بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۳
رییس اداره امور گواهینامه های حرفه ای بازار سرمایه عنوان کرد:

فارغ التحصیلان برخی رشته ها از اخذ گواهینامه اصول بازار سرمایه معاف شدند

بیست و سومین دوره آزمون های بازار سرمایه در حالی طی روزهای پایانی هفته آینده برگزار می شود که ساختار آزمون معامله گری تغییر یافته است.
کد خبر : ۱۳۰۵۸۱
نویسنده :
جمشیدی
بیست و سومین دوره آزمون های بازار سرمایه در حالی طی روزهای پایانی هفته آینده برگزار می شود که ساختار آزمون معامله گری تغییر یافته است.

رییس اداره امور گواهینامه های حرفه ای با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: آزمون معامله گری در حالی در گرایش هایی همچون اوراق تأمین مالی، اوراق مشتقه، بورس انرژی و بورس کالا برگزار می شد که براساس ساختار جدید، تنها یک آزمون با عنوان معامله گری بازار سرمایه برگزار می شود و داوطلبان پس از قبولی در این آزمون و گذراندن دوره آموزشی، تأییدیه حضور در تالار معاملات را دریافت خواهند کرد.

حیدر فروغ نژاد به معافیت داوطلبان حضور در آزمون معامله گری از دارا بودن گواهینامه اصول بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: شرکت کنندگانی که در رشته های تحصیلی مدیریت تمام گرایش های مالی، حسابداری، اقتصاد و مهندسی مالی با معدل بالای 15 فارغ التحصیل شده اند جهت حضور در آزمون معامله گری نیازی به اخذ گواهینامه اصول بازار سرمایه را ندارند.

این معافیت بنا به درخواست کانون کارگزاران مبنی بر کمبود معامله گر و نیروی انسانی اعمال شده و در خصوص سایر آزمون ها داشتن گواهینامه اصول بازار سرمایه الزامی است.

اعمال تغییراتی در نحوه دستورالعمل های دوره های تمدید گواهینامه ها با همکاری کانون کارگزاران و برخی نهادها در حال پیگیری است و امتیازاتی برای سهامداران با تجربه یا شاغلین در نظر خواهیم گرفت.
وی زمان انتشار کارت ورود به جلسه را اول شهریور ماه اعلام کرد و اظهار داشت: احتمالاً از امروز امکان دریافت کارت ورود به جلسه از سایت الکترونیکی سازمان فراهم می شود و داوطلبانی که نقص اطلاعاتی را در نحوه اطلاعات مندرج در کارت دارند، می توانند در روز برگزاری آزمون به باجه رفع نقص مراجعه و نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام کنند. البته توجه به اینکه ضروری است که علاوه بر ارایه کارت ورود به جلسه، ارایه کارت ملی متقاضیان برای احراز هویت الزامی است.

رییس اداره امور گواهینامه های حرفه ای بازار سرمایه در خصوص نحوه برگزاری آزمون تصریح کرد: تنها آزمون مدیریت سبدگردانی در این دوره به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

فروغ نژاد پیرامون امکان اشتباه در نحوه تنظیم سوالات آزمون گفت: اگرچه براساس بررسی ها و نظارت هایی که از سوی مقامات مسئول انجام می پذیرد، احتمال بروز اشتباه در نحوه تنظیم سوالات کمتر از پنج درصد می باشد، اما به متقاضیان این اطمینان داده می شود که در صورت رخداد این اتفاق سعی بر اصلاح آن به بهترین نحو و نفع شرکت کنندگان می شود و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

وی همچنین به اعتراض متقاضیان نسبت به نحوه تمدید گواهینامه های دریافتی شرکت کنندگان پس از گذر چند سال نیز اشاره کرد و ابراز داشت: اعمال تغییراتی در نحوه دستورالعمل های دوره های تمدید گواهینامه ها با همکاری کانون کارگزاران و برخی نهادها در حال پیگیری است و امتیازاتی برای سهامداران با تجربه یا شاغلین در نظر خواهیم گرفت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۳
متاسفانه، دو دوره قبل سوالات اشتباه زیادی در آزمون تحلیلگری داشت/افراد شاغل در نهادهای مالی چه دلیلی دارند که هر دوسال گواهینامه ها رو تمدید کنند
reza
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
سلام
برای آژمون معامله گری منابع معرفی نکردین بالاخره؟؟؟؟؟
یا همون منابع چنزتا ازمون معامله گری قبله؟؟
سید رفسنجانی
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
آقا رضا سلام
منابع اعلام شدن، یه سری قوانین هست
کتابش هم توسط کانون چاپ شده
این هم منابع:
http://reg.seo.ir/UserFiles/file/Moamelagari_BazarSarmaye.pdf
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
ین معافیت بنا به درخواست کانون کارگزاران مبنی بر کمبود معامله گر و نیروی انسانی اعمال شده و در خصوص سایر آزمون ها داشتن گواهینامه اصول بازار سرمایه الزامی است.
بورس نیوز راست می گی اینو پیگیری کن چندین نفر می شناسم که مدارک اصول و معاملیه گری ام دارن و دسشونم به جایی بند نیست.اگه کمبود نیرو دارن همونا رو استفاده کنن پس چرا هر روز یه تبصره میزارن.
هادی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
با سلام
آیا رشته مدیریت صنعتی را هم شامل می شود
ناشناس
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
نه
پویا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
متاسفانه با کم دقتی طراحان سوال و اشتباهات در سئوالات من در دوره ی قبل آزمون تحلیلگری با کسب نمره لازم در تمام دروس، غیر از انگلیسی که 2 درصد کمتر از حد نصاب زده بودم قبول نشدم و اعتراض من هم مبنی بر اشتباه در سئوالات به جایی نرسید و گفتند انشاالله دوباره تو آزمون شرکت کنید و میدونیم سوالات اشتباه بودند اما چون اکثریت بالاتر از 20 زدند تغییری نمیدیم. انگار که ما بیکار هستیم به خاطر 2% و اشتباه افراد دیگه وقتمون رو هدر بدیم و کلی هم برای این آزمون ها هزینه کنیم
امیر
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
آیا معدل دانشگاههای دولتی با ازاد قابل مقایسه است واقعا و دانشگاه ازاد همه معدل بالای 15 دادن .
حمید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۹
سلام
به نظر من سطح علمی دانشگاه ازاد مخصوصا دانشگاه های تهران شمال , جنوب و مرکز بسیار بالاست
و خبری هم از نمره نیست ...
اتفاقا تو دانشگاه ازاد بخاطر اینکه بیشتر پول بگیرن و دانشجو زمان بیشتری را تو دانشگاه باشه و شهریه بیشتری بده سخت تر می گیرن !
آرام
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
چی؟؟؟؟ دانشگاه آزاد سخت تر میگیرند!!!! آقای محترم لطفا در مورد موضوع به این واضحی بحث نکنید. دوست من دانشجوی دانشگاه آزاد تهران مرکز هستند و با صرف وقت بسیار کمتر از بنده با معدل 19 فارغ التحصیل شدند ولی معدل بنده که شاگرد اول هستم 17 بود (در کنکور هم ایشون بعد از دو سال دانشگاه آزاد قبول شدن و من سال اول با رتبه دو رقمی دانشگاه دولتی قبول شدم)حتی زمانیکه یکی از کتابهام رو دیدن گفتند اگر از ما این رو امتحان بگیرن اکثرا 2 هم نمیشن. شما که تا حالا سر کلاس هیچ دانشگاه دولتی نبودین و مشخصه اطلاعی هم از این بابت ندارین، اظهارنظر نفرمایید خیلی بهتره. با تشکر
ژیلا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
سلام من درست متوجه نشدم رشته اقتصاد هم معافه؟؟
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶
سلام من در ازمون معامله گری قبول شدم و رشته ام غیر مرتبطه ایا حالا میتونم تو ازمون اصول بازار شرکت کنم و بگیرمش؟اینکه میگن تا دوره فرصت دارین ایا برای معامله گری برای غیر مرتبط ها هم صدق میکنه؟
شيلا
United States of America
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۱
بازار سرمايه كتاب تست هم داره؟؟
من دفعه قبل شركت كردم همه درسارو بالاتر از ميانگين زدم ولي قانون كم زدم رد شدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
سلام، آیا رشته ریاضیات مالی شمال این معافیت می شود؟ ممنون میشم