بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۲
دبیر شورای تولیدکنندگان اعلام کرد:

اعمال افزایش نرخ پودر شوینده از نیمه دوم شهریور

اجرای مصوبه دولت مبنی بر آزادسازی نرخ ارز محصولات پتروشیمی و همچنین افزایش نرخ ارز اتاق مبادله ای از جمله عواملی می باشد که منجر به افزایش نرخ مواد اولیه کارخانه های تولیدکننده پودر شوینده از مجتمع های پتروشیمی محسوب می شود.
کد خبر : ۱۳۰۴۸۵
نویسنده :
محمدآموخته
در سال جاری هزینه کارخانه های تولیدکننده محصولات شوینده از جمله سربار با افزایش 25 درصدی مواجه شده است.

در همین راستا، دبیر شورای تولیدکنندگان پودر شوینده در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت: درصد افزایش نرخ محصولات شوینده هنوز قطعی نشده است و در صورت دریافت مجوز افزایش نرخ که در حدود 15 درصد نیز می باشد از نیمه دوم شهریور ماه سال جاری این افزایش نرخ در قیمت محصولات شوینده اجرایی خواهد شد.

جمشید فروزش به افزایش نرخ مواد اولیه کارخانه های تولیدکننده مواد شوینده اشاره کرد و گفت: اجرای مصوبه دولت مبنی بر آزادسازی نرخ ارز محصولات پتروشیمی و همچنین افزایش نرخ ارز اتاق مبادله ای از جمله عواملی می باشد که منجر به افزایش نرخ مواد اولیه کارخانه های تولیدکننده پودر شوینده از مجتمع های پتروشیمی محسوب می شود.

در سال جاری افزایش هزینه مواد اولیه تولید محصولات شوینده در حدود 8 تا 10 درصد برآورد شده است و کارخانه های تولیدکننده محصولات شوینده می بایست به دلیل افزایش نرخ محصولات پتروشیمی از جمله پلی اتیلن، محصولی همچون مایع ظرفشویی را با 8 درصد زیان در بازار عرضه نمایند.

وی در خصوص افزایش هزینه کارخانه های تولیدکننده پودر شوینده، گفت: در سال جاری هزینه سربار کارخانه های تولیدکننده پودر شوینده با افزایش 25 درصد مواجه شده است که این افزایش هزینه ها باعث گردیده که کارخانه های تولیدکننده محصولات شوینده به منظور حفظ سرمایه و جایگاه در بازار، محصولات خود را با زیان به فروش برسانند.

این مقام مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: در سال جاری افزایش هزینه مواد اولیه تولید محصولات شوینده در حدود 8 تا 10 درصد برآورد شده است و کارخانه های تولیدکننده محصولات شوینده می بایست به دلیل افزایش نرخ محصولات پتروشیمی از جمله پلی اتیلن، محصولی همچون مایع ظرفشویی را با 8 درصد زیان در بازار عرضه نمایند.

فروزش در پایان گفت: افزایش نرخ محصولات شوینده می تواند عاملی بر جبران هزینه کارخانه های تولیدکننده باشد و همچنین این افزایش نرخ نیز می تواند حاشیه سود خوبی را برای شرکت های تولیدکننده محصولات شوینده فراهم آورد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
در پی بررسی شرکتهای صنعت شوینده

چه خبر از "شوش" ؟

در پی بررسی شرکتهای صنعت شوینده

چه خبر از "شوش" ؟

ارسال نظر
نظرات بینندگان
آرش
Germany
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
برم چندتا کارتن بخرم تا گرون نشده . راستی پس این برنامه ای برای افزایش قیمت ها نداریم پس چی شد ؟