بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
طرح های تولید کنسانتره شرکت ملی صنایع مس ایران در شش ماهه دوم سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و در سال بعد نیز می توان شاهد تولید کاتد در صنعت مس باشیم.
کد خبر : ۱۳۰۶۵۸
نویسنده :
محمدآموخته
طرح های تولید کنسانتره شرکت ملی صنایع مس ایران در شش ماهه دوم سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و در سال بعد نیز می توان شاهد تولید کاتد در صنعت مس باشیم.

یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز، ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت: بازار داخل کشور در عرضه و تقاضا محصول مس نسبت به سال گذشته تغییرات زیادی را شاهد نبوده است و سالیانه حدود 200 هزار تن محصول مس در ایران تولید می شود.

شیخ در خصوص بازار صنعت مس در عرصه بین المللی نیز گفت: در بازار بین المللی صنعت مس، عرضه و تقاضای جدیدی وجود ندارد و از ابتدای سال 2014 میلادی تاکنون صنعت مس بدون تغییرات اساسی و با همان قیمت در حدود 7 هزار دلار به ازای هر تن محاسبه می گردد.

وی به عوامل تأثیرگذار در افزایش قیمت مس اشاره کرد و افزود: بازار مس در داخل کشور با توجه به بازار جهانی فلزات لندن و همچنین افزایش نرخ ارز، قابل تغییر می باشد و قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز تا حدودی در قیمت نهایی محصول تولید شده تأثیرگذار می باشد.

شیخ در خصوص میزان صادرات مس در کشور گفت: سالیانه 100 هزار تن از محصول مس به عنوان تولید مازاد نیاز داخل به کشورهای خارجی صادر می شود که در سال های اخیر، محصول مس به کشورهای اروپایی صادر می گردید ولی در حال حاضر صادرات این صنعت به کشورهای همسایه از جمله ترکیه انجام می گیرد.

این کارشناس مسائل اقتصادی در پایان به بهره برداری از طرح های تولید کنسانتره شرکت ملی صنایع مس ایران اشاره کرد و گفت: طرح های تولید کنسانتره شرکت ملی صنایع مس ایران در شش ماهه دوم سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و در سال بعد نیز می توان شاهد تولید کاتد در این صنعت باشیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر