بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
مدیر سرمایه گذاری شرکت بیمه اتکای ایرانیان عنوان کرد:

یک پیش بینی برای روند آتی بورس

به اعتقاد بنده بازار سرمایه نیز با توجه به شرایط فعلی حاکم بر اقتصاد و تداوم رکود در بخش واقعی اقتصاد، هوشمند عمل می کند و روند فعلی آن طبیعی است.
کد خبر : ۱۳۰۵۸۸
نویسنده :
اعتماد
با توجه به رکود در بخش واقعی اقتصاد، می توان وضعیت کنونی بازار سرمایه و رکود حاکم بر آن را طبیعی تلقی کرد. به نظر می رسد روند بازار سرمایه در نیمه دوم سال جاری در صورت تحقق یافتن عواملی که بر آن تأثیر گذارند، صعودی همراه با شیب ملایم باشد.

در همین راستا، جاویدی، مدیر سرمایه گذاری شرکت بیمه اتکای ایرانیان با اشاره به مطالب بالا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: به اعتقاد بنده بازار سرمایه نیز با توجه به شرایط فعلی حاکم بر اقتصاد و تداوم رکود در بخش واقعی اقتصاد، هوشمند عمل می کند و روند فعلی آن طبیعی است. همچنین وجود ابهامات در صنایع مختلف از جمله پالایشگاهی ها منجر به وضعیت کنونی و کاهش حجم معاملات در بازار سرمایه شده است.

جاویدی تصریح کرد: پیش بینی می شود برخی عوامل می توانند به عنوان محرکی برای بازار باشند که از جمله این عوامل می توان به حرکت واقعی متغیرهای کلان اقتصادی اشاره کرد شایان ذکر است لایحه پیشنهادی دولت در خصوص خروج از رکود، ضمن تأثیرگذاری بر متغیرهای کلان اقتصادی، می تواند موجب بهبود تدریجی وضعیت اقتصاد در بلندمدت شود. همچنین ورود سرمایه گذاران خارجی تأثیر مثبت بر وضعیت اقتصاد خواهد گذاشت بطوریکه این عامل می تواند نویدبخش شروع رونق اقتصادی باشد. علاوه بر این شرکت ها عملکرد خود را بر این اساس پیش بینی خواهند کرد بنابراین بطور کلی انتظارات بازار بهبود بخشیده می شود و در کل، جذب سرمایه گذار خارجی در میان مدت و بلندمدت تأثیر مثبتی بر وضعیت کلان اقتصادی و بازار سرمایه خواهد داشت.

مدیر سرمایه گذاری شرکت بیمه اتکای ایرانیان عنوان کرد: بطور کلی در خصوص بسته پیشنهادی دولت جهت خروج از رکود می توان گفت که با توجه به اینکه مطابق اهداف این بسته، مقرر گشته تأمین مالی بنگاه های تولیدی از طریق بازار سرمایه صورت گیرد، در نتیجه این قضیه می تواند نویدبخش جذب نقدینگی به بازار و همچنین حمایت هایی از جانب دولت با توجه به مشوق های مالیاتی و صادراتی باشد. بنابراین در نهایت این بسته روی حاشیه سود شرکت ها با تأثیرگذاری مثبت، باعث رونق بازار سرمایه می گردد.

وی در خاتمه افزود: به نظر می رسد کاهش نرخ سپرده های بانکی نیز منجر شود که انتظارات سرمایه گذار تعدیل گردد و ریسک موجود در بازار سرمایه را با توجه به نرخ بازدهی مطلوب در این بازار پذیرا باشد. در نتیجه این امر موجب می شود که نقدینگی به بازار سرمایه جذب شود بنابراین کاهش نرخ سپرده بانکی نیز تأثیر مثبتی بر عملکرد بورس خواهد گذاشت. همچنین به اعتقاد بنده حصول نتیجه مثبت در مذاکرات نیز به دلیل تسریع در جذب سرمایه گذار خارجی موجب رونق در اقتصاد می گردد و در نهایت تأثیر مثبتی بر بازار سرمایه خواهد گذاشت. بطور کلی دیدگاه من نسبت به بازار سرمایه در میان مدت و بلندمدت مثبت می باشد و پیش بینی می گردد بازار سرمایه از نیمه دوم سال جاری تا پایان سال، در صورت تحقق عوامل مذکور روندی صعودی توأم با شیب ملایم داشته باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
داود
Germany
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵
سلام.لطفا پیگیری کنید چرا سهام بانک دی نمادش باز نمیشه.واقعا خیلی طول کشیده و همه سهامداران ناراضی اند.بلکه یه نفر پول لازم باشه.نمیشه که تا ابد ببندند این نماد را.واقعا هیچ قانونی نیست؟هیچ راهی وجود نداره به پولمون زودتر برسیم؟چرا به ته مونده اعتبار و اعتمادی که توی بورس مونده لگد میزنن؟مثلا از شرکتهای برتر فرابورس بود و هزاران خواهان داشت که توش سرمایه گذاری کردیم.شرکتهای بزرگ که اینجوری باشن وای به حال نمادهای غیر معروف.لطفا هرچند ناچیز اقدامی بکنید.ممنون میشم