بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۴
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس عنوان کرد:

عبور شاخص بورس از مرز 100 هزار واحد

به اعتقاد بنده موتور بازار سرمایه توسط ورود نقدینگی می تواند به حرکت بیفتد. این نقدینگی جدید از طریق 2 گروه به بورس قابل تزریق می باشد گروه اول ایرانیان خارج از کشور و گروه دوم سرمایه گذاران خارجی.
کد خبر : ۱۳۰۶۵۷
نویسنده :
اعتماد
پیش بینی می شود شاخص کل بورس، در صورت حصول نتیجه مثبت در توافقات هسته ای و تزریق نقدینگی توسط سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه، از کانال 100 هزار واحدی نیز عبور کند.

در همین راستا، محمودزاده، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس با اشاره به مطالب بالا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: به اعتقاد بنده موتور بازار سرمایه توسط ورود نقدینگی می تواند به حرکت بیفتد. این نقدینگی جدید از طریق 2 گروه به بورس قابل تزریق می باشد گروه اول ایرانیان خارج از کشور و گروه دوم سرمایه گذاران خارجی.

محمودزاده تصریح کرد: در شرایط فعلی به دلیل رکود در بازارهای موازی، تزریق نقدینگی به بازار سرمایه توسط سرمایه گذاران داخلی صورت نمی گیرد. شایان ذکر است که ورود نقدینگی توسط سرمایه گذاران خارجی نیز بسته به نتیجه نهایی مذاکرات هسته ای می باشد این در حالی است که مقرر شده رییس جمهور حدود 2 هفته دیگر سفری به تاجیکستان جهت شرکت در اجلاس شانگهای داشته باشد به نظر می رسد در حاشیه این اجلاس با توجه به حضور دو تن از اعضای گروه 1+5 از جمله چین و روسیه صحبت هایی در خصوص مذاکرات هسته ای نیز صورت گیرد. همچنین با توجه به اجلاس سازمان ملل در اواخر شهریور ماه و احتمال سفر رییس جمهور به نیوریورک، ابهاماتی در زمینه سفر وی به نیویورک وجود دارد چنانچه رییس جمهور به نیویورک سفر کند، امیدواری ها در ارتباط با حصول نتیجه مثبت در مذاکرات هسته ای افزایش می یابد.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس عنوان کرد: بطور کلی، چنانچه در مذاکرات هسته ای به توافق برسیم، سرمایه گذاران خارجی نیز نقدینگی خود را به بازارهای مالی ایران تزریق خواهند کرد بنابراین امیدواری در خصوص رونق بازار سرمایه افزایش می یابد علاوه بر این، با توجه به صحبت های وزیر اقتصاد طی روز گذشته در حضور خبرنگاران، مبنی بر کف بودن قیمت سهام و توصیه جهت خرید سهام در مقطع کنونی، می توان نتیجه گرفت که چشم انداز کلی بازار سرمایه در صورت حصول نتیجه مثبت در مذاکرات با افق روشنی همراه خواهد بود.

پیش بینی می شود شاخص کل بورس، در صورت حصول نتیجه مثبت در توافقات هسته ای و تزریق نقدینگی توسط سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه، از کانال 100 هزار واحدی نیز عبور کند.

محمودزاده بیان کرد: پیش بینی می شود که نرخ تورم تا پایان سال به 16 درصد برسد بنابراین در این صورت بانک ها ملزم به کاهش نرخ سپرده های خود خواهند شد در نتیجه نقدینگی بیشتری توسط بازار سرمایه، جذب می شود.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس اظهار کرد: بطور کلی در صورت دستیابی به توافقات هسته ای با گروه 1+5، می توان به سودآوری شرکت ها با توجه به حذف هزینه های جانبی و کاهش بهای تمام شده محصولات آنها امیدوار بود. در نتیجه این قضیه باعث رونق بازار سرمایه نیز می گردد.

وی در خاتمه افزود: به نظر بنده تا زمانیکه نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه نشود، حتی اخبار مثبت نیز بر روند بازار تأثیرگذار نخواهد بود و تنها تأثیر مقطعی می گذارد. پیش بینی می شود تا آبان ماه سال جاری که مقرر شده نتیحه نهایی مذاکرات مشخص شود، شاخص کل بورس نهایتاً رشد 3 الی 4 درصدی داشته باشد اما پس از آن، در صورت دستیابی به توافقات در مذاکرات، احتمال می رود شاخص کل بورس از مرز 100 هزار واحد نیز عبور کند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
آرش
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۸
بورس به نقدینگی نیاز نداره نقدینگی هست کسی جرئت خرید نداره . اعتماد از بازار رفته آقا ،اعتماد سازی کنید .
آرش
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
چرا بقیه نظرمو سانسور میکنی بورس نیوز ؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
این چشم انداز بسیار خوشبیانه تر از واقعیت های روز است. ساختار های مالی و اقتصادی کشور شکننده تر از آنی است که قادر به جذب نقدینگی مورد نیاز برای جهش شاخص به رقم های 5 به بالا است. پرواز شاخص و اوج گیری آن در ارتفاع صد هزار واحدی نیاز به آن دارد که دست کم برای مدت شش ماه حجم معاملات روزانه از 800 میلیارد بالا بزند یعنی ورود نقدینگی به بازار سرمایه در حدود پنجاه هزار میلیارد تومان ظرف شش ماه و بورس ایران در حال حاضر فاقد چنین ظرفیت و عمقی است. مگر آنکه رشد اقتصادی جهشی افزایش یابد آنهم بطور تصاعدی که تصور آن با توجه به اوضاع منطقه بعید است. هر گونه توافق با آمریکا مرحله ای، تدریجی و مشروط خواهد بود
ساعدی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
بهتراست بااحساس کارشناسی نکنیم
کشاورز
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
گرچه خوشبینی به انسان انرژی مثبت می دهد ولی خوشبینی زیاده از حد انسان را به خطا می اندازد. همه دلشان می خواهد که سناریوی فوق محقق شود ولی به نظر می رسد کامنت 3 تحیل واقع بینانه تری از اوضاع در آینده نزدیک را بدست می دهد
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
هیچ سرمایه گذار خارجی نمیاد توی بورسی که دولت در اون با تصویب و تغییر قوانین لحظه ای در جهت منافع خودش دست میبره و حتی اعتماد سهامداران داخلی را هم از بین برده سرمایه گذاری کنه. شرط اول سرمایه گذاری امنیت سرمایه است که در بورس ما متاسفانه وجود ندارهف چون بورس مثل بیشتر بخشهای اقتصادی دیگه دولتی است!
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
ای کاش پایین نره بالا رفتن پیشکش !
ناشناس
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۳
احسنت
احمدی
Australia
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶
یک راه رونق اقتصادی آنستکه اولیای امور در سخنرانی های خود پالس منفی ندهند !!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۹
شما بخر دیگه . مگه بانک شما 10 هزار میلیارد منابع نداره.
بخر داداش