارد تومان، باور بفرمایید اونوقته که در صورت هرگونه ریزش قیمت سهام با یه بحران طرفیم، چه بهتر که جلوی ضرر همینجا گرفته بشه، خواهشا اطلاع رسانی کنید
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
عزیزم دستت به خرید این سهام نرسیده حالا چسبیدی به شاندیز بابا برو تحلیل بورس رو انجام بده بسه
ناشناس
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷
یا ابوالفضل.......
مخاطب
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
تف تو ذات هر چی مطلب نویس بورس نیوز
الان یک هفته است چرت و پرت مینویسید درباره پدیده
به شما چه ربطی داره؟
این سهمو نداری جلز وولز میزنید
کثافتا
اشعالا
ناشناس
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳
جناب مخاطب شما اگه از درست بودن شرکت و منطقی بودن سهامت مطمینی دیگه چرا جلز ولز میکنی بشین سهمت رو ببین حالشو ببر اما هروقت که اومد پایین ما بهت میخندیم.
اگه از همین امروز به جای دهنت چشمت رو باز کنی ممکنه بتونی در بری.
ناشناس
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰
... طرفداران پدیده تا همین قدر بیشتر نیست ........ یاد رونق بورس و کله پا شدنش به خیر ..... انشالله پولدار شی و مثل ... زندگی کنی......از خاب بیدار شو
ناشناس
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
اون ناشناسی که گفته اگر قیمت بیاد پایین ما به سهامدارهای پدیده می خندیم، در واقع آشکارا هدف از گیردادن به پدیده را فاش کرده است. یعنی در حال حاضر که پدیده کلی سود به سهامدارهاش داده از روی حسادت ناراحت و در حال گریه می باشند، و آرزوی قلب بیمار خود که همانا ارزش نداشتن پدیده است را در قالب دلسوزی واسه سهامدارها می نویسند. اما پدیده کارش درست است و شما به آرزوهای خود که همانا پایین آمدن سهم پدیده و خندیدن شما به ما سهامدارهای پدیده است، به لطف خدا و کاردانی مدیران متبحر پدیده نخواهید رسید.
ناشناس
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۷
مخاطب.........شخصیت شما همینه که از بیانات گهر بار استفاده کردیم......ببین با شما شدیم75میلیون نفر.................مختاری به این سایت نگاه نکنی...........بی شخصیت.......
حسام
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
خدا قوت به مسولین محترم بورس نیوز آقا دست مریزاد دارین به شفاف سازیتون ادامه بدبن شاید مسولین محترم در کشور چشمشان را باز کردند.
ناشناس
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶
تمام جوسازیها ضد پدیده برای اینه که 1- مردم رو از رفتن به سمت پدیده منصرف کنند تا پولهاشون بکشند یه جای مافیایی و رانتی مثل بورس تا سود اصلیشو کسانی ببرند که پشت پرده قیمتها را بالا و پایین می کنند. اما تو این چند سال دیگه از مردم ناامید شدند و هدف شماره دو که در ادامه خواهم گفت الان بیشتر مدنظرشونه.

2- تحریک مسئولین برای اینکه چوب لای چرخ پدیده بگذارند. ولی این رو هم کور خوانده اید، برای اینکه اگر یه شرکتی اینقدر مشکل که شما حسودان می گوئید واقعاً داشته باشه، در عرض چند ماه رسوا می شه، نه اینکه 5 سال کار کنه و هر سال نسبت به سال قبل کلی رشد داشته باشه. حسادت نویسنده مطلب و امثال آقای حسام که اینجا نظر گذاشته معلومه، چون مرتب می گویند چرا مسئولین چشمشان را باز نمی کنند. واقعا دلسوزی شما ما را کشته.
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
با سلام لطفا اگر بر اساس واقعیت بررسی میکنید به کم اطلاعات خود را به روز کنید واز روی کینه مطلب چاپ نکنید .کجا ایران قیمت متر مربع 1.5 میلیون تومان میدهند تا بخریم .قیمت واحدهای هتل پدیده پارسال متری 6 میلیون به بالا و اقامتی 4 م ببالا بوده چرا دروغ مینویسید .
ناشناس
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲
با همان فرض 6 میلیون با بالا هم الان کسی که داره پدیده میخره گرون میخره
یک ضرب و تقسیم بکنید ببینید ارزش بازر پدیده چقدره و اگه متری 8 میلیون هم بفروشه چقدر دستشو میگیره
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
سلام شما اطلاعات تون در مورد شرکت ابنیه بسیار نا چیز می باشد عمدا یا سهوا خود را به کوچه علی چپ زدید وبه پروژ دیگر شرکت ابنیه زمین ها در سرتاسر ایران وهمچنین 85/5%سهام پدیده مادر اشاره ای نه کردید شما مطمئن باش از اون 12گروه کارشناسان دادگستری وبورس باهوش تر نیستید که این طور چوب حراج به دارایی های دیگران می زنید شما اگر سهامدارید خوب بفروشید وبرید اگر نیستید یک با دوبار اطلاع رسانی کردید دست شما درد نکند دیگه دست از سر کچل این پدیده بیچاره بردارید
مهدی
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴
ادمین لطفا جواب . . .
جلال
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶
شرکت پدیده در حال حاضر از بابت خرید هر گونه کالا مثلا مصالح و یا صورتحساب پیمانکاران پولی پرداخت نمیکنه بلکه یه قیمت روز سهام واگذار میکنه و اونا هم میرن به همین شرکت زیر مجموعه واگذار میکنند و چک یکماهه دریافت میکنند این شرکت زیر مجموعه متولی سهم هم قیمت سهم رو هر ده روز یکبار چندین برابر سود بانکی بالا میبره بالا تا مردم برای خرید هجوم ببرن و نقدینگی لازم جهت پرداخت بدست بیاد توجیهشون جهت افزایش قیمت برای ما که تماس گرفتیم پیشرفت پروژ ه هاست یعنی میگن هر آجری که ما کار میکنیم قیمت سهم باید افزایش پیدا کنه و جالب اینه که شرکت در پیشرفت پروژ ه ها دارای تاخیر اساسی هست که جریمه های قرار داد از بابت تاخیر نجومی است که به طور شفاف میشه به هتل اشاره کرد اونایی که میگن پیشرفت داشته کدوم پیشرفت ؟؟؟ خبری از شاپینگ نیست حتی سازه هتل هم بنا نشده از شاپینگ هم فعلا خبری نیس پدیده اعتماد ایرانیان رو ورشگست کرد الانم نوبت اعتباری میزان هست که 546 میلیارد تومن بهش بدهکاره
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷
چشم حسود کور بیش باد . . .
امین
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸
باسلام خدمت دوستان عزیز بین بازاربورس وفرابورس وسهام پدیده که کلی نظرات داده شد هیچ فرقی نداره مهم اینه که بدونی این سهم ازآن سهام هایی است که مورد حمایت قرارگرفته است باتشکر
علی
United States of America
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۹
چقدر چرت بود از گزارش قبلی نتیجه نگرفتی چند روز فکر کردی وهمین مزخرفات یادت اومد.ای بدبخت
امین
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵
دوست عزیز بایدبه نظرات احترام گذاشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳
سهام پدیده چون وارد بورس نشده حرف شما هیچ تاثیری روش ندارد ضمنا سهام پدیده گردن کلفت تر از این حرف هاست 15 هزار میلیارد تومان سرمایه اش می باشد
ناشناس
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
چطور به این عدد رسیدی؟خخخخ
بگو ماهم یاد بگیریم
سرمایش نیست ارزش بازاری پدیده اونم 12هزار میلارد تومن نه 15هزار از سهامداران پدیده و بورس انتظاری نیست و هر چه ضرر می کنند حقشونه چون فرق سرمایه و ارزش بازاری و ترازنامه و صورت سو و زیان رو نمی دونند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
هر کی با پدیده در افتاد ورافتاد این خط این هم نشون /دروغ پردازی تا کی؟؟!!! ما که می دانیم از کجا خط می گیرید؟؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
آخه بیسواد متری 1.5م هم بهت کجا ملک میدن
پارسال قیمت املاک پدیده متری 6م بوده
mehdi
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶
امین عزیز جوااااااب . . . .
ناشناس
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
البته باید دید کسی صاحب این املاک خواهد شد.......
داوود سمیعی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴
اقای ناشناس که منو متهم به گمراه کردنو بدبختی پدیده میکنی.من 4ساله سهامدار پدیده ام و تو این مدت هیچ گونه خیانتی بهم نشده و از کنار پدیده صاحب اپارتمانم شدم.حالا اگه تبلیغشو نکنم بیام تبلیغ بورسو بکنم که پول مردومو با وعده های علکی بلوکه کردن تو بورس و چون تو ضررن دلشونم نمیاد پولشونو بکشن بیرون.من سو پدیده زندگیمو زیرورو کرده و لذتشو چشیدم.براهمین تبلیغشو میکنم
علیرضا
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱
الکی
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
حتی در نقل قول صادق نیستید ، من خودم در مجمع نوزدهم حضور داشتم ، آقای پهلوان گفتند 28 اسفند 92 کارشناسان قیمت 14 هزار و 800 میلیارد گذاشتند نه 12 هزار و 800 میلیارد
مهدی m
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶
آقا قاسم، کاملا مشخصه که به هدف تخریب بورس نیوز وارد عمل شدید و فقط قصد جو سازی دارید.... متن سخنان آقای پهلوان در سایت پدیده موجوده، مراجعه کنید و ببینید.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
با تشکر از بورس نیوز
فعلا که اکثر خبرگزاریها تبلیغ پدیده میکنن
کاملا مشخصا دارن با تبلیغ سهامو بادش میکنن
دوستانی که بقول خودشون حال کردن امیدوارم تحمل ضررم داشته باشن!
دیر و زود داره اما سوخت و سوز نداره
amin...
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
میگم شماها اینقدر تو بورس ضرر کردین و سوختین که فکر میکنین همه شرکتهایی که دارن سود میدن اونام باید یه روز ضرر بدن.نه داداش تو حتما خودتو خبره بورس میدونستی حالا که ضرر کردی طاقت نداری ببینی سرمایه گذارایی از خودت خبره تر هم هستن.
هنوزم دیر نشده میتونی به پدیده ایمان بیاری و ضررهاتو جبران کنی.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴
جالب اینجاست که این همه سهم خوب و آینده دار ریخته تو بازار و بعد ملت هر وقت بنده رو می بینند از دوست و آشنا فقط از پدیده می پرسند، این روش بازی با اینکه در انگلیس حدود 400 سال پیش ابداع شده ولی انگار ملت ایران خیلی عقب هستند، اون وقت ها هم بورس بازها و سفته بازاهای غربی به اسم معادن طلا و به اسم آمریکا شرکت درست می کردند و به اعنا می فروختند و از رویای طلا دیگران پول تلکه می کردند، حالا هم تو کشور ما این اولین نوعش هست،
محمد حاجیلو
مجید
United States of America
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷
ادمین عزیز اگر صحبت های شما از بخل و حسادت نیست لطفا بگید چرا قیمت پروژه های کیش و
زمینهای سمنان و قم و شیراز و نیشابور و رستوران ها و شعبه های فروش سهام و ... را حساب نکردید ؟؟؟

بگذریم که ظاهرا شما فکر کردید که اینجا ژاپن یا آلمان هست و قیمت زمین در عرض چندین سال بالا نمیرود !!!! :-) :-) :-)

لطفا اگر غیر از این هست جواب بدید
ممنون

بگذریم که
ناشناس
Germany
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱
میشه یه گزارش هم درباره همین بانک صادراتی که اسمشو آوردین درست کنین و بگین با این همه دارایی چه جوری ماهی 10 تومن ارزششو کم میکنن و الان رسوندنش به 70 تومن!!!!
ناشناس
Germany
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶
احسنت به بورس نیوز
ناشناس
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵
چه احسنتی !!! اطلاعات اشتباه داده مثل قیمت زمین و میزان سرمایه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸
قیمت واقعی سهام پدیده 20000 تومانه که دارن 8000 تومان میدن که همیشه سود بده.
حباب وقتی به وجود میاد که از قیمت واقعی بیشتربشه نه الان که یکسوم قیمته
مهرداد
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۶
ای خوش خیال . انشاءاله که اینطور باشه ولی اگه نباشه؟
امیری
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
متاسفانه تا شما مطلبی رو دراین زمینه میزنی فرداش 150تومان گرانتر میشود؟
اگر قیمت خودرو بود تاحالا50 تا شورای رقابت تشکیل شده بود و همه نمایندگان به شکلی خودی رو نشان داده بودند اما خیلی راحت باتوجه رکودی که درجامعه است و وجود پولهای سرگردان فراوان وجذبه ایجادسودهفتگی کلی سرمایه را جذب کردند. خدا رحم بکند آخرش به کی برسد؟
ناشناس
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
آقای پهلوان ما پشت سر شما هستیم بعضی ها بیخود میکنن حرف در میارن
ارمین
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۶
اینکه در مورد شرکت های مختلف شفاف سازی بشه بسیار خوب هست و امیدوارم رسانه هایی مثل بورس نیوز فارغ از تمام مخالفت ها رسالتشون رو به خوبی انجام بدن. ممنون
ناشناس
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸
کدام شفاف سازی ؟!!! اینکه قیمت زمین و مشخصات زمین های دیگر را اعلام نکنند و د.... را شما اسمش رو می گذارید شفاف سازی؟؟؟؟
سید حسن
Netherlands
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳
از بورس نیوز نهایت تشکر را دارم
اینجانب با سابقه 25 ساله در امور مالی
و سفر های خارجی از این بابت مطمئن هستم که سهامداران عمده ..... روزی را میبینم
که کسی پاسخگو نیست وهمین خریداران
زمین و زمان را نا سزا خواهند گفت ....
ناشناس
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶
فعلا که 5 ساله کوچکترین نزولی نداشته وقتی با300 میلیارد تومان میشه بانک تاسیس کرد با سرمایه شاندیز که 15 هزار میلیارد تومان هست چند تا بانک میشه تاسیس کرد چه ربطی به سفرهای خارجی داره اینجا ایرانه شما توی 25 سال که سهله توی تاریخ بورس نیز همچین سهامی رو پیدا نخواهید کرد
میثم
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۹
دوست عزیز شما منتظر آن روز باش تا بعد بتونی عقده درونیتو خالی کنی و بخندی به ما.خوبه؟اینجوری اروم میشی؟ در ضمن اصلا دور و بر سهام پدیده هم نرو چون ورود امثال تو باعث رکود این سهام میشن.
داوود سمیعی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵
این اختلاف فاحش قیمتی که شما محاسبه کردین نشان از بی پایه بودن مطالبتون است.قیممت هر متر هتل الان 30تا 50میلیون میباشد بعد شما 1.2 میلیون زدین.چقدر شما تابلو عوام فریبی میکنید.متاسفم
خانی
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
دوست من
دیوار هتل رو با طلا نمی سازن که از گچ و سیمان است
مگر هتل پدیده می خواد از درویشی بالاتر باشه
همچنین برند هم که باشه متی 50 میلیون می دونی چی میشه
حتی سلمانشهر و متل قو همچین قیمتی نداره
خوبه شاندیز یک برهوتی در غرب مشهد بوده
جهان
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
درسته متری 30تا50 ملیون نیست ولی باید بدونید ارزانترین قیمت فروخته شده متری8ملیون بوده والان متری 10تا 15ملیون میباشد ولی اختلاف قیمت اعلام شده بورس نیوز بسیار فاحشه .مرد حسابی الان یک آپارتمان با امکانات ابتدایی فقط پول ساختش واسه سازنده بالای متری 900هزارتومان در میاد بعد شما قیمت واحد اقامتی پدیده با اون همه امکاناتو زدی متری 590هزار تومان؟؟؟؟؟؟ اگه با کاه گل هم بخواد بسازه واسه خودش بیشتر در میاد
حسین
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶
نبود 8254 تومن؟
هفته بعد یکشنبه 8480 تومن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹
قابل توجه برخي نمايندگان مردم كه گير دادن به توليد ملي ( خودرو) ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶
در اون موسسه مشاوره را بايد بست!!!
شعب بانك صادرات با اون مديران كهنه و قديمي و كلي مطالبان نشكوك الوصول رو با مركز خزيدها و رستورانها و هتل هاي اقامتي شانديز يكي ميكنيد!!!!!!!
جعفر
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۶
توجه توجه :سهامدران پدیده شفافسازی را از آقای پهلوان بشنوید.
در مجمع مورخ 22 مرداد که با حضور محسن پهلوان مقدم رئیس هیات مدیره ،سعید ورودی مدیرعامل و محمدرضا ریاحی و علیرضا یزدانی اعضای مدیره گروه شرکت های پدیده در مکان هایپرمارکت پدیده شاندیز برگزار شد جمع کثیری از سهام‌داران حضور داشتند.

به گزارش روابط عمومی گروه شرکتهای پدیده، در این مراسم پس از ارائه گزارش توجیهی در خصوص افزایش سرمایه از سوی هیات مدیره قرائت گزارش بازرسی قانونی مجمع عمومی، با افزایش 25درصدی سهام موافقت کرد و این طرح به تصویب رسید، گفتنی است که این افزایش از محل سود انباشه شرکت می‌باشد پس از طی تشریفات قانونی امکان‌معامله را خواهد داشت.

در این مجمع همچنین مدیران مجموعه پدیده به پاسخ سوالات متداولی که در میان مردم وجود دارد، پاسخ دادند.

محسن پهلوان مقدم در رابطه با ارزش کارشناسی قیمت سهام بیان کرد: «آخرین باری که ارزش‌گذاری انجام شد، در تاریخ 28 اسفند سال 1392 بود که در این تاریخ ارزش آن، 12هزار و 800میلیارد تومان برآورد شد، ضمن اینکه باید بدانید که این ارزش‌گذاری از طریق 12 کارشناس دادگستری انجام شده و نباید فراموش کنیم که پیشرفت سازه‌ها در فصول گرم بهار و تابستان به مراتب بیشتر از زمستان و پاییز بوده و امروز برآورد شود مسلما با پیشرفتی که در ساخت‌و‌ساز مجموعه داشته‌ایم قیمتی فراتر از این مبلغ اعلام می‌شود. البته من خودم به دوستان قیمت‌گذار اعلام کردم که بین 20تا30 درصد قیمت را پایین‌تر اعلام کنند تا بتوانیم به دور از حاشیه راحت‌تر به رشد و پیشرفت مجموعه بپردازیم. به هر صورت طبق پیش‌بینی که داشته‌ایم قیمت ارزش‌گذاری شده در اواخر سال 93 در حدود 2برابر خواهد‌شد. »

آقای پهلوان با اشاره به اینکه اگر جلوی پیشرفت نرخ سهام را نمی‌گرفتیم قیمت تا 20هزار تومان هم رشد می‌کرد، افزود: « مجموعه ما با اعتقاد به اینکه کمتر سود ببریم اما همیشه سود ببریم، جلوی این افزایش قیمت را گرفتیم زیرا می‌دانستیم که اگر جلوی این افزایش قیمت را نگیریم عده زیادی از مردم دچار مشکل می‌شوند. البته نباید فراموش کنید که همین سود کم هم در پدیده رقم بالایی است.»

وی در خصوص اینکه تا چه زمانی سهام پدیده رشد می‌کند، پاسخ داد: «خواهش من از شما این است که جوان‌تر‌ها از موسپیدان بپرسند که در چه تاریخی، ملک تجاری با افت قیمت روبه‌رو شده‌است؟ اگر از قدیمی‌تر‌ها بپرسید مسلما به شما می‌گویند هیچ‌وقت! برای مثال در یک کارخانه تا زمانی‌که این مکان افتتاح نشده، شاهد افزایش ارزش سهام آن هستیم، اما به محض آغاز به کار کارخانه می‌بینیم که رشد سهام آن متوقف می‌شود. دلیل این امر، فرسوده شدن و کارکرده‌شدن دستگاه‌ها است، حال اگر مدیران آن مجموعه رو به مدیریت بهینه بیاورند قیمت سهم ثابت می‌شود و افت نمی‌کند و در غیر این صورت، کارخانه به از کار‌افتادگی می‌رسد.»

پهلوان ادامه داد: «در خصوص واگذاری اجاره ای و احدهای تجاری باید بگویم که همه قرارداد‌ها را به صورت درصدی بسته‌ایم، البته حدود 15درصد از متراژ را فروخته‌ایم و بقیه را اجاره می دهیم که درآمدی دائمی را برای سهامداران تامین کنیم. در همین نشست مجمع هم اعلام می‌کنم که سهام و ملک و مغازه را با سود حاضریم از سهام‌داران بخریم. به اضافه اینکه نباید از یاد ببریم که مجموعه پدیده در حال توسعه است و هنوز پروژهشهر رویایی پدیده شاندیز به اتمام نرسیده‌بود که پروژه شهر افسانه ای کیش را آغاز کردیم، در شهر‌های دیگر کشور مثل تهران و در بخشی از شمال نیز اقدام به مکان‌یابی و حتی خرید زمین کرده‌ایم تا پروژه را در این نقاط نیز آغاز کنیم.»

وی در خصوص اینکه افزایش سهام بر چه اساس صورت می‌گیرد، تصریح کرد: «این سیستم بر اساس عرضه و تقاضا است، البته موسسه ای به مدیریت آقای عیدی‌زاده نیز ثبت کردیم و نام آن را پشتیبانی سهام پدیده گذاشتیم، این موسسه در حدود 10تا15میلیون سهم را در اختیار دارد، اما باید بگویم که به قدری حجم تقاضا زیاد بود که مدیر این شرکت به من اعلام کرد که تمام سهامش را فروخته و تنها پول نقد در اختیار دارد، که برای حل این مشکل به او مقداری سهام دادیم.»

پهلوان در رابطه با گروه شرکتهای پدیده بیان کرد: «شاید پدیده اولین و آخرین شرکت اقتصادی در دنیا باشد که در آن سهام افزایش پیدا می‌کند و قیمت سهم در آن کاهش نمی یابد. از بزرگان علم اقتصاد هم بپرسید به شما می‌گویند که این موضوع کاری بزرگ است. تمام سعی در مجموعه پدیده بر این موضوع لحاظ شده که قیمت‌ها را تا حد امکان چه امروز و چه در آینده حفظ کنیم. البته برای رسیدن به این مهم مسلما نیازمند یاری شما سهامداران عزیز نیز هستیم تا در مجموعه ثبات باقی بماند.»

وی با اشاره به نماد هشت که به نیت امام رضا (ع) برگزیده شده، گفت: «با عنایت به این نماد از راس ساعت 12 روز شنبه خرید و فروش سهام با قیمت 8هزار تومان آغاز می‌شود.»

رییس هیات مدیره شرکت پدیده در پاسخ به اینکه چرا مجموعه پدیده وارد بورس نمی‌شود گفت: «اگر از همه مدعوین و سهام‌داران محترم شرکت پدیده که در این جلسه حضور دارند، تنها یک نفر موافق ورود پدیده به بورس باشد این کار را انجام می‌دهیم، باید توجه داشته‌باشید که ورود پدیده به بورس، با توجه به حضور افرادی خاص در بورس به هیچ‌ وجه منطقی نیست و با ضرردهی برای سهامداران جزء همراه خواهدبود.»

لازم به ذکر است که پس از اتمام مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت ابنیه و ساختمان پدیده، محسن پهلوان از امکان بازدید میدانی سهام‌داران از پروژه‌ خبر داد و تصریح کرد: خیابان کشی ورودی اصلی مرکز تعطیلات، سرگرمی و خرید پدیده به پایان رسیده است و بازدید کنندگان از امروز برای نخستین بار می توانند با ماشینهای شخصی خود وارد پروژه شوند و از نزدیک شاهد پیشرفت فیزیکی پروژه باشند.
amir
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸
بازارخبر
ايسنا - مديرعامل سابق بانک صادرات که در پرونده فساد بانکي سه هزار ميلياردي متهم است مي گويد که از اتهامش در اين پرونده اطلاعي ندارد. محمد جهرمي در جمع خبرنگاران درباره وضعيت پرونده فساد 3 هزار ميلياردي گفت: در اين باره از قوه قضاييه سوال کنيد. وي در پاسخ به اين سوال که اتهام شما چيست و آيا آن را قبول داريد يا خير، گفت: از قوه قضاييه بپرسيد. وي در پاسخ به اين سوال که يعني هيچ چيزي از اتهاماتتان به شما نگفته اند، گفت: خير. ناصر سراج قاضي رسيدگي کننده به پرونده 3 هزار ميلياردي اخيرا گفته بود که دادگاه روساي سابق بانک هاي ملي، صادرات و مسکن در ...
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۱
تا موقعی که توی بورس نیاد هیچ کس نمی تواند کاری انجام بدهد خریدار و فروشنده کل حرف اول را می زندهرچند دارای حباب است ولی مالک اصلی می تواند سهم را کنترل کند
احمد آ زاد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۳
با سلام خدمت دوستان سوال. آ یا در ایران فردی پیدا میشود که برای 10000 نفر رشغل ایجاد کرده با شد پس همه جوانب را در نظر بگیرد و بعد قضا وت کنید .
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۹
با سلام
شما ارزش شهر افسانه ای پدیده کیش رو که با سرعت از اسفند در حال ساخته در بررسیهاتون لحاظ نکردین و همچنین پیشرفت با سرعت شهر رویایی شاندیز که تا 50 روز دیگه راه اندازی رسمی داره ، پس لطفا تغییرات بعداز سال 93 تا الان رو هم با قیمت جدید مقایسه کنین ته قیمت الان با پیشرفت یکی از پروژه ها در اسفند 92
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۷
میشه لطف کنی بری همون بورستو بچسبی
وتو کار بزرگترها دخالت نکنی
اما از شما ها
به خدا واگذارتون میکنیم
الله الله ..
احسان
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴
همه می گند به 12 هزار گه رسید باید ردش کنیم به نظر شما براش خریدار هست یا مثل اون چند تا شرکتی که از فرابورس به بازار پایه رفتند قیمت شون 1/3 میشه
ناشناس
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
تا حول و حوش 20 تومان میره
سالارر
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹
چطور وقتی تو همون بورس شما سمی با p/e نجومی و زیان انباشت وافر وeps منفی چند برابر می شه حرف نمی زنی برو اقاجون پی کارت
حميد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸
بنظرمن پديده تنها شركتي هست كه اينقدر كارش درست و شفافه هر چي سود ميكنه بين خودشو سهامدار ش تقسيم ميكنه. همين بانك صادرات اين همه شعبه تو بهترين و گرونترين خيابوناي كشور داره چرا شفاف سازي نميكنه؟ بازار بورس پولش تو جيب كله گنده ها ميره و سهامداران جزء رو پولشونو ميخره ولي پديده آب كه ميخوره به سهامدارش اطلاع ميده كدوم شركت تو ايران اينقدر شفافه؟؟؟ جواب منو بدين
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸
من با دکتر ... که مشاور مالی این شرکت یودن در خصوص این پروژه پرسیدم. ایشون به شدت نگران وضعیت تامین مالی پروژه بودن و به همین دلیل از ادامه همکاری با شرکت پدیده انصراف دادند. ایشان اشاره ای به تامین مالی 31 درصدی پروژه کردن و اینکه به زودی اثار مخرب آن در شرکت خود را نشان خواهد داد.
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۳
مقصر این افزایش قیمت بی حد حصر سهام پدیده 1-رکود در سایر بازارها 2-صدا و سیما بدلیل تبلیغات گسترده3- طمع مردم و هجوم دلالان ارز و طلا و سایر...
سعید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۶
اولین جرقه نزول سهم زده شده روانشناسی سهم میگه ایادتونه پارسال یه عده میگفتند شاخص خیلی صعود کرده و یه عده توجه نکردند اگه داری ودر سود هستی طمع نکن و سود رو سیو کن و خارج شو
ناشناس
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
اگر قرار باشه به منطق شما عمل کنیم، من باید سال 90 از پدیده خارج می شدم، که خوشبختانه نشدم. شازده اون بورس حباب بود، اما پدیده ارزش سهامش واقعی هست و لذا پایین بیا نیست.
روستایی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۲
با سلام و خسنه نباشد

به نظر من بررسی و تحلیل قیمت سهم یه شرکت که قیمت سهام آن باتوجه به پیشرفت فیزیکی پروژ هاش قیمت گذاری میشه بر اساس صورتهای مالی سال قبل و بدون توجه به پیشرفت پروژه های آن در این 5 ماه گذشته و براساس قیمت حال حاضر آن ،بی انصافی و تجاهل است و نباید شرکتی که از سهامدارش حمایت میکنه که ضرر نکنن با این استدلالات زیر سوال برد . کافی است به ارزش افزوده زمین پروژه شهر افسانه ای کیش و پیشرفت آن نیز توجه شود و همچنین پیشرفت سریع پروژه شاندیز که در آستانه راه اندازی است و لحاظ کردن آنها در ارزش سهام .
باتشکر
نیما
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۵
سلام سهام پدیده قیمت واقعیش بیشتر از 15000تومانه


توجه
اگه پدیده قیمت سهامش حبابه پس چرا سهامشو بقیمت روز بازخرىد میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پس خبرتون کاملا اشتباست

الانم از حسودی این خبرو گذاشتین اگه نه پس چه سودی براتون داره؟!!!!
ناشناس
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
چون داره اعتماد سازی می کنه آدم های ساده مثل شما رو بکشونه رو سهم که آقای...و امثاله بتونند حجم شناور سهم تو بازار رو زیاد کنند و کمکم خالی کنند مثل سال گذشته بورس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۰
اگه شرکت راست می گوید سهام رابه قیمت روزازمردم بخرد به زودی شایدیک بحرانی فراتر ازسه هزار میلیاردی بوجود می اید
behnam
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
آقای ناشناس مگه الان به قیمت روز نمیخره !!!
به جای اینکه اظهار نظراشتباه کنی یه خورده در موردش تحقیق کن
خانی
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
نه عزیزم منظور از قیمت روز 15هزار تومن می باشد
امیر
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۷
به کوری چشم حسودان قیمت امروز سهام پدیده 8254 تومان و فردا 8266 تومان
حمید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۹
به نام خدا
متاسفانه ما ایرانیها دوست نداریم وقتی که چیزی را داریم کسی از آن بد بگوید و چشم هایمان را روی واقعیت ها می بندیم و دوست داریم همیشه همه چیز آنطور که برایمان خوشایند است پیش برود
قضیه کسانی هم که در مورد پدیده دو آتیشه هستند همین است واقعیات را نمی بینند و همه چیز را آنطور که انتظار دارند باشد تفسیر می کنند , مسلما هیچ کسی دوست ندارد در سرمایه گذاری ضرر کند ولی تعصب بیجا داشتن همیشه باعث زمین خورد می شود کسانی که روی سهام پدیده تعصب دارند متاسفانه در آینده باید منتظر زمین خوردنشان باشند فقط باید منتظر پایان بازی ماند
امیدوارم که هیچ کسی ضرر نکند ولی بازی فعلی پدیده بد بازی هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۹
قابل توجه سهامداراي پديده سهامتون بفروشيد بريد سهام شفاف وبدوز وكلك بانك صادرات و بخريد
حسن زاده
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۴
با سلام احترام خدمت نگارنده متن یاد مرتاز هندی افتادم که 25 استکان را خورد می کرد ومی خورد حالا پدیده شاندیز هم چنین کاری انجام داده زمینهای کشاورزی وباغات یلاقی را با همدستی.... وغیر خشک کرده وراحت ....وبرای فرار از خطا ,,,, ما را هم دعوت میکند برای بازدید هر چند ششلیکهای خوشمزه برای مهمانان خود تدارک می بیند ولی ارزش اه ناله بچه صغیر وزن بیوه راندارد که با ان غزاهای لزیز عوض شود ما در مملکت اسلامی زندگی می کنیم انهم شهر مقدس مشهد لااقل از این امام رعوف خجالت بکشیم با احترام
ناشناس
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
تو 6 خط چنتا غلط!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۶
صورتهای مالی شرکت رو داشتم نگاه میکردم واقعا اگر به من بگوییند یک چیزی هم میدیم و سهام این شرکت رو بخر , هیچ موقع این کار رو نمیکردم
تا حالا کدام یک از شما ملکی که در رهن بانک است رو خریدید؟اگر هم بخواید بخرید اول میگید تکلیف رو روشن کن بعد بیا پای معامله , ولی اینجا فرق میکنه برای پروژه ای که کل پروژه تو رهن بانک هست و عملا مالک هیچ مالکیتی نسبت به آن ندارد ملت هر روز به قیمتی بالاتر حاضر هستند پول بدهند فردا هم اگه خدای نکرده مشکلی پیش بیاد آقای بانک میگه برید پولتونو از همونی که دادید بگیرید که با وضعیت صورتهای مالی این شرکت زیاد هم بعید نیست

ارزش بازار شرکت 12000 میلیارد تومان فروش شرکت 80 میلیارد تومان !!!!! و جمع حقوق صاحبان سهام 192 میلیارد تومان!!!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۷
بهترین و شفافترین سهمی که تا به حال داشتم همین پدیده بوده ...خیلی بهتر از سهمهای بورسی
شريفي
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۷
بزرگترين اشتباه پديده تبليغ در روزنامه دنياي اقتصاده
اين همه روزنامه چرا تو دنيا تبليغات ميكني اخه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۰
5 ساله هیچی نتونسته این سهام رو منفی کنه شما که جای خود دارید !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۰
تو که کلت پر قرمه سبزیست
وقتی نمیدونی بپرسی بد نیست
جابر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۶
برادران از پرديسبان نيز غافل نشويد .
ناشناس
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
آره پردیسابانی که هنوز گود برداری نکرده سهامش 50تومنه؟؟؟؟؟؟واقعا جای تعجب داره تعداد سهامش رو نگاه کن در 50 تومن ضرب کن تقسیم بر مبلغ زمینش کن هنوز یه چیزی باید بهت بدن
ناشناس
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
نمیشه چون پردیسان داره ماه بعد افتتاح میشه و سهامش افزایش زیادی خواهد داشت
رضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۶
با سلام خدمت همه ی دوستان من به نظرات همه احترام میزارم اول باید اینو بگم که برای سایت بورس نیوز متاسف هستم که یک شرکت رو میزنه زمین و شرکتی که خودش سهام دار هست میبره بالا من نمیدونم کسی نیست جلوی اینجور حرفها رو بگیره واقعا کسی نیست بپرسه بورس نیوز تو چرا همچین حرفی میزنی - ضممن باید بگم پدیده خوب کاری میکنه نمیاد داخل بورس چون نمیخواهد پول مردم رو.... بورس ایران همش ,,,,, هست بورس ایران مزخرفترین بورس هست در ضمن از چی میترسید اگر بورس ایران منفی شده بخاطر این نیست که شرکتت پدیده بوجود اومده چون ایران اقتصادی ندارد تولیدی ندارد تورم وجود دارد و بورس ایران داغونه عزیزان من یک نگاهی به شرکتهای و اوضاع کشور بندازید - ضمنن من این اولین و آخرین نظرم هست که میدم پدیده با حرف شما بالا یا پایین نمیره بالاخره یک روند رو پیش میره تا جلو من نمیدونم تا کی ولی حالا حالاه خوب خواهد بود
مهران عربستانى
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۲
در اين گزارش بدون ترديد قصد غرضى نهفته است.
هر كس پاسخگوى اعمال خودش است.
يادمان نرود دير يا زود در يك متر جا دفن خواهيم شد.
مشهدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۳
آدمو بیاد شرکتهای هرمی میندازه......
ناشناس
United States of America
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۵
اگر هر سهم شاندیز 8000 تومان باشه ثنوسا باید 12000 تومان باشه. هست نیست؟
محمدسعیدغالبی
United States of America
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۱
من خودم سهامدارپدیده هستم ولی خیلی روش حساس شدم امروز رفتم دفترفروش سهام گفتند برای فروش سهامت یک چک یک ماهه صادر میکنیم واقعاااا چراااااااا؟
بعد به کنایه گفت که تو این مدت بفهمی چه ضرری کردی که فروختی!!!!!
جای تامل داره جداااا
من تا یه هفته قبل از افتتاح صبر میکنم بعد میفروشم تو این شرایط کی میاد بااین قیمتها اونجارو اجاره کنه یابخره؟
سینا اسفندیاری
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۳
بنام خدا با عنایت به تحلیلهای متفاوتی که دوستان در مورد شرکت و سهام پدیده داشته اند اینجانب به عنوان فردی که از ۱۵ سالگی در بازار مسکن و تجارت کم و بیش فعال بوده ام مطالبی عنوان که مبتنی بر وضعیت اقتصادی کشورمان و در یک جمله مربوط به فرهنگ اقتصاد کشورمان می باشد نه بر اساس مبانی نظری اقتصاد یا نظریه های علمی بورس... چرا که اعتقاد اینجانب این است که وضعیت هر پدیده ای را با توجه به جمیع جهات خصوصا مراتبی که بر آن پدیده مترتب است باید سنجید. نکاتی که دوستمام مطرح می فرمایند بصورت یک نظر عام بعضا قابل قبول است ولی جای چند موضوع در این بحث مغفول مانده است یک: ارزش هر محصول کالا و خدمات فارغ از هزینه های بکار رفته و به عبارتی مصالح آن کالا و خدمات محاسبه می گردد که در این حساب و کتاب اعتبار ِ شخصیت و پیشینه ی ارایه دهنده آن محصول و خدمت از جایگاه ویژه ای برخوردار است . مثال : یک کت و شلوار از دو و نیم متر ‍پارچه حدودا تولید می شود به فرض اینکه در شهر تهران تمام تولیدی ها از یک پارچه استفاده کنند آیا نرخ این یک دست کت و شلوار در برندهای مختلف یکسان است... قطعا خیر می توان قیمتی بین دویست هزار تومان تا دو میلیون تومان برای همین یک دست کت و شلوار متصور شد. دو : آیا در محاسبه ی یک کالا و خدمات ملاک ارزشیابی میزان قیمت تک تک اجزای آن است یا نوع خدمت و محصول آماده مصرف در تعیین نرخ آن موثر است مثال: آیا برای خرید یک دستگاه خودروی مثلا بنز به قیمت ۶۰۰ میلیون تومان نحوه ی قیمت گذاری مقدار آلیاژ به کار رفته در بدنه میزان ورق و ... می باشد که در اینصورت در بیشترین حالت ممکن ارزش این خودرو دو سه میلیون بیشتر نخواهد بود ولی ما یک خودرو با کارکرد مشخص خودش و برند معتبری که دارد خریداری می کنیم نه مقداری آهن و فولاد و لاستیک سه: هیاهوی سود آوری شرکت پدیده صرفابه این علت به اوج خود رسیده است که فردی زرنگ باهوش همراه با کادری مجرب با مشارکت عمومی در حال انجام اقدامی اقتصادی هستند که تفاوتش با دیگر موارد در این است که آقایان تا کنون به تنهایی این همه سود را به جیب می زدند و کسی از کار آنها سر در نمی آورد ولی حالا سفره ای پهن شده و تعداد بیشتری از این خوان متنعم می شوند . کار ساخت و ساز و کلا این شکل کار همیشه سودهایی غیر قابل تصور به همره داشته است که اغلب مردم از وجود این گونه سودها بی اطلاع می باشند ولی اینبار به علت مشارکت عمومی تازه فهمیده ایم که بابک زنجانی ها و .... چگونه متولد و به ظهور رسیده اند . فرقش اینبار در این است که تعداد زیادی از مردم در این پروژه و سود مشارکت دارند
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۴
بهار رویایی بورس …. تابستان داغ بورس …. بشتابید …. چی شد پس اینهمه دروغ و تحلیل و وعده وعید. تو اگه بیل زنی باغچه خودتو بیل بزن کسی نیست مطالب خودتو واست باز خونی کنه تا ببینیم کی وعده سر خرمن میده این بورس لعنتی هر روز داره سرمایمو آب میکنه ….
سینا اسفندیاری
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۱
دوستان عزیز توجه داشته باشند این هجمه ها و مباحثی که تحلیل آن مستلزم اطلاعات بورسی و کارشناسی بوده و از عهده عموم خارج می باشد تنها بخشی از مواضعی است که طی روزهای آینده باید با آن مواجه شویم... سوابق موسسات و شرکتهای موفق و به قول یکی از دوستان سود رسان به ملت نشان داده که موسسات مالی و اعتباری و دیگر افراد حقیقی و حقوقی که کامیابی دیگران را در ناکامی خویش می بینند آرام ننشسته و انواع و اقسام موضع گیری هارو اتخاذ می کنند تا به خیال خام خودشان مردم و سرمایه گذاران خرد دچار تشویش ذهن شده و با هجوم خود به دفتر شرکت بنای شکست احتمالی و متوقف شدن پروژه رو ایجاد کنن ولی به لطف خدا باید به عرض دوستان برسانم حدود یکسال این عزیزان که حسادت از صبغه ی گفتارشان نمایان است دیر کرده و حالا کار از کار گذشته است یادتان باشد موسسات مالی با شایعه سازی و ایجاد جو روانی کاذب با موسسه اعتباری قایم المهدی چه کردند موسسه ای که به بهترین شکل و کمترین زمان ممکن برای اقشار مردم خاصه کارمندان تسهیلات و وام ایجاد می کرد. مواظب تحلیلهایی که با ظاهری آراسته و آماری به ظاهر وزین ارایه می شود باشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۲
این شرکت حباب محضه !!!!
اینو از پارسال گفتم!!!
رو 3000 تومن یه عده ای میلیارد میلیارد پول میبردن تو پدیده !!!!
میدونید فروشنده های خودشون (افرادی که مجوز خرید و فروش سهام از پدیده رو دارن در اصظلاح بروکر هاشون)با چک فردا 7900 میخرن و با چک یه ماهه 8700 ؟؟؟

میدونید همین اخیرا 20 نمایندگی جدید برای فروش سهام در شهرهای مختلف راه انداخته؟؟؟؟
به نظرم این آخرای ماجراست دوستان...

اونایی که خیلی طرفداری میکنید از این سهم این واقعیت ماجراست ! کدوم آدمی رو تو دنیا میشناسید که یه پروژه سود آور داشته باشه و اینور و اونور دادار دودور کنه که آی ملت بیاین تو سود من شریک شید !!!!! باور کنید نسل این آدمها اگر هم بوده منقرض شده !!!! 20 تا نمایندگی جدید آخه !!!! با کلی پرسنل !!!!

میدونید شرط نمایندگی ها حداقل فروش 100000 سهمه ؟؟؟؟؟؟؟؟

بورس نیوز و هدف حافظ ممنونم از روشنگریتون

خواهشا همچنان پیگیری کنید و جلوی ضرر مردم بیچاره رو بگیرید !!!!

این شرکت دنبال پولای 5 میلیون و 10 میلیون مردم بیچارست ....
احمدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۶
سلام
شما پارسال در همین زمان که شرکتهای گری گوری کوچک بورسی یک دفعه و در عرض 3 ماه قیمتشون 5 برابر وحتی بیشتر شد رو یادتون رفت و اسم این افزایش چند برابری رو پویایی بورس گذاشتین یادتون رفته ؟؟؟
الانم شرکتهایی با سود منفی و بدون هیچ طرح و پروژه ای در بورس بدون توجه به ارزششون با قیمتهای عجیب به مردم میندازن اما شما ساکتین ، چرا؟؟؟؟
چند ماه پیش شنبدر رو هر سهمی 1800 تومان تو بورس به مردم مینداختن اون زمان هزار دلیل براش جور میکردین که طرح توسعه داره و فلان و بهمان ، یادتون رفته ؟؟؟اماحالا پدیده با دو پروژه عظیم و نزیک راه اندازی ارزشش رو براساس صورتهای مالی اسفند 92 بررسی کردین و با قیمتهای مرداد این شرکت 93 ؟؟؟؟ واقعا" جای تعجب و تامل داره .دمتون گرم
خانی
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
دوست عزیز اکثر بزرگان بازار بورس از افزایش قیمت پارسال نگران بودند می گفتند به جای رشد یک ساله چند سال رشد کنند
حالا هر چی بوده ولی تمام کسایی که تو بورس بودن از رشد سال گذشته بورس همشون ضرر کردن
پدیده هم همچنان داره رشد می کنه شما مواظب باش به بلای سر مایه گذاران بورس گرفتار نشوید
ضیا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۱
سلام شرکت mmm در سال 1993 در روسیه شروع به فعالیت گرد و با تبلیغات فراوان توانست 5 میلیون سهامدار جذب کند و شعار تبلیغاتیش هزار درصد سود سالیانه برای سهامداران بود در سال 1394 بعلت فرار مالیاتی و بدهکاری جلو فعالیت شرکت گرفته شد شرکت هم از خدا خواسته دولت را مقصر دانست و تاکید کرد که پول سهامداران را می دهد جالب اینجاست که در همان سال 50 نفر از سهامداران ی که کسی جرات نداشت با آنها در رابطه با مشکلات احتمالی شرکت صحبت کند خودکشی کردن و بقیه هم نتونستن پولشون رو بگیرند به امید آن که پدیده موفق باشه ولی نظر شخصی من اینه که داره نفسهای آخرش رو میکشه البته نظر دیگران هم مهم است
ناشناس
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
واقعا حالن خوبه !!!!
محمدرضا
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
من میرم خودکشی کنم.
محمد حسین
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱
بورس نیوز ممنون که به فکر مردمی. ولی پروژه پدیده به نظر من یه پروژه ملیه با گردش مالی بسیار بالا، اشتغال زایی بالا و آینده ساز مملکت. یه سری افراد دلسوز و غیردلسوز مملکت دارن برای این مملکت که شدیدا تو رکود رفته تو این پروژه بسیار بسیار عظیم کار میکننو نون میخورن. شما با این تحلیلها شاید فقط باعث این بشی کسی پولشو از تو بورس در نیاره تا کمتر بورس زمین بوخوره و شایدم یه سری سهامدارای پدیده بترسن سهامشونو بفروشن و از سود بیشتر بی نصیب بمونن.
چیزی که واضحه این پروژرو با هیچ پروژه دیگه تو ایران نمیشه مقایسه کرد و بعد از پروژه مشهد که تا حدود 60 روز دیگه به بهره برداری کامل میرسه میرن سراغ پروژه کیش و زمین خریدن تو جای جای این مملکت و بدون وقفه کار کردن. امیدوارم سرمایه گذارای این مملکت تو این طرحها سرمایه گذاری کنن تا مملکتمون آبادتر بشه. خدا پشت و پناهشون.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۴
اون بنده گان خدایی که خریدن و دارن ازش طرفداری میکنن و به صحبت های ناصحانه ی بورس نیوز و این مقاله گوش نمیدن حال اون بندگان خدایی سرشون میاد که ونفت 400 تومنی خریدن و 170 خالی کردن و یا وبیمه 200 تومنی خریدن و 89 تومن خالی کردن از این دوستان پند و عبرت بگیرید
ایوان مدائن را آینه عبرت دان
وقتی پشت سهم رو خالی کنن مهلت نمیدن حتی نصف قیمت هم بفروشید
ثباغ رو در قیمت 530 تومن میگفتن 1000 تومنم میبینه الان اما چنده؟؟؟!!!!!
مراد ما نصیحت بود کردیم...
بنده و بورس نیوز و نگارندگان این مقاله دوست ندارن حتی یک ایرانی دیگه متضرر بشن...
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
مدیر محترم بورس نیوز

من سهام ندارم ولی با یک تلفن زدن به این شرکت فقط قیمت واحد های تجاری و مسکونی پرسیدم شما حتی این رو هم به خودتون اجازه ندادین که راجع مطلبی که می نویسید تحقیق کنید من مطمئنم که شما حتی این ساز و از نزدیک ندیدین چون من یک ماه پیش دیدم یک سال قبل هم دیده بودم وقتی دارم با چشمان خودم این پیشرفت رو میبینم بازهم باید شک کنم.
واقعاً برای دنیای خبری کشورم با وجود شما ها متاسفم چون فرقی نمیکنه اگر فردا پدیده بهتون یه پولی بده یه مطلب خوب برای اون میزنید.
یک کاری انجام بدید شرکتهای دیگه ای هستند که سهام میفروشن اما سهام یک زمین خالی رو در ارز چند ماه 400 برابر کردن برید این مسائل را ا شفاشف سازی کنید چون هر کس پدیده رو از نزدیک دیده باور نمی کنه.
خانی
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
دوست من در این که پدیده پروژه بزرگی است بحثی نداریم
واینکه برای کشور هم باعث افتخار هست شکی نداریم
اما به نظر ما سهام پدیده این اندازه ارزش ندارد مثل اینکه بیاییم بگیم فولاد مبارکه اصفهان به جای 260 باید 2600 قیمت بخوره
حالا شما سود آوری فولاد رو با پدیده مقایسه کن ببین کدومشون در دراز مدت سود آور هستند
آیا میشه گفت چون فولاد داره سود میده و برای آینده هم چندین طرح توسعه داره هم چنین چندین برابر پدیده شما مساحت کار خونه اون است قیمت هر سهم فولاد چنده؟
ناشناس
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
چون ارزش سرمایه اش 15 هزار میلیارد تومان می باشد که هر سال بیشتر میشه
جهان
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
یه گوشه از کسب در آمدهای پدیده معاملات روزانه است. روزانه بیش از 7هزار معامله سهام(خریدوفروش سهم) در پدیده ثبت میشه که به ازای هرسهم پدیده 30تومان پورسانت دریافت میکنه به طور متوسط درهر معامله 2هزارسهم خریدو فروش میشه . اگه این 2هزار سهمو ضرب30تومان پورسانت شرکت کنیم بعد ضربدر7هزار تعداد معاملات شرکت کنیم عدد 420ملیون تومان در روز بدست میاد که یک درآمد ثابت وکوچیک واسه شرکته . بعد توقع دارید پدیده سود نداشته باشه
BIG BANG
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹
تبلیغات حواشی پدیده تو رسانه ها آدمو یاده تبلیغات بورس تو همین سال قبل میندازه که خیلی هم دور نیست
حالا خودتون قضاوت کنید
از قدیم یاد گرفتیم که جنس خوب احتیاج به تبلیغ نداره البته تو ایران منظورمه
ناشناس
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
آقا این سهم هنوز وارد بورس نشده که عوامل منفی روش تاثیر بزاره
BIG BANG
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
تبلیغات حواشی پدیده تو رسانه ها آدمو یاده تبلیغات بورس تو همین سال قبل میندازه که خیلی هم دور نیست
حالا خودتون قضاوت کنید
از قدیم یاد گرفتیم که جنس خوب احتیاج به تبلیغ نداره البته تو ایران منظورمه
سحر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
با سلام خدمت دوست عزیز این مطالبی رو که نوشتین آیا سندی هم دارین برای گفته هاتون . حرف زدن خیلی راحته منم میتونم الان 10 تا دیگه بذارم روی همین حرفایی که زدین بگم پدیده این طوری. برادر من پدیده اگه ارزش سهام تا الان 8000 تومن نباشه مگه دیوانه هس الان خودش به همین نرخ بخره وقتی که شرکت سهامی سهام خودشون نخره باید شک کرد . لطفا با سند صحبت کنین.
با تشکر
علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
تنها یک نکته میخوام بگم که بازار گردانی کف قیمت چقدر قوی زمینه اعتماد را ایجاد مینماید چیزی که توسط سازمان بورس در بورس و فرابورس از ان غاقل شده اند و شرکت قبل از اینکه وارد فرابورس و یا بورس شود باید بازار گردان داشته باشد
احسان
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
سلام دوستان.
من آرزومه که شرکت پدیده نه صددرصد بلکه هزار درصد بتونه سودسازی کنه. چون همچین رشدی تاثیر مضاعف روی تولید ناخالص کشورمون میزاره و باعث میشه کشور از رکود دربیاد.
فقط دونکته رو بگم یک اینکه کسی که تحلیل بالا رو ارائه داده وقت گذاشته و تحلیلش بر اساس صورتهای مالی بوده که در بورس هم به روش ایشون میان سهم ها رو قیمت گذاری.
من قیمت گذاری ایشون رو نه تایید میکنم نه تکذیب میکنم ولی به نظرم قیمت سهم واقعا جای تامل داره چون شرکت مشابه پدیده یعنی سرمایه گذاری مسکن داره 30% ارزش دارایی هاش معامله میشه.
نکته دوم هم یه جمله معروف وارن بافت بزرگترین سرمایه گذار در جهانه که میگه وقتی همه از یه سهم تعریف میکنن پس حتما بفروشش.
ایشالا پر سود باشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
دو نکته اساسی ایا باید به بورس و شیوه عملکرد و کارش ایراد گرفت یا فروش سهام پدیده با توجه به قانون تجارت ایا در وبرس قانون تجارت نادیده گرفته میشود یا در در پدیده قانون بورس با همه معظلاتش البته نکته اساسی این است که مزیت بورس برای سهامداری که سهم میخرد و میفروشد میزان مالیات پرداختی فقط مزیت است ولی در پدیده این مزیت نیست و 4 درصد حق مالیات انتقال سهم به فروشنده تعلق میگیرد یعنی هر سهم با احتساب 8000توامن میشود 320 تومان و این عایدی خوبی برای دولت است و هیچ ناظری هم برای قیمت گذاری و سوء مدیریت حاکم بر بورس و تبعیت از قانون های یکشبه دولتی نیز بر ان اثر نمیگذارد
امیرو
-
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
نویسنده این مقاله سلام.
ایشالله قلمت بشکنه اگه غرض شخصی داری. پدیده رو ول کن و قلم نزن و گرنه خدای بزرگ از هست و نیس ساقطت میکنه. بذار مردم خودشون تصمیم بگیرن. به نصیحت تو نیازی نیس.
برو در مورد کلاهبرداری های بزرگ بورس بنویس. در مورد بیمه دی که 6 ماهه بسته اس و پول مردم بلوکه شده. برو در مورد قوانین من در آوردی بورس بنویس. برو در مورد شاخص دستکاری شده بنویس. برو بنویس که روحانی و طیب نیا تو بوق و کرنا میگفتن مردم بورس حباب نداره و بیاین تو بورس. درسته که الان مردم نمیتونن کاری کنن اما خدا که هست و قطعا حق پولهای حلال مردم رو از مسولین و حتی شما میگیره.50 در صد سرمایه مردم کجا رفت. جز یه عده رانت خوار و دزد گردنه.
برو بنویس آیا گزارش سه ماهه و .... شرکت ها شفافه یا دروغ پردازی محضه. چطور سهام شرکت از اول سال 92 حداقل تا دیماه 92 200 درصد رشد داشته اما تو مجمع نتونسته حتی سود پیش بینی شده اشو پرداخت کنه. اینجا فقط تو بورس ایران این اتفاقا میافته.
بورس شده جای کلاهبرداری. هرچی نوشتی مردم صبر کنید و من و امثال من بدبخت به حرف شما گوش کردیم و بدبخت شدیم. هر روز با یه کارشناس در پیت مصاحبه میکنید. بس کنید آقا.
شما هم همکاسه دزدان شدید.
برید دنبال بورستان. دایه دلسوز تر از مادر نشوید.
نمیخاد مدافع ما بشید.مگر تو بورس شدید چه کار کردید....
آخرین باره که در مورد پدیده مینویسی.
ما خودمون میدونیم چکار کنیم.
بخدا اگه دوباره در مردش بنویسی از ته ته ته دل نفرینت میکنم که آه من و دوستانم دودمانتان را بر باد خواهد داد.
یا حق.
چاپار
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
تشکر از این اطلاع رسانی.
ناشناس
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
تشکر از دروغ پردازی !!!
رضا
Germany
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷
تا جایی که من اطلاع دارمفقط شهرداری برای فروشگاههامتری 7 میلیون حق تجاری میگیره تا مجوز تجاری بده انوقت شما چطور متری 1.5 میلیون تجاری رو فی گذاشتی
معلومه که اطلاعاتت در زمینه واحدهای تجاری ضعیفه


سند تجاری فقط متر 7میلیون حق تجاری+قیمت تمام شده سرقفلی
ناشناس
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
قابل توجه مخالفان پدیده
ناشناس
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
احسنت
شهرزاد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
لطفا در مورد سهام تولی پرس و علت توقف 6 ماهه شفاف سازی کنید.
لطفا پیگیری کنید که هر چه سریعتر نماد سهم در بازار اصلی بازگشایی شود
arman
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
با سلام ، از همین ناراحتی برخی سهامداران پدیده مشخصه که خیلی ها آلوده این سهام شدند و هیچ نظر مخالفی رو بر نمی تابند و پاسخ منطقی نمی دهند شاید هم افرادی از درون خود مجموعه پدیده باشند به هر حال من دلم برای اون بابایی می سوزه که تمام زندگی شو با بابایی مشورت کرده بود و روی قیمت 8000 هزاتر تومان سهام پدیده رو خریده از من پرسید اطلاعات خاصی نداشتم و مقدار سود رو پرسیدم فقط استدلالش این بود که خیلی رشد کرده گزارش قبلی رو که خوندم بهش پیشنهاد کردم که زودتر سهامش رو بفروشه .
ناشناس
Germany
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
پدیده شاندیز چرا بطور غیر قانونی سهم میفروشد وچرا دستگاه قضایی جلوی اینكار را نمیگیرد؟

اگر سهامی عام باشه چنانچه سرمایه اش بالای5میلیارد تومان باشه فقط در چهار چوب قانون بازار سرمایه اجازه اینكار را دارد

اگر سهامی خاص باشه اجازه تبلیغ و فروش سهام را ندارد


احسنت به بورس نیوز که نقض قانون به این بزرگی را افشا نمود
ناشناس
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
مثل اینکه شما از پشت کوه اومدید این سهام هنوز وارد بورس نشده است
ناشناس
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
حالت خوبه !!!
ناشناس
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
خوبییی؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
مسئولیت تاید واتر خاورمیانه کمی هم به فکر سهامداران باشید یکساله که نماد شرکت بسته است
امیرو
-
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
اگه مردید و دنبال شفاف سازی هستید لطفا و خواهشا مطلب منو بذارید تو سایت.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
ممنون از اطلاع رسانی
کارشناس سرمایه
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
فقط کافیه یه هفته قیمت پدیده ثابت بمونه
سونامی فروشنده ها شروع خواهد شد

اینو پدیده خوب میدونه و جهت جلو گیری از
فروش قیمت رو بالا میره

سوال اینه
که تا کجا میتونه ادامه داشته باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
احسنت بر بورس نیوز ..... بالاخره یکی پیدا شد و کمی از حقایق را بطور مستدل بیان نمود .... و همچنان دیالوگ مخالفان بی منطق بیانگر مسایل پشت پرده آن است. چرا که این قبیل تشکیلات هموراه سیاه لشگر نیز لازم دارند...

ملا نصرالدین گفت با مردم شوخی کنم و بعد هر کی که رد میشد بهش می گفت : ته کوچه آش میدن !
جمعیته زیادی صف کشیدند پشت دری که هیچ کس پاسخگو نبود .... و کار تا به آنجا کشید که خود ملا هم شک کرد و گفت " شاید جدی جدی دارند آش می دهند" ....
این حکایت امثال پدیده ها است ... که خود مدیران آن هم به شک افتاده اند که واقعا دارند کار مهمی می کنند و همیشه از بدخواهان می ترسند !! و همیشه ترس از شفاف سازی دارند....
امثال این شرکتها با علم به عدم قانونی بودن حرکات و فعالیتها (پذیره نویسی سهام شرکت سهامی خاص ، ....) و از عدم آگاهی سهامدارانی که فقط ظاهر را می بینند و به صورت باندی کار می کنند، آنقدر مردم را درگیر سهام بی اساس و ریشه این شرکتها می کنند تا نهایتا آنرا به حال خود رها کرده و بعد می گویند " کی بود - کی بود ما نبودیم "

تنها راه کار این به نظر می رسد که دولت فعلی اراده کند و این قبیل شرکتها را وادار به شفاف سازی کند و طبق قانون وارد بورس شوند و طبق نظام پولی و مالی کشور داد و ستد شوند. و نهایتا پاسخگوی افراد باشند.

البته همین مخالفان این مقاله و دوستان دمدمی پدیده و امثالهم و در صورت حسابرسی قانونی توسط دولت ، طلبکار خواهند شد که فلان است و بهمان است !!! دولت نان ما را آجر کرد !! .....

نکات بسیار مبهمی در مورد این شرکتها وجود دارد که هر یک به تنهایی می تواند آنها را به چالش و نابودی بکشاند. که البته به بعضی موارد در طول مقاله اشاره شده است و فقط کمی چشم واقع بین نیاز دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
احسنت بر بورس نیوز ..... بالاخره یکی پیدا شد و کمی از حقایق را بطور مستدل بیان نمود .... و همچنان دیالوگ مخالفان بی منطق بیانگر مسایل پشت پرده آن است. چرا که این قبیل تشکیلات هموراه سیاه لشگر نیز لازم دارند...

ملا نصرالدین گفت با مردم شوخی کنم و بعد هر کی که رد میشد بهش می گفت : ته کوچه آش میدن !
جمعیته زیادی صف کشیدند پشت دری که هیچ کس پاسخگو نبود .... و کار تا به آنجا کشید که خود ملا هم شک کرد و گفت " شاید جدی جدی دارند آش می دهند" ....
این حکایت امثال پدیده ها است ... که خود مدیران آن هم به شک افتاده اند که واقعا دارند کار مهمی می کنند و همیشه از بدخواهان می ترسند !! و همیشه ترس از شفاف سازی دارند....
امثال این شرکتها با علم به عدم قانونی بودن حرکات و فعالیتها (پذیره نویسی سهام شرکت سهامی خاص ، ....) و از عدم آگاهی سهامدارانی که فقط ظاهر را می بینند و به صورت باندی کار می کنند، آنقدر مردم را درگیر سهام بی اساس و ریشه این شرکتها می کنند تا نهایتا آنرا به حال خود رها کرده و بعد می گویند " کی بود - کی بود ما نبودیم "

تنها راه کار این به نظر می رسد که دولت فعلی اراده کند و این قبیل شرکتها را وادار به شفاف سازی کند و طبق قانون وارد بورس شوند و طبق نظام پولی و مالی کشور داد و ستد شوند. و نهایتا پاسخگوی افراد باشند.

البته همین مخالفان این مقاله و دوستان دمدمی پدیده و امثالهم و در صورت حسابرسی قانونی توسط دولت ، طلبکار خواهند شد که فلان است و بهمان است !!! دولت نان ما را آجر کرد !! .....

نکات بسیار مبهمی در مورد این شرکتها وجود دارد که هر یک به تنهایی می تواند آنها را به چالش و نابودی بکشاند. که البته به بعضی موارد در طول مقاله اشاره شده است و فقط کمی چشم واقع بین نیاز دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
یه شرکت هم که اومده واقعی و با انصاف داره با سهامدارش رفتار میکنه ،شما دارین ازحسادت دارین میسوزین
حتما باید مثل بازار بورس که یه مشت دلال پشت پرده زندگی مردم رو به خاک سیاه نشوندن باشن
مردم خودشون بهترین قضاوت کننده هستن
ناشناس
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
آفرین
ناشناس
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
چشم حسود کور باد
علیرضا
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۲
بابا چرا افزایش سالیانه تورم را در نظر نمیگیرید .... افزایش ارزش سهام برای جلوگیری از ارزش سرمایه است.
عبدالرحمان
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
درود بر بورس نیوز . سایتی که واقعیت های یک شرکت را بیان میکند البته خوانندگان عزیزتوجه داشته باشند گه تشریح تحلیل از سوی (: مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ با مجوز رسمی از سازمان بورس اوراق بهادار)
میباشد که قطعا کارشناسانی توانمند هستند در بازار سرمایه و تحلیل بسیار درستی داشته اند که آینده برای کسانی که دارای سهام پدیده هستند نگاه متعصبانه دارند که همین نگاه هیجانی وفاقد درک صحیح از یک تحلیل درست سهامداران پدیده با مشکل غیر قابل جبران روبرو خواهند شد
رحمان
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
هر چی باشه تا به امروز از سههمای بورسی شفاف تر بوده ....
ناشناس
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸
شما هم بی اطلاع هستید قیمت های زمین خیلی خیلی بالاتر از این حرف هاست یا بی اطلاع اید یا قصد و غرضی از انتشار این اخبار کذب دارید
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
سلام
سایت بورس نیوز عزیز
ممنون بابت اطلاع رسانیتون
ولی ایا این قیمت 1666 تومن ، مجموع ارزش شرکت های پدیده است ؟ ایا در محاسباتتون ارزش بازار کیش ، رستوران کیش ، رستوران تهران ، رستوران شاندیز و دیگر ملک و املاک رو لحاظ کردید ؟ ممنون میشم پاسخ بدهید
حميدرضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
اين مقاله اشتباه محاسباتي داره برآورد فيمت هتل، مسكوني و تجاري را حداقل يك دهم تا يك سي ام ارزش واقعي روز، لحاظ كرده و به عدد 3300 ميليارد تومان رسيده، اعداد واقعي فروش را بپرسيد مي بينيد ارزش حال حاضر هر سهم به مراتب پايين تر از قيمت واقعي است و بسيار ارزنده است. دوستان دقت كنيد اطفا...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
دست همتون تو یه کاسه است حالا که رسیده به 8000 تومان اطلاع رسانی میکنید واقعا زودتر نمیتونستید
آرش
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹
حدود ده ماه پیش هم همین حرفا گاه و بیگاه در مورد حباب بورس و سهام شرکت های زیانده بی سروته بود ما توجه نکردیم و خودمونو زدیم به خواب نتیجش نابودی سرمایه زندگیمون بود و الان مثل ... پشیمونیم پند بگیرید و دوباره اینبار تو دام پدیده نیفتید.
رضا توکل
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
با سلام و احترام

تجربه این مدت من میگه هر وقت بورس نیوز سهمی کوبیده باید خرید و همینطور برعکس....موفق باشید
احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
بورس نیوز شما ابو بریز اونجا که میسوزه.
مسلم
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
لطفا درست حساب کتاب کنید نه متری 1.2 میلیون تمن!!! بعد ارزش واقعی پدیده رو بگید....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶
قضیه shandizstocks.ir چی شد ؟
ماله پدیده هست یا نه ؟
غزال
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹
گیر دادی بورس نیوز!!
حمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
بورس نیوز جان دلسوز
میدونم ازچی میسوزی من به نظرات درپیتی شما گوش کردم نصف سرمایه ام که از فروش ماشینم بودپرید نمیدونم چراالان شمع وار غصه سرمایه مارامیخوری ولی عمرا مابقی پولم رابه بازار بورس نمیدم خداروزیت راجای دیگه بده چرادرموردپست بانک ودی که سرمایه مردم رابلوکه کرده چیزی نمینویسید
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
برااینه که پشتش گرم
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
ازآلارم خرید بوجوآمده حداکثراستفاده رو کنید.
آرش
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
آفرین به بورس نیوز که هر وقت چیزی گفت ما ضرر کردیم
چرا فکر میکنی عددی هستی برای جلوگیری پیشرفت پروژه شرکت
مریم
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲
آخه این بورس دروغ رو که همه میشناسن،باز فارس این مقاله رو میذاشت یه چیزی،نه اینکه بورس نیوزی که همش میگه از فردا بازار گل و بلبل میشه،بابا یارو هیچی حالیش نیست اومده تحلیل میکنه واسه ما،راستی میگن بازار از فردا برمیگرده نظر تو چیه بورس دروغ
دوستان من هروقت برخلاف مطلب این بورس دروغ معامله کردم کلی سود بردم،اینا خودشون جا موندن و دنبال چهار قرون سود و جبران ضررشون تو بورس هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
امیدوارم هر چه زودتر اداره محترم اطلاعات کشور درپرونده این شرکت ورود کند
ahmadizade
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
قبلا ورود کردن و مشکلی ندیدن در این شرکت... شما نگران نباش
امینی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
باسلام خدای نکرده نه ما حسودیم ونه راضی به ضررکسی هستیم ولی چون تچربه بورسی داریم عرض مکنم بنظرم سال 84بود کسانی به نفع خودشان دو تا شرکت پیام وآزمایش راتوری تبلیغ کردند ورد زبان عام وخاص شده بوداکثرمردم دنبال خرید این شرکتها بودند.شایعه شده بود زمین کارخانه آزمایش را به شرکت پیام فروختنندمعامله درون گروهی کرده بودندهرچه می خواستند سهام فروختند.چون معامله درون گروهی زدوبند بود. سازمان بورس قبول نکرد. قیمت سهم پیام قبل افزایش سرمایه تا650 ت وآزمایش تا 250ت بالا رفت بعد از 9سال کلی زیان اباشته به قیمت قبل نرسیده
مجید
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷
آقای با تجربه در بورس
به پیر به پیغمبر پدیده تو بورس نیست سهام پدیده غیر بورسی است
آهای اساتید
علما
خارج رفته ها پدیده تو بورس نیست
قواعد بورس در پدیده دخیل نیست
حمید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
سلام
اون کسایی که میگن این شرکت شفاف هست و یک سفره پهن کرده که همه با هم بخورن
میشه بفرمایند از کجا فهمیدند که شرکت شفاف است ؟؟؟ یک سری به صورتهای مالی حسابرسی شده شرکت بزنید تا متوجه شفافیت شرکت بشوید !!! واقعا شرکتی که فقط چند صفحه بند حسابرسی دارد کجاش شفاف است ؟؟ شرکتی که 500000000تومان ناقابل به عنوان تنخواه گردان به مدیرش میده کجاش شفافه ؟؟ شرکتی که معاملات درون گروهیش مشخص نیست بر چه اساس و منطقی است کجاش شفافه ؟؟؟؟؟

شرکتی که داره سهام پروژه ای را میفروشد که کل این پروژه در رهن بانک است کجاش شفاف است؟؟؟ و هزار تا ابهام دیگر که این شرکت دارد

بابا یک مقدار تعصب رو کنار بذارید و منطقی به قضیه نگاه کنید
یک نگاه به صورتهای مالی شرکت و مقایسه میزان دارایی های شرکت با سایر شرکتها فعال در این حوزه و ارزش بازار آن شرکتها داشته باشید بعد بر اساس دلیل بیایید و همش از پدیده تعریف کنید
ناشناس
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۹
دوست عزیز سفره پهن شده مال دلال هاست این کسب کار حلال نیست و اشکلال شرعی دارد افزایش قیمت با چاپ کاغذ نمیشه عاقبت شما به خیر باشد......
آریو
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
با سلام
تقدیر وتشکر فروان از تیم حرفه ای هدف حافظ بابت تحلیل بجا و100% بی خطا ، امیدوارم که همه دوستان وسرمایه گذاران، سرمایه گذاری صحیح ومناسب، با سودی معقول را کسب بنمایند.
آریو
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
با سلام
تقدیر وتشکر فروان از تیم حرفه ای هدف حافظ بابت تحلیل بجا و100% بی خطا ، امیدوارم که همه دوستان وسرمایه گذاران، سرمایه گذاری صحیح ومناسب، با سودی معقول را کسب بنمایند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
شرکت مبلغ 4733 میلیارد ریال بابت پیش فروش در صورتها آورده است که در سال 92 فقط 1700میلیارد ریال توانسته پیش فروش کند
متوسط قیمت فروش واحدهای تجاری 578 میلیون تومان , اقامتی 231میلیون تومان و هتل 528 میلون تومان بوده است که با توجه به قیمتهای شهر مشهد اصلا قیمتهای قابل توجه ای نمی باشد
حاشیه سود ناخالص سال 91 شرکت 76.6% بوده است که این نسبت در سال 92 به 67% کاهش پیدا کرده
جهان
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
واقعا اگه به خودتون یه زخمت میدادید و یه زنگ به واحد فروش پدیده میزدید شاید از قیمتها اطلاع پیدا میکردید. قیمتهای هتل پدیده بین 10تا 15ملیون خریدو فروش میشه . شما واحدهای اقامتیرو متری 590هزارتومان قیمت گذاشتید اگه از یک سازنده سوال کنید کمترین قیمت{ فقط هزینه ساخت } برای یک آپارتمان معمولی بالای متری 800هزار تومان است که هزینه خرید زمین در نظر گرفته نشده. مگر اینکه پدیده زمینشو مجانی بدست آورده باشد و با کاه گل ساخته باشه که متری 590هزارتومان در بیاد. واحدهای تجاری در سراسر مشهد بالای متری 4ملیونه که واحدهای تجاری پدیده بین8تا25ملیونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶
خوب مرد مومن کجای مشهد آپارتمان پیدا می کنی متری 590 هزار تومن که تو پدیده پیدا کردی؟ خوب مرد حسابی واحد تجاری تو شاندیز متری 3250 هزار تومن؟!! من خودم دو سال پیش تو بازار ملل(گلشهر مشهد،مشهدیا می دونن کجاست) واحد تجاری پیش خرید کردم متری 7.5 میلیون خیلیم خوشحالم حالا تو با چه متری میگی 3.250 عقلم خوب چیزیه والا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
من نه سهام دارم نه مخالف پدیده فقط از می خوام بگم اطلاع نادرست به مردم ندهید

باسپاس
گیتی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
بورس نیو دلبخواهی حالا که اینهمه دلت یه حال ملت می سوزه هی گیر دادی زدی تو کار افشا همیشه همینطور باش. اینهمه کامنت راستی چرا چاپ کردی؟ یه اطلاعیه پوزش و عذرخواهی میدی و خلاص
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶
این آقای پهلون تا ده سال دیگه هم به این روند ادامه بده تعداد آدمایی که میتونه بد بخت خیلی کمتر از ادمایی که تو بورس بد بخت شدن. خیلی آدما تو بورس بدبخت شدن فقط با دست به دست شدن سهام. لااقل پهلوان دو تا پروژه بزرگ ملی داره راه میندازه که واقعا انقلابیه تو زمینه گردشگری که تو این زمینه عقبیم بدیهارو میگید وجدان داشته باشید خوبیرم بگید چقد اشتغال زایی کرده زندگی مردمی که تو شهر کوچیک شاندیز بودنو چقد متحول کرده. بورس چیکار کرده ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰
هیچکسی نباید فرای قانون عمل کند
اقدام پدیده در فروش و نقل و انتقال سهام خارج از بازار اوراق بهادار خلاف و جرم است

بنده خبر دارم قوه قضاییه روی موضوع بررسی شروع کرده است
چرا افراد بتوانند اقدام به جمع کردن نقدینگی مردم انهم به روش غیر قانونی نمایند
عرضه و تقاضا باید در چهار چوب بورس و شفاف باشه وگرنه میشود قیمت سازی
ناشناس
Netherlands
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۵
بورس نیوز چرا به مدیران شاندیز گیرمی دهی ؟؟

اجازه بدهید به فروش غیر قانونی سهام پدیده ادامه بدهند
ناشناس
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳
حالت خوبه ؟؟؟!!!
ضیا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹
سلام من نمیدونم چه کسی گفته که شهر رویایی پدیده تا 50 روز دیگر به بهره برداری کامل می رسد اینکه دیگه مثل روز روشن است اگه با همین سرعت کار کنن تا ده سال دیگه به بهره برداری نمی رسه در حال حاضر خرید نقدی سهام هم نداریم و خود شرکت هم می گوید یک ماه دیگه بیا پولت را بگیر یعنی باش تا صبح دولتت بدمد من کسی رو میشناسم که پول پیش خانه خودش را از صاحب خانه گرفته و سهام پدیده خریده شاید گفتن این حقایق سودی برای من نداشته باشد ولی شاید باعث شود جلو فروختن اسباب و وسایل مردمی که فکر می کنن با خرید این سهام پولدار می شوند گرفته شود
amin...
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
آخه کی گفته به بهره برداری کامل میرسه؟؟؟
آخه تو که از چیزی سر در نمیاری که 4تا مطلب بخونی مگه کسی اجبارت کرده بیای نظر بدی؟؟؟
من جوابتو نمیدم که خودت بری تحقیق کنی تا بفهمی کدوم قسمتش قراره به بهره برداری برسه.
هاشم
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۲
یکی ازبدیهای اساسی ما اینه که برای زمین خوردن ادمهای موفق چاله میکنیم یادوست داریم توچاله بیفته علت رکود اقتصادی ما همینه وگرنه مثل لبنانیها ازخارج ارز اوری میکردیم وقانون هم جایگاه خاص خودش رو داشت که نداره ! بورس نیوزعزیز رسالتت راخیلی دیرانجام دادی دنبال چراییه افتهای سرسام اوربورس باش بعدسراغ سهمهای غیرقانونی پدیده برو درهمین بورس که شما سنگش رابسینه میزنیدبانک اریا وارین کاملا غیرقانونی پذیرش شدندشما چراصدایتان درنیامد؟هم اکنون هم بانام جعلی توسعه اقتصادی ارین قیمتش رازمین زده وسهامداران قبلی را بریش شون میخنده جرات مقابله بااونهازو ندارین؟یا ....!صدای سهامداران خردبارسالت!شما بجایی نرسه باکدام رسانه میرسه پس درمورد پدیده شاندیزکاسه ای زیر نیم کاسه هست که الله اعلم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷
با سلام خدمت دوستان عزیز عرض کنم از زمانی که دفتر فروش سهام در سه راه خیام مشهد افتتاح شد تا یک هفته پیش تمام کسانی که از روبروی دفتر پدیده عبور می کردند دو تا ماشین سیاه شاسی بلند رو می دیدن که روبروی دفتر فروش پدیده پارک شده اما حالا یک هفته است که خبری از ماشین ها نیست تلفن های شرکت هم وقتی تا یک هفته پیش زنگ می زدی جواب می دادند ولی حالا هر زمان تماس بگیرید مشغول است خرید نقدی دیگه انجام نمی شه دوستان اگه کسی رو سراغ دارین که سهام پدیده رو نقدی می خره لطفا تلفنش رو بدبد
ناشناس
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
دو تا ماشین پشت درب شرکت هستن تا یه وقت با خط خطی نکنیش. آره نقدی هم واسطه ها ازت میخرن ولی با نرخ کمتر. خود شرکت با نرخ روز و چک یکماهه ازت میخره. نه پس میخواستی صبح از شرکت بخری و ظهر یا فرداش با همون قیمت به شرکت بفروشی. اونوقت شرکت دیگه باید مسخره شما بشه. دیروز واسطه به من گفت چک یکماهه بهت میدم سهمی ازت میخرم به قیمت 9000 تومان.
ناشناس
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
دو تا ماشین رو گذاشتن پشت خیابون درب اصلی تا شما خط خطیش نکنی. من خودم نصف داراییم توی بورسه و نصفه دیگر تو پدیده. فعلا که تو پدیده رفت و امد دارم چیز غیر طبیعی ندیدم و همه از رشدش میگن. فعلا که قصد اضافه کردن سهم ندارم و همینطور قصد فروش هم ندارم . برای کسانی که میخواهن تازه این سهم رو بگیرن و یا وارد بورس بشن باید بگم که فقط سرمایه مازادشون رو وارد کنن و قصد فروش وسیله و ملک خود رو نداشته باشن چون بازار سرمایه همیشه سود و ریسک خودش رو داره. به نظر من هم پدیده در مقایسه با شرکتهای بورسی قیمتی حبابی داره ولی تا افتتاح پروژه شرکت ریسک خیلی کمی داره و احتمال 10000 تومانش هم هست یعنی نزدیک به 20 درصد از نرخ امروز. با اینحال مسئولیت خرید و فروش فقط با خود شما هستش. در ضمن خریدسهم اصلی (غیر انتقالی) توسط شرکت با نرخ روز و چک یکماهه،خرید سهام انتقالی توسط شرکت 80 تومان کمتر از نرخ روز با چک یکماهه ،خرید واسطه حدود 250 تومان کمتر از نرخ روز نقدی، خرید واسطه حدود 500تومان بالاتر از نرخ روز با چک یکماهه به خاطر پیش بینی افزایش نرخ تا تولد امام رضا، فروش واسطه حدود 150 تومان کمتر از نرخ روز نقدی و بالاخره هزینه نقل و انتقال سهام 30 تومان.
مهدی سالار
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
چند تا سهام داری .اصلن سهام داری که بخوای بفروشی. بگو چند تا داری تا خودم نقد بخرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۵
سلام باید بگم اگه پدیده به هردلیل نتونه به تعهداتش عمل کند بزرگترین ضربه را به بازار بورس ایران میزند به طوریکه تا ده سال دیگه هیچکس حاضر نمیشه سهام بخره برای همین باید هر چه سریعتر تا اینکه تعداد زیادتری وارد این بازی نشده اند اطلاع رسانی شود فعلا هر کسی انتقاد می کنه .........ماجرا تمام می شود
ahmad
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
پدیده و سهامش ربطی به بورس ندارن شازده
ضیا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۸
دوستان نوشته اند که کارشناسان قیمت زمین و املاک را کم قیمت گذاری کرده اند به نظر من ابتدا باید ببینید آیا سندی هست که با آن تسهیلات نگرفته باشند قیمت پیش فروش تجاری و هتلها هم هنوز که چیزی برای فروش وجود ندارد زمانیکه بازار زمین گرم بود مردم می بردن وسط بیابان و می گفتن قرار اینجا اتوبان بشه و با این ترفند ارزش زمین را بالا می بردند حالا قرار تا ده سال دیگه شهر رویایی تحویل شود البته اگه با همین سرعتی که تا حالا پروژه پیشرفت داشته حالا یر سر قیمت طبقه اول و دوم آن اختلاف افتاده است قیمت واقعی زمینها متری ده هزار تومان هم نیست
امید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۹
باز خدا خیرشون بده هوای سهامداران خودشو داره بهتر از بورس که داغون شده ویک سهم تا شصد درصد افت کرده وهیچکس جواب نمیده
جواد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۲
من امروز خودم به هايپر ماركت پديده سرزدم .تعداد فروشندهاي آن از تعداد مشتري هاي بيشتر بود و بنده به شما قول مي دهم كه پديده نه در 50 روز ديگر بلكه تا چند سال ديگر نيز به بهره برداري نخواهد رسيد و مطمنآ كساني كه در آنجا مغازه خريده اند به اميد آنكه در سر رسيد 888 روز كل پروژه به بهره برداري برسد مغازه خريده اند تا از طريق آن مشتري جذب كنند كه با توجه به غيرممكن بودن به سرانجام رسيدن سر تاريخ مطمنآ براي بستن دهان آنها همانجور كه به پيمانكاران سهام ميدهد به آنها نيز سهام ميدهد در كل با توجه به ولخرجي ها و ندانم كاري هاي پديده به آينده آن به هيچ عنوان خوشبين نبوده و به دوستاني كه خانه و زندگي خود را فروخته اند و پديده خريده اند هشدار ميدهم.
ناشناس
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
سلام
تصادفا و به صورت گذری در یک روز بارانی به هایپر مارکت پدیده رفتیم ..
تعداد سطلهایی که گذاشته بودند تا آبهای باران که از سقف آن پروژه نوساز چکه می کرد ، روی اجناس و کف پاساژ نریزد ، از تعداد فروشندگان آن بیشتر بود ....
این جا بود که به حیف و میل دارایی مردم و تبلیغاتاین مجموعه بیشتر پی بردم
سینا اسفندیاری
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۳
باسلام و عرض خدا قوتی
حال که قرار است مباحث خصوص شرکت پدیده شکل و سیاق کارشناسانه به خود بگیرد لازم می دانم مطالبی به زعم خویش مقبول خدمت همه ی عزیزان ارایه انشالله به تصمیم گیری و انتخاب عزیزان و همچنین به فهم موضوع آن هم درحد بضاعت خویش کمک کرده باشم.
امیدوارم طولانی بودن مطلب خوانندگان محترم را خسته نفرماید.
ابندا عرض کنم دوستان بورس نیوز باید متوجه این موضوع باشند که طرح مطالبی که نیازمند اطلاعاتی فراتر از فهم عامه ی مردم داشته و به نوعی تخصصی می باشد در فضایی که عموم افراد به آن مراجعه می نمایند و قدرت تحلیل نداشته و بدون توجه به صغری و کبرای مطلب نتیجه گیری می کنند به نوعی قلب موضوع می باشد.
به مثالی توجه بفرمایید: فرض کنید دو دانشمند تراز اول و متخصص در زمینه ای خاص که هریک دارای نظری منحصر به خود بوده و بر نظر خویش ابرام و اصرار دارد به جای طرح نقادانه ی موضوع در محیط علمی که از حداقل فهم های موضوع مطلع است آن را در روزنامه و مجلات عمومی و خانواده منتشر نمایند که این بسط و گسترش بحث به کف خیابان جز ایجاد جو وحشت و نومیدی در بین مردم حاصل دیگری نخواهد داشت این فرض در مباحث دینی بین مجتهدین عزیز که بعضا دچار اختلاف رای در یک موضوع مشترک می باشند امری عادی است ولی آیا تا کنون اختلاف نظرات این بزرگواران در بین مردم تسری پیدا کرده است یا خیر؟
چرا این موضوع را مطرح نمودم ؟ بلحاظ اینکه آمار و ارقام ارایه شده در گزارش شما بزرگواران بدون آنکه در موضع خودش و در مقابل کارشناسان و اربابان صنعت بورس مطرح شود که در آن صورت شکل و شمایل بحث طور دیگری خواهد بود بصورت کاملا یکطرفه و آن هم با ظرافتهایی که برای عده ای مانند اینجانب کاملا روشن و مبرهن می باشد در مقابل دیدگان عمومی قرار می گیرد که اکثرا با این مفاهیم نا آشنا هستند و مسلما ایجاد جو رعب و وحشت سرمایه گذاران خرد ولی موثر را ترغیب به خروج از شرکت و در نتیجه امکان توقف . ورشکستگی و در نهایت ضرر و زیان جبران ناپذیری را برای همگان به همراه خواهد آورد. چرا گفتم سرمایه گذاران خرد ولی موثر؟ ببینید من اگر یک میلیارد تومان سهام پدیده در اختیار داشته باشم و فردا تصمیم بگیرم از شرکت خارج شوم مطمین باشید هیچ اتفاقی نمی افتد چون من به تنهایی سروصدایی ندارم ولی اگر صد نفر از سرمایه گذاران خرد که بطور متوسط هرکدام ده میلیون تومان در شرکت پدیده سرمایه گذاری کرده باشن با جو ترس و وحشتی که متاسفانه باظرافت تمام برایشان ایجاد نموده اید قصد خروج از شرکت را داشته باشند مسلما سروصدای زیادی به پا خواهد کرد گرچه مبلغ سهام من یکنفر با این صد نفر یکسان می باشد ولی قبول می فرمایید که بازخورد ایندو در اذهان عمومی تفاوت فاحشی خواهد داشت ... انشالله که نیت شما اینگونه نباشد که در صورت اثبات علاوه بر تحمل گناهی نا بخشودنی قابل طرح و شکایت در مراجع قانونی نیز می باشد.
اما برگردیم به زبان ساده راجع به پروژه پدیده صحبت کنیم :
در بین منتقدین این پروژه عظیم نقل اقوال و ایرادات مطروحه بسیار متفاوت و فاحش می باشد... بعضی دوستان سواد آقای پهلوان را ایراد می گیرند ...بعضی ثروت ایشان را و بعضی موارد دیگری که بسیار سخیف و غیر قابل توجه و اعتناست را بیان می نمایند که صبغه و رنگ حسادت در آن کاملا مشخص و جلوت دارد و ما به آن کاری نداریم.
می ماند حساب دارایی های پدیده .
در جایی بحث کردم که بنده از حدود ۱۵ سالگی به خاطر شغل پدر در امر ساخت و ساز مشغول بوده و با سود دهی در این کار اقتصادی کاملا آشنا هستم...در ایران ما شاید هیچ کاری به اندازه ساخت و ساز سودآوری نداشته باشد و الا رجال متمول کشور از سر خیر و نذر مبادرت به برج سازی نمی کردند.
من در سال ۱۳۷۰ با فردی به نام غلام قیرکار ( نخندید این موضوع حقیقت دارد) منزلی نقلی در مشهد به قیمت ۵۰۰ هزار تومان خریداری و پس از بازسازی حدود ۶۰۰ هزار تومان فروختیم و من از این آقای غلام قیرکار دیگر خبر نداشتم تا اینکه در سال ۱۳۸۷ ایشان را بصورت کاملا اتفاقی ملاقات کردم ... کسانی که در مشهد زندگی می کنن میدانن خیابان خیام جنوبی یعنی سمت بلوار سجاد مشهد از مناطق گران قیمت مشهد می باشد شاید هم گرانترین منطقه مشهد و جناب غلام قیر کار ما در این منطقه لوکس مشهد صاحب جندین برج و ساختمان در حال احداث و آماده بهره برداری بودند که البته در همان سال مطلع شدم نامبرده زمینی در بلوار جانباز مشهد به قیمت سه میلیارد خریداری و قصد احداث برج تجاری دارد. سرتان را درد نیاورم این دوست ما همان کسی بود که در سال ۱۳۷۰ دست از قیر کاری ساختمان برداشته بود و حتی توان خرید یک منزل نقلی به تنهایی را نیز نداشت و در این مدت تمام سرمایه ای که اندوخته بود و قابل رویت بود ( بماند آنچه مخفی بود) تمام و کمال از ساخت و ساز و بدست آورده بود .
دوستان قصدم داستان پردازی نبود فقط متصور شوید وقتی شخصی حقیقی بتواند در عرض چندسال آن هم بدون اسم و رسم و فقط از طریق ساخت و ساز ثروتی غیر قابل تصور به دست بیاورد. آیا محتمل نیست شرکتی عظیم با فهم درست از تبلیغات و استفاده از تجربیات شرکتهای موفق سرمایه اش بصورت نجومی افزایش پیدا بکند... از دیدگاه اینجانب و خیلی افراد دیگر که دستی هرچند اندک در ساخت و ساز داشته این امری ممکن است. اضافه کنید این مطلب را که امثال شرکت پدیده یا پردیسبان در هنگام ابتیاع اراضی بلحاظ خریدهای کلان و هکتاری قیمت بسیار اندکی پرداخت نموده اند که همین الان فقط بخاطر اسم این شرکتها زمینهای اطراف آن تا کیلومترها چندین برابر قیمت شده است چه برسد به خود اراضی داخل پروژه... البته من به همین مقدار اکتفا می کنم و توجه دوستان را مجددا به این نکته جلب می کنم که مواظب و مراقب باشین با حرفهای خود منجر به عملی نشویم که خدای ناکرده امروز در مقابل وجدانمان و فردا در مقابل خدایمان پاسخی برای آن نداشته باشیم . در این بین به نظر می رسد محاسبه ثروت آقای پهلوان و طرح مباحث بیمورد فقط وفقط این نکته را به ذهن متبادر می سازد که قصد افراد مطرح کنننده خیر نبوده و از سر خدای ناکرده حسادت و رشک مطالبی عنوان می نماینند.
ناشناس
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۵
جناب اسفندیاری همین جناب غلام قیرکار به فرموده خود شما از سال 1370 تا امسال که 1393 است به اینجا رسیده است نه ظرف سه یا 4 سال . شما به ارزش افزوده زمین اشاره کردید نظر شما را به سخنان رئیس سازمان امور اراضی کشور در فروردین 93 جلب میکنم >
فقط در يك مورد در اين منطقه شركت پديده شانديز از 55 هكتار زميني كه در اختيار گرفته فقط چند هكتار آن در محدوده شهر است و 45 هكتار ديگر آن خارج از محدوده شهري مي باشد.افشار اظهار داشت : آنان براي آنكه قانون را دور بزنند اين بخش را به شهر الحاق كردند كه سازمان امور اراضي به طور جدي اين موضوع را پيگيري مي كند. فکر کتم در همین حد کفایت میکند و فقط یک نکته دیگر که این روزها در بین دوستان موافق پدیده به شدت رایج است بحث ارزش روز پدیده است دوست گرامی ارزش روز یک سهم یک مقوله است و قیمت ان سهم یک مقوله کاملا مجزا . مراقب باشیم با طرح این گونه مسائل نردبان ترقی دیگران نشویم
عباس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
با سلام قضیه دو دوتا چهارتاست..

مدت زیادی هست که پدیده ملکی نفروخته و قیمتهای مندرج در گزارش امده مربوط به فروش اولیه بوده.
حالا یک سوال از نویسنده محترم دارم شما اگر کوچکترین دانشی از صنعت ساخت و ساز داشته باشید متوجه میشید که هزینه ساخت یک متر اپارتمان هم 590 هزارتومان نمیشه . اونوقت شما چطور با ساده لوحی خودتان یا ساده لوح فرض کردن خوانندگان خودتان قیمت فروش رو در حال حاضر هم 590 هزارتومان محاسبه کردید . چنانچه با این قیمت هایی که در گزارش شما مبنای ارزش گذاری روز قرار داده اید هر انچه قابل فروش هست اعلام بفرمایید تا حداقل به دوبرابر قیمت ذکر شده به قیمت نقد از شما خریداری بشه.
تازه قیمت زمین کیش و .. رو هم حساب نکردید.

صورتهای مالی شرکت نشان میدهد در سال گذشته واحدهای تجاری مرکز خرید با متوسط هر متر 3.25 میلیون تومان، واحدهای اقامتی با متوسط هر متر 590 هزار تومان و واحدهای هتل هر متر 1.2 میلیون تومان بفروش رفته است در صورتیکه مشت را نشانه خروار بدانیم 560 هزار متر مرکز خرید و 250 هزار متر هتل و 183 هزار متر واحدهای اقامتی جمعا ارزش 4860 میلیارد تومان میرسیم که طبق صحبت صاحب شرکت 15٪ پروژه نیز تاکنون واگذار شده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
لطفا ابتدا قانون را دقیق مطالعه فرمایید سپس مبادرت به انتشار مطالب نمایید .طبق ماده 27 قانون بورس شرکتهای سهامی عام با شرایط خاص موظف به ارائه سهام در بورس هستند نه شرکتهای سهامی خاص.که مستحضر هستید که شرکت ابنیه سهامی خاص است.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
وارد شدن به پدیده بهتر از بورس است مطمعن باشین.
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
باسلام .پدیده مشهد 12000000متر مربع بنای مفید دارد که با نرخ روز 5م تومان میانگین میشود 6000میلیارد تومان .حالا بماند رستوراتهای تهران.مشهد .کیش .وپروژه عظیم کیش .بهتر بود شما قبل از درج نظراین حسابدار محترم خود نیز یه ضرب جمع انجام میدادید تا اعتماد ما از سایت شما که استفاده می کنیم از بین نرود .با تشکر
ضیا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
اگه تمام دوستانی که به عنوان مخالف صحبت کردن صحبتهای ایشان را قبول کنیم و پدیده 12000میلیارد تومان سود کرده باشد تازه باید جواب دارایی و ارزش افزوده را بدهد چون بیشتر شرکتهای اینچنینی بخاطر فرار مالیاتی به مشکل خوردن
ورشکسته بورس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۴
بورس نیوز چرا دست از تخریب شاندیز بر نمی داری الان مثلا شرایط بورس خیلی عالیه مثل اینکه یادت رفته قبلا ما رو بیچاره کردی با این تبلیغاته بیش از حدتت از بازار بورس !! الان شصت درصد از همین بازار بورس که شما تبلیغ میکنی تو ضرریم برو مشکل خودتو حل کن اگه واقعا به فکر مردم بودی شاخص رو 89000 حباب داشت هشدار میدادی تا مردم این قدر تو ضرر نرن میدونم کامنتمو ثبت نمیکنی
ناشناس
Germany
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶
میشه یه گزارش هم درباره همین بانک صادراتی که اسمشو آوردین درست کنین و بگین با این همه دارایی چه جوری ماهی 10 تومن ارزششو کم میکنن و الان رسوندنش به 70 تومن!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸
خواهشمندم این نکات را هم در نظر داشته باشین :
1. اگر تمام این تحلیل ها تهمت به پدیده باشد می دانید چه مقدار گناه کرده اید ؟
2. اگر مردم با این استدلال شما سهام خود را بفروشند و پس افزایش قیمت متوجه اشتباه شما شده و شما را لعنت کنند چه می شود ؟
رضا
Switzerland
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۱
دوستان در ادبیات نوشته های خود دقت کنند. کاربرد فعل می باشد در ادبیات فارسی چند سالی است که وارد شده وغلط است. فعل می باشد مضارع- مستقبل است و برای بیان حقیقت جایز نیست.
مثال: اگر بگوییم ماست سفید می باشد این یعنی ماست سفید است و سفید خواهد بود، در حالیکه ما نمی دانیم آیا در چند ثانیه دیگر ماست سفید می ماند یا خیر. اما اگر بگوییم ماست سفید است، اینجا بیان حقیقت کرده ایم و فعل را درست بکار برده ایم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
انهایی که شاندیز خریدن صاف و پوسکنده بگن
چرا تحلیل و ابهامات بزرگ و غیر شفاف بودن پدیده را نفی می کنند؟
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴
مطمئنا ارزش واقعی این سهم این نیست ولی ما ایرانی ها عادت داریم هر جا صف میشه میریم
nima
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
بورس نیوز چه هدف شومی تو سرت هست خدا میدونه؟؟؟؟
دست بردار ازین بیشتر چهره خودت رو پیش مردم مخدوش نکن من که پدیده 15000هم بشه میخرم تا الان کلی شایعات بوده از سال 90 اما نفروختم ضررم نکردم هرکسی هم ناراضیه خودم نقدی ازش میخرم همین امروز بیاد پولش رو کارت به کارت کنم واسش اینم شمارم09369821156
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
سلام امروز در روزنامه خراسان مخصوص تبلیغات پدیده نوشته سهام شما را نقدا خریداریم ما که از صبح هر چه زنگ زدیم کسی گوشی را جواب نمی دهد !!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
چرا کامنت منو نذاشتیذ.ترسیدید؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰
اگه حرف شما مشکل داشت الان هزار تا جوابیه از پدیده براتون میومد نه اینکه یه عده بیان در مقابل تحلل علمی شما داستان تعریف کنن و ناسزا بگن درود به شرفتون
عباس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۱۹
ما ادما نمی خواهیم حقیقت باور کنیم یکی که می خواد حقیقت بگه برای یسری ها تلخ میشه
به نظر من با احساسات نمی شه جواب داد اگه واقعا سهام پدیده 8000 تومان می ارزه باید بتونه توی بورس هم شفاف سازی کنه چون اگه واقعا این قیمت ها باشه باید اطلاعاتش شفاف باشه . وگرنه موجب ضرر مردم میشه
سعید
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۵۹
بورس نیوز لطفا به جای پدیده سهامهای ساختمانی رو دریاب. مثلا ثتران افزایش سرمایه داشته زمین خریده الان زمینش بیش از ۴ برابر شده . پروژه هاش قبل از گرانی ملک شروع شده و در حال اتمامه. با این وجود قیمت سهامش نصف شده. خداوکیلی قیمت سهام ثتران ۲۵۰ تومنه.
داود
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
مطلب بسیار جالبی است و از سایت بورس نیوز متشکرم. انتظار از یک منبع خبری خوب این است جسارت طرح مسائل مهم را داشته باشد و بورس نیوز در موارد زیادی نشان داده که این توانایی را دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
اگرمثل بورس صهام هرروز نزول می کرد وسرمایه مردم کم می شد خیال شما راحت می شد
جواد
United States of America
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳
واقعا اگر پدیده شاندیز چنین وضعیتی را دارد چرا اونو به مراجع قانونی گزارش نمی دهید. پول مردم به جای آنکه صرف تولید و رونق بخشیدن به اقتصاد شود صرف دلالی سهام پدیده شده و فقط جیب دلالان سهام پدیده را پر می کند. واقعا از شما انتظار میره این کار رو انجام بدهید و افشاگری کنید. گناه من چیه که با زحمت فراوان پول در میارم و اونقت یک عده روی باد هوا پولشون در عرض چند سال 10 برابر شده!؟
ضیا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۰
سلام من فکر نمی کنم هیچ کدام از عزیزانی که در بالا اظهار نظر کردن از جمله بورس نیوز خواهان این باشند که پدیده به مشکل بخورد و سهامداران متضرر شوند اگه مطلبی هم گفته شده بیشتر جهت اطلاع رسانی بوده و از خدا می خوام که نه پدیده ضرر کند و نه سهامدارانش و باعث سربلندی کشور شوند
حمیدرضا خوش نویس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹
من یه حسابدار هستم و یکماه قبل با بررسی دقیق صورت سود زیان شرکت که در کدال ارایه شده به ارزش ذاتی حدود 1600 تومان رسیدم خواهش میکنم صورت های که روی کدال هست رو به یکی از اشناهای خودتون که حسابداره ارایه کنید تا ببیند واقعا نسبت قیمت به درامد شرکت بالای 200 هست یا نه ؟؟؟ من یک ایرانیم و دوس دارم تو برادر یا خواهرم سود ببری نه اینکه زیان کنی
سید علی رضا
United States of America
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۷
با سلام
خیلی تعجب کردم از این که هنوز هم عده ای دلسوز مردم و کشور هستندوخیلی خوشحال شدم مطالب کامل و دقیق بررسی کرده بودید متاسفانه مردم و کسانی که نظر منفی میدهند کسانی هستند سهام خریده اند واز مطالب شما ناراحت هستند چون پا روی پوست خربزه هست این سرمایه گذاری قمار هست کسانی که دلار میخریدند هرروز توی فیسبوک و فضای مجازی از گران شدن دلار دفاع میکردد وحال اینجا متاسفانه دیر زود حقیقت اشکار میشه وساده لوحان مثل همیشه بازنده وخال بازان برنده این بازی میشوند هنوز 30 دیگه به اتمام این پروژه نمانده واز هتل 5 ستاره وپارک آبی و هیج جیز خبری نیست من خودم بازدید کردم و فقط یک هایپر مارکت و تعدادی فروشگاه ساخته شده در این مدت.....
حاج خان
United States of America
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۳
سلام
من می خواهم مبلغ صد میلیون تومان سرمایه گذاری کنم. لطفا راهنمایی کنید.
ابوالفضل
Hong Kong
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۵
باسلام . اولا :پروژه های پدیده عمرانی است که قطعا سود آوری 70 درصدی دارد. دوم :چنین جاذبه های در شهر زیارتی و مناطقی توریستی جوابگو هست سوم : از قوانین شرکت در بورس (هر زمان عمد سهامداران یک شرکت مردم عادی باشند آن شرکت پیشرفت میکند و در زمانی که فعدال ها در راس شرکت باشند مردم عادی زیر دست و پا له می شوند ) و نهایتا برای آخرین دفاعیه از پدیده همیشه فردی که در حال غرق شدن هست دستش رو به هرچیز شده چنگ میزند تا غرق نشود . متاسفم برای کسی که شنا کردن بلد نیست .
سیدسعید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷
سلام دوستان بذارید خیال همتون رو راحت کنم اگر میخواین بدونین کی حق میگه و کی باطل باید بگم فاصله حق و باطل فقط چهار انگشته از چشم تا گوش یعنی اون چیزی که میبینی حق و اون چیزی که میشنوی باطل هست من با خودم حساب کردم که اگر پارسال می رفتم تو بورس و سرمایه ام رو سهام بورسی میخریدم الان به خاک سیاه نشسته بودم و در ازای این بدبختی من عده ای افراد خاص پشت پرده که با شایعات قیمت ها رو بصورت حساب شده و تنظیم شده با جیب و هوای نفسشون نوسان میدن شادی کنان بشکن میزدند . به کوری چشم این افرادمن پارسال سهام پدیده خریدم دیروزهم دوباره سی میلیون تومان دیگه به سهامم اضافه کردم . این شایعات و بازی با اعدادو کلمات و غیره همش مهندسی فکره که توسط متخصصین علم شایعه صورت میگیره و بدونیدکه همش باطل مطلق هست .مردم عزیز درهمه عرصه های زندگی نیت تون رو خیرکنیدو از خدا بخواهید که راه رو خودش جلو پاتون بذاره سلامتی و عزت و ثروتتون رو هم بخودش بسپارید و دعا کنید تا روزی شایعه پراکن ها هم هدایت بشن .پنج صلوات به نیت 5تن بفرستید اجرکم عندا...
ناشناس
سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
آقای پنج تن شما سودت پول مردم بدبخت بیچاره است نه حاصل یک کار اقتصادی موفق.سود باد آورده را باد میبرد.
مهدی
Lithuania
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹
 تازگی من به نقل ما از یکی از دوستام که توی پدیده کار می‌‌کنه شنیدم این 20 درصد سهم از کل سهام پروژه که قرار است به مردم بفروشند درحال اتمام است وازاین به بعد هرکی سهام بخواهد باید از اون هایی که دارند و می‌‌خواهند بفروشند بخرد یا از کسانی که بنا به نیازشان سهامشان را به پدیده می‌‌فروشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
سلام من و همسرم دارو ندار زندگیمون رو دادیم تا سهام بخریم و کمی سود کنیم با این گفته ها ما باید چه کار کنیم چه کسی دلش به حال جوونای بی خونه و ماشین و بدون کار دایم میسوزه اندکی سرمایه خیلی کم رو دادیم چون نه میشد به بازار بورس نه ارز نه طلا اعتماد کرد احساس کردیم پدیده میتونه کمکی به زندگی ما باشه امیدوارم خدا خودش به جوونهایی مثل ما کمک کنه
ناشناس
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
زود پولتونو از پدیده بکشید بیرون
سعید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
من تو پدیده کار می کنم واقعا افتضاح است تا 8 سال دیگر هم زمان نیاز است تا افتتاح شود . مغزه ها سیستم سرمایش گرمایش ندارند تا دوسال دیگر هم موتور خانه ندارد.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۴
در کل انسان برای حفظ ارزش سرمایه خود در بازار های سرمایه مانند بورس ، فرابورس ، طلا سرمایه گذاری میکنه ... یک سوال از شما میپرسم : خونه شما قیمتش امسال با پارسال یکی هست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹
سلام
نظری ندارم گفتم منم یه چیز نوشته باشم
خداحافظ
مهدی
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۵
رد میشدم گفتم سلامی عرض کنم .
پوریا
Germany
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
سلام خسته نباشید

دعوا نداره این موضوع

چون پدیده هنوز وارد بورس نشده و دوم اینکه من خودم از همه چی اطلاع دارم و میخوام به همه برسونم که قیمت واقعی هر سهم نزدیک به 16000تومان میباشد و هرکسی قبل از این قیمت خریداری بکنه سود کرده شاید بعدش سود زیادی نداشته باشه امام فعلا سود داره و بدون ریسک بخرین نگران نباشید همه جا منفی باف هست
موفق باشید
من خودم بالای 40000 سهم دارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۷
من تازه امروز فهمیدم پدیده سود داره چون یکی از دوستام نزدیک 70میالیون تو 3ماه سود کرده اما اینو میدونم توی این مملکت لعنتی توی این 36 سال یه چیزی بمن خر نشون بدید که به نفع این مردم بوده
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۴
سلام به دوستان سهام دار
خوشبختم که با تفاصیر شما سهام به نرخ ۱۰۱۲ تومان در تاریخ امروز رسیده
اگر قصد فروش دارید سهام شما را نقدا خریداریم ۰۹۱۲۲۷۷۳۵۲۴
کامران
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
سلام آیاسهام تاپایان سال به قیمت 15000تومان میرسد. یانه افزایش قیمت ویاحاشیه سود این شرکت تاکجا قابل ریسگ پذیر هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸
سلام شنیدم که پدیده میخواد یه درامد دائمی به سهام داران بده کسی اطلاعات کاملتری داره که بگه ممنون میشم
صالح
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
خواهشاً الكي با عدد و ارقام بازي نكنيد، پديده بدون هيچ ماجرايي داره كار ميكنه شما هم اگر سهامت تو بورس بهت ضرر زده بفروش بيا سهام پديده رو بخر ، كه ديگه اين مطالب دروغ و توهم زا رو ننويسي ، تو هم ميتوني همراه پديده باشي البته اگر سعادت داشته باشي
ناشناس
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
خواب دیدی خیر باشه
محسن
Germany
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
دوستان علیرغم اینهمه حجمه و جنجالی که این سایت به پا کرده بود دیدیم که قیمت سهام از 8000 به 1042 رسیده...من مطمئنم که این قیمت نهایی نیست و تا 18000 بالا میره...بعد یک شیب ملایمتری پیدا میکنه...در ضمن آقایونه علما...اون فرمولایی که بالا تو برج 5 ارائه کردین تنها برای سهام موجود در بورس که دستخوش رانت و غیره است مصداق داره..تو پدیده که خود هم درآمدزاست و هم سرمایه پایه داره این حرفا جایی نداره...اینقد با ذهنه مردم بازی نکنین..بزارین یکمم این بندگان خدا سود کنن...حالا که بورسو به افتضاح کشوندین و بازاره سرمایه هم اینجوری داغونه، واسه یک شرکت که داره خوب کار میکنه باید اینجوری چوب بردارین
فرزانه
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
سلام
من خودم مشهدیم و به چند پروژه پدیده سر زدم
در پروزه بزرگی مثل شهر رویایی هزاران نفر کار میکنند
در هر رستوران و پروزه افتتاح شده صدها نفر از کارگر گرفنه تا پزشک کار میکنند
خوبه که توی کشور ما غولهای اقتصادی خصوصی هم وجود داشته باشه
اقای پهلوان یه نابغه اقتصادیه و با شرایط اقتصادی ایران خوب هماهنگ شده
بخاطر هزاران خانواده ای که کنارش نون میخورند من امیدوارم این شرکت قوی و پابرجا بمونه
رامتین
United States of America
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹
آقای پهلوان یک رستوراندار بوده و از سادگی و ضعف مدیریت و قانون در کشور استفاده کرده در یک بیابان برهوت یک مجموعه تجاری رو داره میسازه و پولهای مردم رو با یک کاغذ پاره به اسم سهام جمع میکنه اونایی که ادعا میکنند پروژه سود داره برن از نزدیک ببینن چون من هر روز اونجام هنوز پروژه تکمیل نشده با اینکه روز شمارش تموم شده هیچ خط و خبری هم نیست هایپرش خلوت خلوت. چقدر ساده لوحانه هست اگه بخوایم فکر کنیم این پروژه سودی برای مالکین واحدهاش خواهد داشت.
در ماتم اينده خريداران بد بخت
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴
من در شانديز زندگي مي كنم و امروز كه سهام به مرز 10500000تومان رسيد اين مقاله را خوندم عقل سليم دلالت بر يك بزرگ دارد اما كو چشم بينا و گوش شنوا عده اي سود هاي كلان مي برند در حدود 1درصد از مردماني كه ما ميبينيم جيب جو زدگان بدبخت خالي فاصله طبقاتي بيشتر انگيزه فعاليت براي اكثر مردم كمتر واعتقاد به عدم بازدهي پرژه هر روز بيشتر مي شود حالا به هر كسي بگي عاقبت شوم است مگه حسودي سهام نداري يكي توي اين مملكت نيست بگه اقا تمام بخشها راكد است چه جوري طي مدت 5سال100تومان مي شود 110برابر جز يك ...بزرگ امان از روزي كه با اين تيزرهاي مرتبط با مناسبتهاي مذهبي گند پديده در بيايدحيف كه تاسيل شهري را ويران نكند به فكر تخريب نكردن جنگلهاو مراتع بالادست نمي افتيم هميشه منتظريم عده اي بيچاره شوند بعد كي بود كي بود من نبودم خداكند هيچكس ضررنكندو همه خوشحال باشند ماكه نديديم
محسن معاونیان
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۲
چشم حسودایی که پول نداشتن بخرن یا داشتنو نخریدن کووووورر که ما با همین پدیده واسه خودمون زندگی ساختیم و خونه خریدیم و ماشین خریدیم.
سهراب
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
من خودم پارسال 6 میلیون گذاشتم بانک ماهی 80 هزار ت سود میدادبا نرخ 21٪ ولی بعد از یک مهر 92 رفتم سهام پدیده خریدم 2200 عددسهم الانه 22 میلیون سهامم ارزش داره مگه بده آقا یکی هست هم سود میده سود میخوره
ناشناس
سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
من اگه جای تو بودم میفروختم
paymyyyyy
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۴
طرف عربه برای اولین بار یه مرسدس بنز میبینه میگه مرحبا احسنت اجرکم عندال...یارو امریکایی با صدای بلند میگه ok ,verry verry good ولییییییییی بنده خدا ایرانیه تا چشش میفته میگه یا دزدی کرده یا ارثه یا قاچاقچیه یا....
جواد
United States of America
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
وقتی یک شرکتی حدود دویست میلیون تومن اون هم چند سال پیش خرخ یک لنگر چند متری نمادین کشتی اون هم به اصطلاح بزرگترین لنگر کشتی جهان میکنه بقیه پول مردم هم همینجوری به هدر میده
ناشناس
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
با هدر دادن پول سهامدار مخالفم
چون اين لنگرٌ واسه خونش نساخته!
تبليغ كارشه!
اگه اينجوري بود كه برج خليفه(بلندترين برج دنيا)فقط پول مردمش بود كه تو آسمونا رفت!!!
نه عزيز،بايد گاهي اوقات به جاي چاپ بنر و كيك سانديس دادن واسه تبليغ،ازين كاراي نمادين كرد تا اسمت گنده باشه!!
مهرنوش
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
سهام پدیده به ۱۱۰۲۴ تومان رسید
خود داداش
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۴
داداش میدونی چیه ورودی پول بانکها کم شده چند سال پیش یادته با موسسه قایم المهدی چیکار کردن اینبار محل نکنید سرمایتون رو بیرون نکشید
محمد
Germany
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸
من خودم با صدتا مدرک مرتبط با بورس وارد بورس شدم و تکنیکال و بنیادی کار کردم امسالم با ضرر 50 درصدی خارج شدم کسی تو بازار بورس رانتامنتال نداشته باشه با ضرر خارج میشه.اطلاعات بازار بورس خیلی غیر واقعی تر هست نسبت به پدیده
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷
برین بیچاره ها. هر وقت تو مملکت یکی امد یک کار مثبت انجام بده، همش زدینش به زمین. همش مقصر همین مطبوعات هستند.
چرا اینقدر که پدیده شغل ایجاد کرده نمیبینید. چشم ادمهای حسود کور بشه
وحید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶
پدیده خوبه،هیچ کی مثل پدیده نمیتونه خوب باشه
فرزانه
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
فکر کنم نزدیک به نصفه بیشتر نظرات خوندم ، خداوکیلی هیچی عایدم نشد، یکی از مسئولین پدیده نمیاد یه چیزی بگه دله ملت اینقد شور نزنه.
امیدوارم هیچکس توی هیچ زمینه ای از زندگی متضرر نشه.
نرگس
Netherlands
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
فقط میتونم بگم هررررر کی پدیده نداره تمام عمرش بر فناست..................
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
سلام به همه. قیمت سهام امروز 11158 تومان هست. مطمئن باشید تا اخر سال 93 به 15000 خواهد رسید.من اخیرا خونه ام رو فروختم و سهام خریدم. و تو این 3 ماه نزدیک 50 میلیون سود کردم.
مهدی123
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۶
خیلی بدی من هرچی نظر دادم نزاشتی اگه ایندفعه نزاری ؟
محسن
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۴
سهام دار عزيز سلام. وقت بخير سهام شما رو نقدا خريدارم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۸
سلام .من 30 میلیون وام22 درصد گرفتم سهام خریدم وامم60ماهه بود با سودش میشد 55میلیون .الان6ماه گذشته 30میلیونم شده 95میلیون گفتم شاید چرته رفتم دیدم چکشو داد پولو گرفتم کفم برییید.
kazem
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸
سلام دوستان ایا سهم یا سهامی داریم که در بازار باشد هر سهم شرکت با شد 20 میلیون تومان
علی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۵
کسانی که اینجا به دنبال جواب این سوال هستن که "سهام پدیده خوبه یا بده، ضرر میده یا سود، کلاه برداریه یا نه" خلاصش باید گفت به طور قطع قیمت واقعی این سهام یک دهم رقم فعلی هم نیست اما به هر حال حبابیست که به دلایلی که اینجا جاش نیست همچنان در حال بزرگ شدنه و هر آن ممکنه بترکه حالا اگر شما در بازه ی رشد حباب سرمایتون رو وارد و قبل از ترکیدنش خارج کنید سود کردین و در غیر اینصورت ضرر !
بنابراین یقین داشته باشید سرمایه گذاری روی پدیده عین قماره پس اگر اهل قمارید یا سرمایه بیکاری دارید که از بین رفتنش براتون مشکلی ایجاد نمیکنه اینکارو انجام بدید و بیخود وقت خودتون رو برای شنیدن نظرات سهام داران خرد که از روی خوش شانسی در بازه ی خوبی سرمایه رو وارد و خارج کردن و سود کلانی بردن و شور و شعف و هیجان ناشی از سود بادآورده چنان جو زده و کورشون کرده که قادر به دیدن حقایقی به این واضحی و صد البته مستند نیستند تلف نکنید دوستان، خلاص !!
جالب اینجاست چندتا شرکت دیگه که دیدن این شیوه خوب جواب داده هم دارن دقیقا با همین سبک و سیاق پدیده سهام میفروشن و چه ولع و طمعی دارن ملت برای خرید سهامشون که خود صاحبان شرکتهای مذکور هم برق از کلشون پریده !!
متی
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳
برق از کلشون پریده رو خوب اومدی.
من خودم به چشم خودم دیدم این موضوع رو.
کلا مردم جوگیری داریم....
حمید
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
علی آقا لطف کن اگه از چیزی خبر نداری بیخود لاف نزنی
متی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۰
من فقط یه چیز میخوام بگم، کار ندارم به سود سهام و این چیزا، به نظر خودتون دارین تو فعالیت مفیدی سرمایه گذاری میکنید؟؟؟ الان مثلا کلی متراژ فضای تجاری در اطراف ایران احداث بشه، کلی مغازه ساخته بشه، کلی هتل احداث بشه، چه تاثیری روی معیشت مردم و پیشرفت انسانها میتونه داشته باشه؟؟!! بر فرض این مجتمعهای تجاری ساخته شد، آیا درونش کسبی صورت میگیره؟؟!! الان کلی مجتمع تجاری تو سطح شهر ایجاد شده هنوز خالیه، فکر کردین پدیده تخفیفاتش رو برداره بازم کسی میره ته شاندیز خرید کنه؟؟!! شاید یک 5 شنبه و جمعه. بعد واحدهای تجاریشو هم قیمت وسط شهر داره میفروشه.
الان سود میکنید اما یادتون باشه در اصل دارید سر خودتون رو کلاه میزارید...
اگه شرکتی در راستای تولید علم یا کار فنی و تخصصی و آبادانی کشور گام برمیداشت درست، اما نه در راستای واحد تجاری...
چی میخواد تو این واحد های تجاری به فروش بره؟؟؟ چی میخواد تولید بشه که فروش بره؟؟
ناشناس
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
اگه یکم سواد داشتی میفهمیدی..وقتی هتل ساخته میشه باید کنارش مکانهای تجاری و تفریحی ساخته بشه برای جذب بیشتر توریست
اسماعیل
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۳
پدیده نه گور داره نه کفن!!
امین
جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
قابل توجه دوست عزیزمون تمام پروژه های پدیده تجاری نیست بلکه بخش اعزم پروژه ها گردشگری می باشد و همچنین دولت تدیبر و امید به این نتیجه رسیده که بخش گردشگری کشور رو جایگزین درامد های نفتی کند.
دوست
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱
بورس اين روزا دو دستي ميزنه تو سرش .
ما با توكل به خدا اين كار رو كرديم و اعتماد كرديم و اگه خداي نكرده پديده سرمون كلاه گذاشت مطمئنيم از بورس و اين سايت مضخرفش باز بهتره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۰
در بازار قانونی داریم به نام عرضه و تقاضا
این سهام صرفا ارزش دفتری نیست بلکه تقاضا برای مشارکت در سود هست .
فقط طبق اسناد نباید ریسک بالا برای خرید سهام کرد یعنی قسمت اعظم سرمایه شخصی را در خرید سهام هزینه کرد
باران
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
سلام.....
من 431 سهم به قیمت 11598 خریدم...میخاستم ببینم الان چقد شذه؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸
سلام دوستان اگر میبینید سهام پدیده چند برابر بقیه سود میکنه بخاطر اینه که سه شیفت وچند برابر شرکتهای دیگه کار میکنه نتیجه اش ارزش افزوده بالاست .لیس الانسان ما سعی
باران
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۴
کسی جواب من رو نمیده؟
علی
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
برو تو سایت پدیده..قیمتش رو زده
عباس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
قیمت هر سهم 11964 تومان
یاشار
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
سلام باران خانوم
قیمت هر سهم پدیده به تاریخ امروز 11964 تومان هستش و شما در هر سهم 366 تومان سود کردید.
باران
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۸
سلام.....
ممنون از لطفتون.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
دیدید بالاخره پدیده ناپدید شد؟!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
پدیده عالیه, برای چی ناپدید بشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
93/09/20 11988 تومان
حسام
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
به نظر شما فروش سهام توسط سهام داران در شب عید بیشتر می شود یا کمتر؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
با احترام به تمامی سهام داران باید بگم هرچی صدای طبل بلند تره دال بر تو خالی بودنش است . از قدیم گفتن چیزی که سیخکی بره بالا سیخکی هم میاد پایین امیدوارم قدیمیا اشتباه کرده باشند .عزت زیاد
ناصر
United States of America
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
چه خبر از پدیده و چه خبر از 20.30
محمد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹
اقا من نمیدونم شما ها برا چی دارین با هم بحث میکنین؟یک عده ریسک میکنن تو بورس پول میزارن یک عده هم ریسک میکنن تو پدیده پول میزارن.فعلن هم که بورس فاتحه خونی کرده و پدیده سود رسانی کرده.نگین نکرده که خیلیه پول گذاشتن در عرض4ماه 5برابر برداشت کردن.بحث نداریم دیگه اینهمه.هر کی دلش برا خودش بسوزه اینقدر برو بچ بورس خیال بافی نکنین برا ضرر پدیده و اینقدرم پدیده ایی ها خوش باوری نکنین.واقعیت رو با ریسکش بپذیرین. من خودم به شخصه دقیقا بعد از 4ماه 5برابر پولمو گرفتم از پدیده.دستشونم درد نکنه .ما که صاحب خونه شدیم.یا علی
ناشناس
Germany
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
کسی تو سایت پدیده شاندیز دیده که سهامش چه سقوطی کرده؟ ؟ ؟؟؟؟؟؟؟
رسیده به 2000 تومن تو آخرین نمودار مربوط به 93/10/10
ناشناس
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸
تعداد سهام 6 برابر شده
عزیز دل برادر
ملیحه حسینی
شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۷
من سال ۹۳سهم خریدم حدود۱۶ملیون تومان الان چقدرمیشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳
از زمانی که این گزارش تهیه شده شده نیم سال میگذره / آیا محتوای ان بعد این مدت تغییری نکرده؟؟؟؟؟؟؟؟ حتما تو این مدت پدیده تعطیل بوده؟؟؟؟؟
اخبار سوخته رو هی لینک ندید لطفا
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۳
معلومه که ملت رو چیز فرض کردین.
تفاوت دو شرکتی که گفتین بخواطر ممنوعیت عرضه عمومی سهامی خاص خارج از قوانین فرابورسه
بحث قیمت هم واضحه که تفاوت دو قیمت دفتری و تجاری هستش مثلا شرکتی میاد تو بورس با 100 تومن هر سهم و یکساله قبل از مجمع و تعین تکلیف سود و ... به 1000 میرسه
چرا بورس رو تعطیل نمیکنند.
اینا همش سفسته هستش
بسوزه پدر بانکها و رانتخورا که فقط اختلاسهای اونا درسته.
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
گیرم پدیده داشت واقعا کار خلاف کرده. حالا سوال من اینه که چرا مسئولین دقیقا بعد از بزرگترین جذب سرمایه ش دست به کار شدن؟ یعنی قبل اون نمیدونستن که داره خلاف میکنه؟
نه خیر! مسئولین می خواستن که بیش تر سروصدا کنه کارشون.
علی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
سلام دوستان عزیز من جز سهامدارن پدیده هستم تقریبا 1 ماه این خریدو انجام دادم تمامی این صحبت ها هم که در مورد سهام پدیده میشه حرف بی پایه و اساسه و حرف یه سرس سهامدار عضو بورسه که ضرر کردنند و حالا میخوان پدیده رو به زمین بزنن که سرمایه ها بر گرده به بورس شاید دوباره بورس رشد کنه ولی مطمعن باشین بورس شکست خورده
محمد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
با سلام
برادران عزیز مطمعن باشین تمامی تبلیغات انجامی علیه پدیده کذب محضه من سرمایم تو بورسه از برج 11 پارسال الانم نصف شده بعد از یک سال اگه پدیده نمیخرین توصیه ام اینه بورس هم نخرید
غلامرضا از بیرجند
United States of America
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
با سلام اگر مسئولین محترم قضائی سری به عملکرد موسسات و صندوقهای مالی بزنند میفهمند چه جنایت اقتصادی انجام میشود فردی 30 سال کارمند بانکملی بود بعد از بازنشستگی یک منزل پوسیده و یک ماشین قراضه داشت و کمی پاداش بعد از پنج سال کار در یک صندوق که فقط اجاره کرده بود خودش و اعضا خوانواده اش میلیاردر شدند بابان به په زبانی صحبت کنیم موسسات و صندوقهای مالی هیچ کاری که برای تمام مردم نفع داشته باشد انجام نمیدهند فقط سود جمع میکنند اگر راست میگویند جلوی اینهارا بگیرند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴
اقا تو مملکت ما اگه کسی بخواد ساختمان بسازه اول پلومش می کنند.الحق که خلایق هرچه لایق.اقا پولاتونو برین تر کیه ودبی سرمایه گذاری کنید چون ما لیاقت نداریم که پروژه ملی داشته باشیم
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
چرا از اول نظارتی نباشه اینهمه خلاف قانون بشه همیشه این مردم هستن که باید جور بی قانونیهای مسئولین نظارتی را بکشن
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹
چرا از اول نظارتی نباشه اینهمه خلاف قانون بشه همیشه این مردم هستن که باید جور بی قانونیهای مسئولین نظارتی را بکشن
محمد حسین عصاران دربان
-
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
مطابق پیش بینی کارشناسان حباب پدیده ترکید
اما اکنون
رفتار ،گفتار و عمل ما( دولتی ها ، نظارتی ها ، دادستانی ، قوانین اجرایی ) مهم است
خیلی زیاد
جذب سرمایه شدید توسط پدیده ضربه ای کاری بر اقتصاد بخصوص در مشهد زده
رکود شدید حاکم بر بازار مشهد بخشهای خصوصی تولیدی را در حداکثر فشار گذاشته
باید مواظب باشیم به خاطر افشاگری رفتار شرکتهای سهامی خاص که غیر قانونی عمل کردند . همه فعالان اقتصادی را تهدید نکنیم
این تهدید بدتر از خود ترکیدن پدیده است
البته در اظهارات دادستانی مورخ 16-10-93 دقیقا جمله حمایت از سرمایه گذاری سالم ذکر شده بود
از بورس نیوز تقا ضا دارم در خصوص راههای حمایت بهتر و موثر تر از سرمایه گذاری سالم حداقل مقاله بگذارد .
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
پدیده شاندیز چقدر سهام فروخته است؟
قیمت سهام پدیده در یکم فروردین امسال، چهار هزار و ۹۱۰ تومان بوده، که در طول ۲۸۰ روز قیمت این سهام اوایل دی‌ماه به بیش از ۱۲ هزار تومان رسیده بود که بعد از برگزاری مجمع و افزایش شش برابری سرمایه شرکت، در حال حاضر با قیمت ۲۰ هزار و 120 ریال در سایت شرکت پدیده درج شده است.
سهام این شرکت از آبان سال ۸۸ که با قیمت ۲۰۰ تومان عرضه شد، تا آبان سال ۱۳۹۰ به بازدهی ۲۶۰ درصدی دست یافت.در انتهای سال ۱۳۹۰ با وجود رکود در بخش ساختمان، قیمت سهام پدیده ۲۷۵ درصد رشد داشت که در سال ۱۳۹۱ رونق بی‌سابقه‌ای در بخش ساختمان رخ داد.
سرمایه‌گذار هر زمان که به پول نیاز داشته باشد می‌تواند ظرف مدت 45 روز سهام را به پول تبدیل کند. البته اگر سهامداران قصد فروش زودتر از موعد سهام خود به شرکت را داشته باشند، آنان سهام را بصورت نقد نیز خریداری می‌کنند. این سهام دارای نام و قابل انتقال به غیر است.
طبق اظهارات مدیران پدیده در مجمع عمومی این شرکت 21 درصد از سهام شرکت به سهامداران واگذار شده است. باتوجه به اینکه تعداد کل سهام پدیده 11.250.000.000 سهم می باشد قطعا 21 درصد کل این رقم یعنی تعداد سهام فروخته شده 2.362.500.000 سهم می باشد.
با توجه به قیمت هر سهم در تاریخ نگارش این گزارش به مبلغ 2012 تومان کل مبلغ فروش سهام معادل 4753 میلیارد و 350 میلیون تومان می شود.


پدیده چقدر می ارزد؟
برای پدیده مناطقی مانند شاندیز و زمین‌های دورافتاده در جزیره کیش و رامسر و تربت حیدریه حالا به کارگاه پولسازی تبدیل شده‌اند.
آنچه در ادامه می آید لیست برخی از داراییهایی است که باعث شده به پشتوانه آن مدیران پدیده بصورت روزشمار به سهامدارانشان سود بدهند.

پدیده چه داراییهایی دارد؟

رستوران بزرگ پدیده در شهر شاندیز
رستوران بزرگ پدیده در شهر کیش
رستوران پدیده در شهر تهران

دارایی های پدیده در شهر رویایی پدیده شاندیز
زمین50 هکتار زمین
هتل با زیربنای 280 هزار متر مربع
فضای تجاری مفید 200 هزار متر مربع / اگر هر متر تجاری در شهر رویایی را تنها 10 میلیون تومان در نظر بگیریم رقمی حدود 2هزار میلیارد تومان میشود که حدود نصف پول مجموع سهامداران است/
شاپینگ و هایبرمارکت 560 هزار متر مربع
مجموعه بازیهای آبی 73 هزار متر مربع
برج های اداری 37 هزار متر مربع
مرکز فرهنگی 31 هزار متر مربع
ساختمان اقامتی 183 هزار متر مربع

داراییهای پدیده در شهر افسانه ای کیش
زمین 200 هزار مترمربع
هتل با زیربنای 250 هزار مترمربع
فضای تجاری مفید 180 هزار مترمربع
برج های اقامتی 350 هزار مترمربع
شهربازی 35 هزار مترمربع
ساماندهی ساحل 250 هزار مترمربع

داراییهای پدیده در رامسر
زمین: 500 هزار مترمربع
پروانه ساخت 1.5 میلیون مترمربع

دارایی های پدیده در تربت حیدریه
زمین: 250 هزار متر مربع

دارایی های پدیده در حوزه عمرانی
120 عدد تاورکرین 5 تا 25 تن
40 خودرو میکس
7 عدد جرتقیل 50 تن
20 خودرو لودر
6 عدد بچینگ
30 خودرو کمپرسی 10 چرخ
چندین کارخانه سنگ بری مجهز
خوابگاه پیچ و مهره ای برای 15 هزار نفر کارگر

داراییهای پدیده در حوزه اداری
برند پدیده به عنوان با ارزشترین برند در حوزه گردشگری ایران
شرکت ساختمانی ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز با گرید ساختمانی معتبر
باشگاه فرهنگی ورزشی پدیده
و 6 شرکت تخصصی دیگر
محمد حسین عصاران دربان
-
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
مطابق پیش بینی کارشناسان حباب پدیده ترکید
اما اکنون
رفتار ،گفتار و عمل ما( دولتی ها ، نظارتی ها ، دادستانی ، قوانین اجرایی ) مهم است
خیلی زیاد
جذب سرمایه شدید توسط پدیده ضربه ای کاری بر اقتصاد بخصوص در مشهد زده
رکود شدید حاکم بر بازار مشهد بخشهای خصوصی تولیدی را در حداکثر فشار گذاشته
باید مواظب باشیم به خاطر افشاگری رفتار شرکتهای سهامی خاص که غیر قانونی عمل کردند . همه فعالان اقتصادی را تهدید نکنیم
این تهدید بدتر از خود ترکیدن پدیده است
البته در اظهارات دادستانی مورخ 16-10-93 دقیقا جمله حمایت از سرمایه گذاری سالم ذکر شده بود
از بورس نیوز تقا ضا دارم در خصوص راههای حمایت بهتر و موثر تر از سرمایه گذاری سالم حداقل مقاله بگذارد .
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۰
سلام دوستان
این شرکت پول زمین هاشو داده ، پول جریمه تغییر کاربری و عوارض رو هم داده ، پول شهرداری رو هم واسه مجوزهاش داده پشتوانه خوبی هم برای سهام داران دارد (زمین های تجاری شاندیز ، کیش و رامسر که ارزششون از کل پول سهامداران بیشتر است ) به بانکها هم که بدهکار نیستند خود مدیر عامل شرکت هم امروز گفتش آماده شوید برای رفتن زیر نظر بورس دولتی من نمیدونم دیگه از جون این شرکت چی میخوان بیچاره ها که تمامی قوانین رو رعایت کردن مدارکشون رو هم دادن قوه قضائیه جهت بررسی پس این همه شانتاژ و شایعه برای چی درست میکنند و چی از جون این 120 هزار نفر میخوان خواهشا قوه قضائیه با شایعه سازان برخورد کنه
منصف
United States of America
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۵
با برخورد نا مناسب با پدیده نگذاریم سرمایه داران دلسوز مایوس شوند .....از فرصت ها به نحو مطلوب استفاده کنیم نظارت مداوم باشد تا خدای ناکرده اسیب های جدی به مردم و مملکتمان نزنیم...
امیر از مشهد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
آقای دادستان،،این جور کمک کردن شما درست مثل دوستی خاله خرسه هست.شما داری دستی دستی،یک شرکت بزرگ رو که داره واقعا کار میکنه رو به ورشکستگی میکشونی.این رو بدون که ملت خیلی باشعوری داریم.(ما تا آخر پشت پدیده خواهیم ماند)
عبدی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳
جناب بورس.من اولش هم اینطور فکر میکردم اما قیمت گذاری سهام پدیده بر اساس ارزش بالقوه داراییهاست نه سود عملیاتی حاصل از فروش .یکی از دلایلی که پدیده وارد سود نمیشود بخاطر حساب سازیها میتواند باشد که در بورس صورت گرفته و منافع عمده به نفع سهامداران موسس میباشد نه سهامداران پدیده. بگذارید مملکت ما پیشرفت کند و همه نان بخورند.
بی نظر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
بیاین در این تاریخ یعنی 30 شهریور 94 دوباره مطالب فوق رو مرور کنین دوستان
بعد قضاوت کنین کی راست میگفت کی دروغ
شیدا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
ممنون که اگاهمون کردین ؛ به نظرم طبق فرمایشات شما نباید ،اوراق مشارکت خود را به سهام بورس تبدیل کنیم
پیمان
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
محسن پهلوان به حبس ابد محکوم شد
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۵
بالاخره پدیده قانونی شد.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
سلام من سال 92
2میلیون تومن سهام خریدم که سهامی 1000تومن بود الان ک نگاه میکنم برگه سهام رو 103سهام دارم آیا سایتی هست که با زدن کد ملی تعداد سهام را نشان بدهد؟