بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
رییس هیأت مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم خبر داد:

کنترل تورم،عامل ایجاد رکود در صنعت آلومینیوم ایران

شمش آلومینیوم یکی تولیدات این صنعت می باشد که سالیانه به میزان 350 هزار تن تولید می گردد که در صورت وجو نقدینگی در بازار داخلی، به طور کامل در داخل کشور مورد استفاده قرار می گیرد.
کد خبر : ۱۳۰۵۸۷
نویسنده :
محمدآموخته
ایجاد رکود در صنایع از جمله آلومینیوم تنها ناشی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نمی باشد بلکه عدم نقدینگی در بازار و همچنین کنترل تورم از سوی دولت، عاملی بر ایجاد رکود صنایع موجود در بازار محسوب می گردد.

در همین راستا رییس هیأت مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت: صنایع آلومینیوم با صنعت ساختمان در یک رابطه مستقیم قرار دارد و ایجاد رکود در صنایع ساختمانی کشور، می تواند دلیلی بر رکود در صنعت آلومینیوم به شمار رود.

گودرزی در خصوص تأثیر قانون مالیات ارزش بر افزوده در صنعت آلومینیوم گفت: ایجاد رکود در صنایع از جمله آلومینیوم تنها ناشی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نمی باشد بلکه عدم نقدینگی در بازار و همچنین کنترل تورم از سوی دولت، عاملی بر ایجاد رکود در صنایع موجود در بازار کشور می باشد.

وی در ادامه گفت: با توجه به مصوبه دولت مبنی بر ارایه بسته حمایتی به منظور خروج کشور از رکود اقتصادی می بایست منتظر ماند که بسته حمایتی دولت چه تأثیری در برطرف شدن رکود در بازار صنایع خواهد داشت.

این مقام ارشد در سندیکای آلومینیوم ایران در خصوص میزان تولید و تقاضا در صنایع آلومینیوم گفت: شمش آلومینیوم یکی تولیدات این صنعت می باشد که سالیانه به میزان 350 هزار تن تولید می گردد که در صورت وجو نقدینگی در بازار داخلی، به طور کامل در داخل کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

گودرزی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل عدم نقدینگی در بازار داخل کشور، 53 درصد از کالای شمش به کشورهای خارجی از جمله کشور چین صادر می گردد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر