بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی عنوان کرد:

دو راهکار برای افزایش قدرت خرید متقاضیان مسکن

افزایش قدرت خرید مردم اصلی ترین محرک برای رشد تقاضا برای خرید مسکن و ایجاد رونق در بازار آن است که این امر نیز با بکارگیری دو راهکار امکان پذیر است.
کد خبر : ۱۳۰۶۵۶
نویسنده :
جمشیدی
افزایش قدرت خرید مردم اصلی ترین محرک برای رشد تقاضا برای خرید مسکن و ایجاد رونق در بازار آن است که این امر نیز با بکارگیری دو راهکار امکان پذیر است.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: رشد اقتصادی کشور در وهله اول موجب افزایش ظرفیت پس انداز افراد جامعه و رشد قدرت خرید متقاضیان خواهد شد که امیدواریم این امر با موفقیت دولت در اجرای برنامه های تدوین شده برای خروج از رکود تحقق یابد.

احمد ترک نژاد به راهکار دوم اشاره کرد و گفت: امکان به کارگیری نقدینگی موجود در جامعه و به عبارت بهتر امکان اعطای تسهیلات مناسب از لحاظ میزان، نرخ بهره پرداختی و مدت زمان بازپرداخت آن را می توان به عنوان عامل دوم برشمرد.

وی افزود: نامه ای مشترک از سوی وزیر مسکن و رییس بانک مرکزی جهت اعطای تسهیلات مناسب بانکی به متقاضیان تدوین شد که طی آن به دلیل عدم کفایت میزان نقدینگی صندوق پس انداز مسکن درخواست شد تا از منابع عمومی نیز جهت تأمین نقدینگی این صندوق استفاده شود.

برهمین اساس می توان گفت رشد اقتصادی کشور در کنار فراهم آوردن بسترهای مناسب برای اعطای وام بانکی مناسب با شرایط متقاضیان خرید مسکن می تواند موجب افزایش تقاضا برای خرید مسکن و ایجاد رونق در بازار آن شود.

این مقام مسئول به لزوم افزایش تقاضای سرمایه گذاری در کنار رشد تقاضای مصرفی در بازار مسکن اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به عدم افزایش قیمت مسکن برخلاف رشد قابل توجه قیمت نهاده های ساخت و هزینه های دستمزد، در بهترین شرایط سرمایه گذاران در این حوزه می توانند هزینه های ناشی از عملیات ساخت و خرید زمین را پوشش دهند و اکنون تردید و دودلی برای تزریق نقدینگی به این صنعت میان سرمایه گذاران وجود دارد که این مشکل نیز با بهبود وضعیت اقتصادی کشور مرتفع می گردد.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی در خصوص وضعیت آتی بازار مسکن تصریح کرد: اغلب کارشناسان این حوزه بر وجود حباب قیمتی در بازار مسکن طی اواخر سال 91 و اوایل سال 92 معتقد بودند که به نظر می رسد اکنون حباب قیمتی در بازار مسکن بطور کامل تخلیه شده است. حال آنکه پیش بینی می شود تا پایان امسال اتفاق خاصی در روند این بازار رخ ندهد.

با توجه به عدم افزایش قیمت مسکن برخلاف رشد قابل توجه قیمت نهاده های ساخت و هزینه های دستمزد، در بهترین شرایط سرمایه گذاران در این حوزه می توانند هزینه های ناشی از عملیات ساخت و خرید زمین را پوشش دهند

ترک نژاد در خاتمه به فعالان حرفه ای در صنعت ساختمان، سرمایه گذاری مستمر را توصیه کرد و اظهار داشت: تجربه سال های گذشته نشان داده که در صورت سرمایه گذاری مستمر در این حوزه می توان بازدهی مناسبی را کسب کرد، این در حالی است که سرمایه گذاران می بایست به تغییر سلیقه و افزایش سطح آگاهی متقاضیان نیز توجه کنند و فعالیت هایی در حوزه طراحی و ساخت، بازاریابی و فروش انجام دهند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای متقاضیان باشند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
جوان ها پسنداز داشته باشند می توانند صاحب مسکن شوند !!!!!
یاحق
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
بسمه تعالی
قبل از تحریم ها که دلار حول و حوش ۱۰۰۰ تومان بود قیمت خانه‌های خوب در حد ۵۰ الی ۷۰ میلیون بود در حال حاضر همان خانه‌ها شده حدود ۱۷۰ الی ۱۸۰ میلیون و ارزش پول و درآمد مردم هم نصف شده حالا به نظرتان میشه با این تورم افسار گسیخته خانه خرید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
بزرگترین علت رکود صنعت ساختمان افزایش قیمت بیش از توان خانوارها است

قیمت بنای معمولی متری 1 میلیون تومان به گواه سازندگان میباشد

سازندگان و محتکران مسکن به جای بدهکار کردن مردن تحت عنوان افزایش توان خرید ،تمام هم وغمشان را در کاهش قیمت مسکن بکار ببرند
نگاهداری واحتکار مستغلات بدون استفاده،باید با هزینه بالا باشد مثل مالیات عوارض و....
صنعت وسایر محرکها سود اوری باید رونق پیدا کندو مسکن از یک کالای سرمایهای ودرامد زا خارج شود

مسکن جایگاه نهاد خانواده است بنیانهای یک خانواده وجامعه در این مکان ایجاد میشود
مسکن نباید جایی برای سوداگری باشد
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰
جناب عضو نمایندگان اتاق بازرگانی ، مردم را چی فرض کردید؟؟؟؟ قیمت فعلی ملک به سختی جوابگوی هزینه زمین و هزینه های ساخت آن است ؟؟؟؟؟ بابا واقعا زکی ....... پس این همه بساز و بندار و دلالهای زالو صفت از کجا اینهمه پول در میآورند ؟؟؟؟ لابد از یارانه ماهانه خو پس انداز میکنند...... معلومه شما هم بله ..... (راست میگی اینو چاپ کن.)
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
واقعا باید چی بشه که این مسئولین بفهمن مردم حتی 10 در صد پول خرید و یا پرداخت قسط خونه رو ندارن من با یک حقوق به هزینه های اوله زندگیم نمیرسم چطور میخوام قسط خونه بدم ، بی خیال اقا
حسین
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۵
هر آدم عاقلی می داند که در این کشور وام در حوزه مسکن همیشه نقش مخربی داشته چون قبل از اختصاص دادن قانونی وام به مسکن و فقط با شایعه آن قیمتها در حد همان وام و گاها هم بیشتر بالا میروند و در این میان سود در جیب سازنده و دلال میرود وقسط و بهره وام برای مردم !!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
وام مسکن را بالا بردند ازاین طرف قیمت تسه ها رابرابرهمان مقدار افزایش دادند تسه 35هزاری الان شده 98هزار که این هم سود هنگفتی به جیب خودشان رفت واقعا تو این مملکت با این وضع می شه خونه خرید بابا من6000000هزارحقوق می گیرم چطور می تونم قسط بدهم
علي پور
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
آقاي كارشناس مسكن بقدري گران شده كه مردم ديگه توان خريد ندارن حتي وام بانكي هم كفاف نميكنه آنوقت شما مي فرماييد عدم افزايش قيمت مسكن ؟ در حاليكه بساز وبفروش ها روز به روز ميلياردر مي شوند نه ماليات ميدن ونه بيمه نكنه خودت تو كار مسكني؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
تورو خدا بذارید به درد خود بسوزیم . همش نمک رو زخم ما نپاشید.
مرد مومن کاری کنید قیمت مسکن بیاد پایین وگرنه وام با سود بالا به چه درد من کارمند می خوره اینم یک جور سیاست میخوان تا آخر عمر بدهکارشان باشیم
سعید
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
مسکن باز هم ارزان می شود رکود کامل بر بازار مسکن حاکم است. کسی برای خرید عجله نکند. به زودی سازندگان مسکن مجبور می شوند با قیمت پایین ساخته های خود را عرضه نمایند. فقط همه همکاری کنند تا شاهد کاهش بیشتر مسکن باشیم.
وجدان
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲
باسلام

فقط با پایین آمدن نرخ دلار و بهره بانکی میتوان اقتصاد بیمار را نجات داد
بالابودن نرخ دلار فقط به نفع تجار و بازرگانان میباشد
که از نرخ بالای ازر حمایت میکنند حتی ارزش پولی کشور جنگ زده عراق و همچنین افقانستانی که اصلان صادرات ندارد بیشتر از کشور ما بااین همه معادن ونفت وصنایع میباسد
مجید
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
افزایش وام مسکن و لیزینگ مسکن در جهت خدمت به دلالان و محتکران مسکن و خیانت به ملت است . لطفا سانسور نکنید .
ناشناس
United States of America
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
به خدا زبان ما مو دراورد از بس که گفتیم افزایش وام مسکن دردی را از اکثریت مردم دوا نمی کند وتنها منافع زمین خواران ودلالان وبساز بندازها را در نظرگرفته ومردم را بیشتر زیر اوار اقساط مسکن دفن میکند نمدانم چرا دولت روحانی از نخستین روز امدن بدنبال افزایش قیمت مسکن وتشعیع پیکر بیجان اکثریت مردم زیر اوار سنگین اقساط وام است سوال من این است روحانی دلال مسکن است یا به این طبقه شدیدا بدهکار است ومی خواهد یک جوری به قیمت فدا شدن اکثریت مردم جبران زحمت کند
امیر
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
از مسولان خواهشمندیم که وام مسکن را زیاد نکنند.اگر به فکر رونق هستید در تولید سرمایه گذاری کنید .یا افزایش وام مسکن دوباره قیمت مسکن رو به صعود گذاشته و کاملا وام مسکن را بی اثر میکند. شماها که اینقدر به فکر سرمایه های راکد سرمایه داران و دلالان هستید یکم به فکر مردم باشید و قیمت مسکن را با بی توجهی به بازار مسکن ارزان نمایید. لازم نیست کاری بکنید فقط از این تصمیماتی مانند افزایش وام مسکن صرفنظر کنید
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۴
سلام:اقای محترم یاخوابی یا خودت را بخواب زده ای از سال 92تاکنون قیمت مسکن200تا300درصد افزایش یافته ولی خقوق چطور خقوق سال92درحدود25در صد ودر سال93درحدود 22در صد افزایش یافته کسی که حقوقش سال92مثلا1000000تومان بوده حالادر عرض دوساکه47درص افزایش یافته است میشود مثلاماهیانه 1400000تومان چگونه میتواند وام80000میلیونی تومانی را پرداخت کندوام80000میلیونی 18ساله اقساط ماهیانه ان درحدود1100000تومان میشود.اگر طرفدار دلالان وزمین خواران هستی بدولت بگویید که حقوق را سه برابرکند انوقت میبینی که چه رونقی در بازار مسکن وخودرو وغیره می افتد البته تورمش باخودت.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
دوستان
مطمئن باشید که بازار مسکن با این جور برنامه ها نه تنها از رکود خارج نخواهد شد بلکه در ورطه سقوط و کاهش اساسی قرار خواهد گرفت که بنفع همه مردم بجز دلالان و سفته بازان مسکن است.

مردم عادی توانایی خرید همین ملک ها را ندارند. بسیاری از بنگاهها از عید به اینطرف فقط 1 یا 2 معامله مسکن داشته اند. خیلی از انها قید بنگاه داری را زده اند زیرا دیگر این کار درامد ندارد. همین ماه شهریور که بگذرد مسکن با شیب بیشتری سقوط و کاهش خواهد داشت.

یک جو اجتماعی راه افتاده که مردم نسبت به قیمت مسکن اعتراض دارند و حداقل قیمت ان باید 50 درصد کاهش یابد.

بورس نیوز عزیز لطفا سانسور نکن